- Hirdetés -

A mozi él és élni akar

|

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema City médiaértékesítési igazgatója és Buda Andrea, a Cinema City PR- és marketing igazgatója voltak a vendégei. A podcast második részében pedig Takács Borbála, az Adevinta Hungary marketingigazgatója mesélt a használtcikk-piac jelenéről és a Jófogás.hu vevőinek motivációjáról.

Bármilyen interjúra megy, Buda Andreának rendszeresen nekiszegezik a kérdést, miszerint „haldoklik-e a mozi?”, szerencsére mindig azt válaszolhatja, hogy nem, hiszen párszor – a televízió, a DVD-lemezek megjelenésekor – már temették, mégis életben maradt. A covid járvány nekik sem kedvezett, de a számok azt mutatják, hogy kezdenek visszaállni a 2020-at megelőző időszakra, ehhez persze húzócímek, izgalmas kampányok szükségeltetnek.

A „streamingveszélyről” pedig azt gondolja, hogy „teljesen más az élmény, nem ugyanúgy készülsz rá, hiszen a mozi az otthonon kívüli szórakozási, filmnézési lehetőség”. A mozilátogatást az egy év alatt bemutatott új filmek száma erősen befolyásolja, erre nagyon jó példa az Avatar 2, amit több mint egymillióan néztek meg itthon a premier óta. A nagy filmek egyébként továbbra is moziban jelennek meg először, streamingre csak később kerülnek, ezért nem lehet konkurenciának tekinteni utóbbit. Sőt, ez jellemzően nagyobb bevételt hoz a cégeknek, mintha egyszerre jelent volna meg az adott produkció mindkét platformon.

„Az időablak nagyon fontos szempont, mert a hirdetőink a márkáikkal a filmeken keresztül érik el először a mozilátogatókat” – mondja Kiss Zsuzsanna. „A meghirdetett kezdési időpontban a nézők 89%-a már bent ül” – teszi hozzá, ami rendkívül fontos adat a hirdetők számára. A leggyakoribb reklámok ilyenkor a pénzügyi szektorhoz, autóiparhoz, és szórakoztató elektronikához kapcsolódnak, és érdekes módon a covid után megjelent egy új szektor – a streaming.

A podcastben szó esett még ezen kívül arról, hogy növeli-e a mozis reklám ázsióját, hogy a néző nem tud „elmenekülni” előle, hogy ha a streaming nem a mozizás konkurenciája, akkor mire tekint így az ipar és meddig lehet fejleszteni a moziélményt?

Az adás második, Zöldövezet című részében az Adevinta Hungary marketingigazgatójával, Takács Borbálával beszélgettek a műsorvezetők, aki elmesélte, mennyire sokféle rétegnek szól a Jófogás.hu. „Ott vannak, azok böngészni jönnek, azok is, akik számára a használtcikk vásárlás egyfajta fenntarthatóságtudatos kérdés, és azok is, akiknek anyagi szempontból jelent megoldást a használtcikkek adása, vétele” - mondja Takács. Tévhit tehát, hogy csak az vesz használtcikket, akinek nincsen pénze újra, sőt, „minden második ember kincskeresésként tekint a használtcikk adásvételre”. A Jófogás segít összekapcsolni különböző üzeneteket, például nem biztos, hogy az embernek a fenntarthatóságról rögtön az jut eszébe, hogy olyan terméket vegyen, amit nem kell újra legyártani, csomagolni, így ezzel is védi a Földet.

Mi állt a szlogenváltás mögött, hogy foglalkozik a Jófogás a vevőkkel és az eladókkal egyszerre és hogyan küzdenek a felelős állattartásért? Kiderül a teljes adásból, ami itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...