Ismét az RTL Klub sorozata vonzotta a legtöbb nézőt. A TV2-nek nagyon bejött a Bezár a bazár és egy választási műsor is felkapaszkodott a legnézettebb műsorok toplistájára.
Múlt héten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Klub közönségaránya 0,1 százalékponttal csökkent, a TV2-é pedig 0,7 százalékponttal fogyatkozott. Így az RTL Klub főműsoridős előnye 3,1 százalékpontot tett ki, s a csatorna minden estét megnyert a 18-49 éves célcsoportnál.
A csatornacsoportok terén a helyzet változatlan. A 18-49 éveseknél és teljes napon a TV2 Csoport vezet az RTL Magyarország előtt (22,6% vs. 21,9%). A 18-49 éveseknél és főműsoridőben viszont továbbra is őrzik vezető helyüket az RTL-es csatornák a TV2 Csoport előtt (27,1% vs. 25,2%).
21. hét / 20. hét / 19. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,3% / 14,4% / 13,4%
TV2 – 11,2% / 11,9% / 10,8%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (21. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,9% (18,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16% (16,8%)
Konyhafőnök – 17,3% (16,8%)
Barátok közt – 12,5% (11,4%)
TV2
Tények – 13,2% (14,3%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 17,6% (17,3%)
A Bank – 10,3% (10,5%)
Pénzt vagy éveket – 7,9% (8,6%)
Az RTL Klubon a Fókusz és a Konyhafőnök továbbra is a csatornaátlag felett teljesített, de nagyon kemény ellenfelet jelentett számukra a TV2-n futó Bezár a bazár. Utóbbi heti átlagban ismét jobb közönségarányt ért el, mint az említett két RTL-es produkció. A TV2-n a Bank már kevésbé varázsolta el a nézőket, de nem sokkal maradtak el a csatornaátlagtól és a 10 százalék körüli share-t nagyon fixen hozták, napi szinten alig ingadozott a közönségarányuk.
Az RTL Klubon a Barátok közt azóta nyűglődik, amióta nem a Drága örökösök a felvezetőműsora. A 12,5 százalékos eredményük elmarad a csatorna főműsoridős átlagától, a hétköznap esti csatornaátlaghoz – 14,9 százalékhoz – viszonyítva pedig végképp nagy, 2,4 százalékpontos a lemaradásuk.
A Barátok közt utáni sávban futó műsorok közül múlt héten némi meglepetésre a Toplista érte el a legjobb, 12,3 százalékos share-t. A Főnök inkognitóban 11,1 százalékot produkált, majd a 10 százalék alatti különítmény következett: a Magnum 9,7 százalékkal, a Gyertek át 9,5 százalékkal és a Doktor Murphy 5,7 százalékkal. Utóbbi nagyon meggyengült, pedig a tavaly nyáron indult első évad még kifejezetten jó közönségarányokat szállított.
A teljes múlt hetet nézve ismét A mi kis falunk volt a legnézettebb a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Előbbinél 311 ezer, utóbbinál 845 ezer nézőt vonzott az RTL Klub sorozata. A TV2 legnézettebb műsorának a Bezár a bazár számított. A 18-49 éveseknél a csütörtöki rész teljesített a legjobban (229 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a keddi adásra voltak a legtöbben (756 ezer) kíváncsiak.
Az M4 Sporton közvetített Monacói Nagydíj is bekerült a tíz legnézettebb műsor közé. A kereskedelmi célcsoportnál 149 ezer, a teljes lakosságnál 414 ezer nézőt érdekelt a vasárnapi Forma-1 futam.
A teljes lakosságos toplistán egy meglepő szereplő, az ATV is felbukkant, méghozzá a vasárnap esti választási híradójukkal, ami 391 ezres nézettséget ért el. Ettől alig maradt el az ATV választási műsorának (371 ezer) és a Heti Naplónak (322 ezer) a nézőszáma. A 18-49 évesek eltérő nézői szokásait is jól jellemzik ezek az adatok, hiszen az említett három ATV-s produkció a kereskedelmi célcsoportnál nem került be az 50 legnézettebb műsor közé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.