- Hirdetés -

A műanyagról készített filmet a Discovery

|

- Hirdetés -

Ember okozta krízishelyzet a műanyagszennyezés, amely világszerte mindenhol hatással van a környezetre és azokra az emberekre, akik szennyezett területen élnek. Három kontinenst beutazva mutatja be az izgalmas dokumentumfilm a szeméttel teli mezőket, a hulladékhegyeket, a kosszal telt folyókat és állóvizeket, valamint a műanyaggyártásból és -feldolgozásból származó mérgező anyagokkal szennyezett régiókat. A mindenki számára tanulságos eseteket bemutató műsort június 7-én 20:00 órakor láthatják a nézők a Discovery műsorán.

A többszörösen díjnyertes Műanyag története című dokumentumfilmben szakértőkkel és aktivistákkal készült interjúkból tudhatjuk meg, hogy milyen a műanyagszennyezés frontvonalában harcolni. A készítők felfedik a nézők számára azokat a borzalmas következményeket, amelyeket az ökoszisztémákat elöntő műanyag mérgező hatása gyakorol a közösségekre, illetve bemutatják a globális mozgalmat, amely ennek megfékezéséért alakult. Lenyűgöző eredeti animációkkal, az 1930-as évekből származó archív felvételekkel és első kézből elmesélt esetekből láthatjuk a vészhelyzetet, ahogy a dokumentumfilm feltár előttünk egy komplex problémát, amely hatása a bolygóra és annak lakóira egyre csak fokozódik.

„A Műanyag története című filmben kiemelt kérdések rávilágítanak arra, hogy a helyben meghozott döntéseknek is globális hatásaik lehetnek” – nyilatkozta Nancy Daniels, a Discovery Channel vezető márkamenedzsere.

A dokumentumfilm kiemeli azokat a környezeti és emberi jogokat érintő károkat, amelyeket a műanyag „egész élete” során okoz – nem csak akkor, ha megszabadultunk tőle. A műanyagról szóló üzenetek már évtizedek óta a gyártók uralják, akik csak a műanyaghulladékra fókuszáltak. A film során meglátjuk, hogy a műanyagipar egyszerre hibáztatja a könnyelmű fogyasztókat a műanyagokért, miközben több egyszer használatos műanyagot termel, mint eddig valaha. A műsor felhívja a figyelmünket arra, hogy bár a környezetünk műanyagmentesítése rendkívül fontos, csupán tüneti kezelést jelent – a valódi megoldás az lenne, ha közösen megállítanánk a műanyagok tömegtermelését.

A film nem egy újkeletű problémával néz szembe, hiszen már 15 évvel ezelőtt is felfigyeltek a műanyag szennyező hatásaira. A felvételek bemutatják azt, hogy egy embercsoport tevékenységei nem csak a saját világukra, hanem a föld másik oldalán élők világára is hatással vannak. Ahogy Shibu K. Nahir aktivista is mondta: „Nézd meg a Földet, ez egy vízi világ… Szóval, ha elképzeled, hogy egy vízzel teli burokban élünk, rájössz, hogy amit te itt most teszel, az hatni fog minden egyes életformára a világon. Akár Európában, Amerikában vagy Afrikában legyünk is, elengedhetetlen, hogy megértsük ezt a mentalitást és határokon átívelve, közösen tegyünk ellene valamit.”

A Műanyag története című dokumentumfilmet a The Story Of Stuff Project hozta létre a React To Film-mel együttműködésben; eredeti zenéjét Mike McCready (Pearl Jam) és Cody Westheimer szerezte; rendezte: Deia Schlosberg; producer: Kyle Cadotte, Megan Ponder és Stiv Wilson; társ-vezetőproducer: Dianna Cohen, Jackson Browne és Seven McDonald; vezetőproducer: Stiv Wilson, Coraline Charriol-Paul & Dennis Paul és Michael O’Heaney.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban....

Duplázás ma este: jön a marketinges és PR-es TOP50 rangsor

Néhány óra, és kiderül, hogy kik szerepelnek idén a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokon. A listát ma este mutatják be, a Marketing Summit keretein belül...

Hogyan kommunikál manapság egy patinás és egy fiatal márka?

Kettő vs hetvenöt év, bankszektor vs telekommunikációs szféra. Mi a közös bennük és miben különböznek, hogyan kommunikál, fejlődik az OTP és a Yettel? A Business Lounge adásában Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing...

Hypewriter: kiderült, kik jutottak a döntőbe

Összesen nyolc alkotó és alkotópáros jutott be a Hypewriter nemzetközi sorozatötlet-pályázat döntőjébe, ők lesznek azok, akik az októberi pitch-fórumon személyesen mutatják be pályaművüket. Az idén hatodik alkalommal meghirdetett versenyre a világ minden tájáról, hat...

Új üzletet nyit az Alza

2024.09.20.-tól már Budán is várja vásárlóit az Alza.hu. Ez a cég első budai üzlete, amely a Fehérvári út 23. szám alatt, az Újbuda-központ metrómegálló és az Allee bevásárlóközpont közvetlen közelében található. Magyarországon ez már...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elképesztő mennyiségű bankszámlája van a magyaroknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai alapján Magyarországon 2024. június 30-án 10 036 099 darab bankszámlával rendelkezett a lakosság. Eddig még sosem haladta meg a lakosság által birtokolt számlák száma a 10 milliót...

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Don't Miss

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

A Lounge Group lett Közép-Európa legjobb rendezvényes ügynöksége

A Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group idén kiemelkedő sikereket arattak a ljubljanai Conventa Crossover Best Event Awardon, a közép- és kelet-európai régió legnagyobb presztízsű rendezvényipari versenyén. A Conventa Best Event...

Magyar siker az Employer Brand Management Award londoni díjátadóján

A FERLING a Körber Hungária részére készített projektjével ezüst- és bronzérmet, a Follow The Yellow-val közösen a Tesco megbízásából futtatott kampánnyal pedig egy további ezüstöt nyert.Az Employer Brand Management Award (EBMA) a legjobb európai...

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...