- Hirdetés -

A munkáltatóknak megéri az egészségbe fektetni?

|

- Hirdetés -

Több mint 150 vállalat bevonásával készült véleményfelmérés arról, hogy napjainkban milyen módon és eszközökkel tesznek a cégek munkavállalóik kiegyensúlyozottságához, jóllétéhez. A Blue Colibri International Kft. adatgyűjtéséből kiderült, hogy a vállalatok kétharmadánál már fut vagy a közeljövőben elindításra kerül egészségprogram, melynek fókusza legtöbb esetben a mozgásra való motiválás és a mentális egészség ápolása. 

A tavalyi év februárjáig a vállalatok kommunikációjában nagy hangsúlyt kapott a munkahelyi jóllét, az un. Wellbeing és office branding, továbbá az, hogy milyen rekreációs lehetőségekkel élhetnek egy adott cég dolgozói az irodában.

A home office a legtöbb helyen csak korlátozottan volt megoldható, a távmunka és részmunkaidő pedig csak igen kevés munkahelyen volt jellemző. Az elmúlt évben ezen a területen is nagy változás következett be, a munkáltatók ma már új kihívásokkal állnak szemben: a járványhelyzet enyhülésével ismét előtérbe kerülhet ez a fontos téma, hiszen az irodai munkavégzés részben újraindul majd, de sok esetben a homeoffice is a gyakorlatban marad – így új jólléti eszköztárral készülhetnek.

A Blue Colibri véleményfelméréséből az látszik, hogy a már már klasszikusnak tekinthető office branding és wellbeing kulcsszavak helyett egyre nagyobb teret nyer az, hogy a munkavállalók biztonságban érezhessék magukat, törődő vállalatként ítéljék meg a munkáltatóikat. Ezek első körben munkavédelmi és egészségvédelmi intézkedéseket jelentenek, melyek az elégedettség mellett nagyban hozzájárulnak az elköteleződés kialakulásához is. Izgalmas eredmény továbbá, hogy a wellbeingen belüli fókuszok erőteljesen áttolódtak. A kutatás rávilágított, hogy a 2020-as év bizonytalanságai és a hosszú bezártság miatt felerősödött az igény, miszerint az egészségvédelem legfontosabb területe a mentális egészség – ezt a megkérdezettek 82%-a megjelölte célterületként. Ugyancsak a kialakult stressz kezelésének eszköze a mozgás ösztönzése, melyet a munkaadók 77%-a tart kiemelten fontosnak.

A kis-és középvállalkozások, startupok, de multinacionális nagyvállalatok is képviseltették magukat a véleményfelmérésben, változatos szektorokból. Kiderült, hogy kétharmaduk már foglalkozik munkavállalói egészségprogrammal – éppen fut vagy jelenleg áll tervezés alatt. A kitöltők véleménye alapján megerősítést nyert, hogy az egészséggel való foglalkozás és a kellő hatás elérését nem mérhetjük hónapokban. A vállalatok 81%-a folyamatos, egész évben működő és munkavállalók által elérhető programban gondolkozik. Megvalósítás tekintetében a cégek 58%-ban belső erőforrásból építenék fel a keretrendszert és töltenék fel tartalommal, továbbá 44%-ban támogatják a program sikerességét online felületekkel – így a lehetőség akár home office-ból vagy távoli munkavégzés esetén is elérhetővé válik.

A kitöltők között volt a Grundfos, mely vállalat idén tavasszal első alkalommal rendezi meg 30 napos “Mozdulj, Grundfos!” kampányát, melyhez több mint 400 hazai munkavállalójuk csatlakozott, akik 1140 aktivitást hajtottak végre, és a program még csak félidőnél jár. “A kollégáink lelkesedéséből és visszajelzésekből egyértelműen látszik, hogy egy erős, jól működő munkahelyi közösségnek is szüksége van a támogatásra, megerősítésre” – mondta el Briski Melinda, kommunikációs specialista. A Mozdulj, Grundfos! program elsődleges felülete a Blue Colibri App, ahol a programokat, eseményeket, kvízeket és kérdőíveket osztják meg munkatársaikkal és elsődleges kommunikációs felületként használjuk a kampányhónap során. “Nagyszerű látni, hogy vannak csoportok az applikációban, akik együtt teljesítik a napi kihívást és vannak kollégák, akik a kampány hatására vágtak bele végre a mozgással, sporttal kiegészített mindennapokba. Motivációt adtunk számukra, amiért hálásak, mert eddig mindig csak halogatták” – részletezte a kampány fontos eredményeit Briski Melinda.

A Trenkwalder csoport, Közép- és Kelet-Európa egyik vezető személyzeti szolgáltatója is kiemelten fontosnak tartja az egészségségmegőrzés támogatását, különösen – a munkavállalói elköteleződés szempontjából. Májusban sporthónapot hirdettek, mely átütő sikert aratott, a lelki egészség megőrzése érdekében egy új kezdeményezés keretein belül pedig coaching ülésekre járnak a kollégáik. “A sporthónap legfontosabb eredménye számunkra, hogy szervezeti szintű megmozdulást okozott. Az elmúlt három hétben közel 600 eredmény érkezett be akár kilométer, akár perc alapon a különböző sportokban. A sporthónap kommunikációját teljes egészében a Blue Colibri által fejlesztett online platformra tereltük, hiszen a csapat abban is segítséget nyújtott számunkra, hogy egy olyan felületet fejlesszenek le, ahol a kollégák be tudják küldeni az összegyűjtött pontjaikat. Azt gondolom, hogy ez az online felület mindenképp gyorsítja a kommunikációt, esztétikus keretbe van foglalva, és használatának legnagyobb előnye, hogy a határ vele a csillagos ég” – mondta el Médli Katalin, HR Team Lead.

törődő vállalatok

A véleményfelmérés kapcsán megszólalt Márton Katalin, a Praktiker HR és CSR igazgatója is, hiszen a barkácsáruházlánc nagy hangsúlyt fektet a munkavállalói élményre, melynek fontos eleme a dolgozók testi-lelki egészsége. “Már több éve működik nálunk a Számíthatsz ránk! támogató program. Ez egy, a munkavállaló és közvetlen családtagjainak biztosított anonim támogató rendszer. Jogi, pénzügyi, pszichológiai, egészségügyi területen kérhetnek ingyenes, öt alkalmas tanácsadást egy probléma kapcsán” – osztotta meg Márton Katalin. Elmondta, hogy minden munkavállalót minden esetben meghallgatnak, az esetleges problémákra akár egyedi válaszaik is vannak. Többek között ennek is jó felülete a belső kommunikációs applikáció, melyen idén január óta már nem csak munkaügyben, de az egészséget érintő kérdésekben is várják a kollégáik témajavaslatait, melyre beszélgetéseket szerveznek szakértő partnereikkel.

A téma iránt bővebben érdeklődők számára “Útmutató a kiegyensúlyozott munkavállalóhoz” webinar címmel kerül megrendezésre a Blue Colibri csapata szervezésében, ahol Benke Orsolya, a Mindset Pszichológia Terápiás és Tanácsadó Központjának tanácsadó pszichológusa, Gelsei Bernadett döntésmentor és Faragó István okleveles Egészségfejlesztő, a Stressz-M alapítója, a Wellbeing Szövetség elnöke szólalnak majd meg szakmai előadóként. Az ingyenes program részletei és regisztráció ezen a linken elérhetőek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....