- Hirdetés -

A menedzsment a Paprika Studios új tulajdonosa

|

Megállapodás született a Viaplay Group és a Paprika Studios, Kelet-Közép-Európa piacvezető műsorgyártójának jelenlegi menedzsmentje között: mostantól az Erdős Ákos vezérigazgató által vezetett szakmai csapat tulajdonosként viszi tovább a vállalatot. A cég a Netflixen, az HBO Max-on, a cseh Voyon, a Channel 5-on, emellett cseh, szlovák, szlovén, román és litván vezető tv-ken, itthon pedig többek között az RTL Magyarország, a TV2 Csoport és az AXN csatornákon futó tartalmakat gyárt.

(kiemelt fotón: Erdős Ákos)

Management buyout keretében, Erdős Ákos vezérigazgató vezetésével a jelenlegi menedzsment tagok vásárolták meg Kelet-Közép-Európa piacvezető televíziós műsorgyártóját, a Paprika Studios-t a svéd Viaplay Grouptól. A budapesti központtal, nyolc országban önálló irodából álló, nemzetközi háttérrel működő cég az eddigi sikeres üzleti stratégia mentén folytatja működését és televíziós megbízásai mellett kiemelt területként tekint a nemzetközi streaming szolgáltatókkal történő együttműködésekre. A Paprika Studios továbbra is együttműködő partnere marad a Viaplay-nek és a bejelentéssel egy időben újabb nemzetközi képviseletek megnyitásáról kezdett tárgyalásokat.

A Paprika Studios 2012-tól a svéd Modern Time Grouphoz, majd annak átalakulása után az abból kivált Viaplay Grouphoz tartozott, amely tavaly új üzleti stratégiájával összhangban úgy döntött, hogy a jövőben elsősorban skandináv működésére összpontosítja figyelmét. Ezzel összefüggésben a cégcsoport vezetősége felmérte az értékesítés lehetőségét a Skandináviára koncentrálódó fő tevékenységéhez nem tartozó, azonban profitábilis gazdasági érdekeltségeivel kapcsolatban, mint amilyen a Paprika Studios is. Több lehetőséget is megfontolva jutottak arra a döntésre, hogy a Paprika Studios menedzsmentjének vételi ajánlatát fogadják el, amelyet a Viaplay Group vezető testületeinek egyhangú jóváhagyása után véglegesítettek a felek között létrejött megállapodásban.

„A tulajdonosváltással újabb piaci lehetőségek nyílnak meg a menedzsmenttől így nem elkülönülő tulajdonosi háttérrel rendelkező Paprika Studios számára. A tulajdonban történő változás nem változtat azon, hogy megmarad a Viaplay Grouphoz fűződő üzleti kapcsolatunk, mindketten elkötelezettek vagyunk abban, hogy kihasználjuk a kölcsönösen előnyös lehetőségeket. Továbbá, a televíziós megbízásaink mellett az eddigieknél is kedvezőbb, független pozícióból tudjuk elmélyíteni más nemzetközi streaming szolgáltatókkal is az együttműködéseinket. Üzleti stratégiánkat korábban is a minőségi tartalomgyártásra alapoztuk. Ez a szakmai igényesség és szakmai elkötelezettség a menedzsment tagok tulajdonosként történő belépésével minden eddiginél erősebb lesz, legyen szó szórakoztató, fikciós vagy reality produkcióról, dokumentum- vagy mozifilmről, vagy éppen short-form tartalomról” - nyilatkozta Erdős Ákos a cégcsoport vezetője.

„Örömünkre szolgál annak a tranzakciónak a sikeres lezárása, amely maximális összhangban van a Viaplay Group üzleti stratégiájával. Meggyőződésünk, hogy a Paprika menedzsmentjének ajánlata volt az, amelyik a legnagyobb értéket teremtette a Viaplay Group részvényesei számára, és amelyik lehetővé tette az adásvétel gyors megvalósítását. Sok sikert kívánunk Ákosnak és csapatának a Paprika Studios független vállalatként való továbbvitelében” – mondta el Enrique Patrickson, a Viaplay Group EVP, pénzügyi igazgatója, valamint a stratégia és az M&A üzletág vezetője.

A lassan két évtizedes múltra visszatekintő Paprika Studios 2023-ban közel 600 óra szórakoztató tartalmat gyártott, mindezt 12 különböző nyelven. Ezekkel a tartalmakkal a nézők olyan streaming szolgáltatóknál találkozhattak, mint a Voyo, az HBO MAX, a Netflix, az RTL+, vagy a Viaplay.

Gyártásukban készültek svéd mozifilmek, televíziós műsoraik pedig az angol Channel 5-on, a cseh Nova-, a szlovák Markiza-, a szlovén Pop-, a román Pro- és litván LRT csatornákon kerültek adásba. A magyar nézők az RTL Magyarország, a TV2 Csoport és az AXN csatornákon találkozhattak a műsorgyártó tartalmaival.

A Paprika Studios nevéhez többek között olyan ismert és népszerű formátumok megvalósítása köthető, mint a Celeb vagyok, ments ki innen, a Dancing with the Stars, az Árulók – Gyilkosság a kastélyban, A Tanár, az Apatigris, a Survivor, az Éden Hotel, a Szomszéd Tehene, a Hal a Tortán, a, Híd, a Bátrak Földje, külföldön pedig sok más mellett a Celeb vagyok, ments ki innen, a The Voice, az X-Faktor, a Love Island, a Nyerő Páros, vagy éppen a Házasodna a gazda.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...