- Hirdetés -

A munkáltatóknak megéri az egészségbe fektetni?

|

Több mint 150 vállalat bevonásával készült véleményfelmérés arról, hogy napjainkban milyen módon és eszközökkel tesznek a cégek munkavállalóik kiegyensúlyozottságához, jóllétéhez. A Blue Colibri International Kft. adatgyűjtéséből kiderült, hogy a vállalatok kétharmadánál már fut vagy a közeljövőben elindításra kerül egészségprogram, melynek fókusza legtöbb esetben a mozgásra való motiválás és a mentális egészség ápolása. 

A tavalyi év februárjáig a vállalatok kommunikációjában nagy hangsúlyt kapott a munkahelyi jóllét, az un. Wellbeing és office branding, továbbá az, hogy milyen rekreációs lehetőségekkel élhetnek egy adott cég dolgozói az irodában.

A home office a legtöbb helyen csak korlátozottan volt megoldható, a távmunka és részmunkaidő pedig csak igen kevés munkahelyen volt jellemző. Az elmúlt évben ezen a területen is nagy változás következett be, a munkáltatók ma már új kihívásokkal állnak szemben: a járványhelyzet enyhülésével ismét előtérbe kerülhet ez a fontos téma, hiszen az irodai munkavégzés részben újraindul majd, de sok esetben a homeoffice is a gyakorlatban marad – így új jólléti eszköztárral készülhetnek.

A Blue Colibri véleményfelméréséből az látszik, hogy a már már klasszikusnak tekinthető office branding és wellbeing kulcsszavak helyett egyre nagyobb teret nyer az, hogy a munkavállalók biztonságban érezhessék magukat, törődő vállalatként ítéljék meg a munkáltatóikat. Ezek első körben munkavédelmi és egészségvédelmi intézkedéseket jelentenek, melyek az elégedettség mellett nagyban hozzájárulnak az elköteleződés kialakulásához is. Izgalmas eredmény továbbá, hogy a wellbeingen belüli fókuszok erőteljesen áttolódtak. A kutatás rávilágított, hogy a 2020-as év bizonytalanságai és a hosszú bezártság miatt felerősödött az igény, miszerint az egészségvédelem legfontosabb területe a mentális egészség – ezt a megkérdezettek 82%-a megjelölte célterületként. Ugyancsak a kialakult stressz kezelésének eszköze a mozgás ösztönzése, melyet a munkaadók 77%-a tart kiemelten fontosnak.

A kis-és középvállalkozások, startupok, de multinacionális nagyvállalatok is képviseltették magukat a véleményfelmérésben, változatos szektorokból. Kiderült, hogy kétharmaduk már foglalkozik munkavállalói egészségprogrammal – éppen fut vagy jelenleg áll tervezés alatt. A kitöltők véleménye alapján megerősítést nyert, hogy az egészséggel való foglalkozás és a kellő hatás elérését nem mérhetjük hónapokban. A vállalatok 81%-a folyamatos, egész évben működő és munkavállalók által elérhető programban gondolkozik. Megvalósítás tekintetében a cégek 58%-ban belső erőforrásból építenék fel a keretrendszert és töltenék fel tartalommal, továbbá 44%-ban támogatják a program sikerességét online felületekkel – így a lehetőség akár home office-ból vagy távoli munkavégzés esetén is elérhetővé válik.

A kitöltők között volt a Grundfos, mely vállalat idén tavasszal első alkalommal rendezi meg 30 napos “Mozdulj, Grundfos!” kampányát, melyhez több mint 400 hazai munkavállalójuk csatlakozott, akik 1140 aktivitást hajtottak végre, és a program még csak félidőnél jár. “A kollégáink lelkesedéséből és visszajelzésekből egyértelműen látszik, hogy egy erős, jól működő munkahelyi közösségnek is szüksége van a támogatásra, megerősítésre” – mondta el Briski Melinda, kommunikációs specialista. A Mozdulj, Grundfos! program elsődleges felülete a Blue Colibri App, ahol a programokat, eseményeket, kvízeket és kérdőíveket osztják meg munkatársaikkal és elsődleges kommunikációs felületként használjuk a kampányhónap során. “Nagyszerű látni, hogy vannak csoportok az applikációban, akik együtt teljesítik a napi kihívást és vannak kollégák, akik a kampány hatására vágtak bele végre a mozgással, sporttal kiegészített mindennapokba. Motivációt adtunk számukra, amiért hálásak, mert eddig mindig csak halogatták” – részletezte a kampány fontos eredményeit Briski Melinda.

A Trenkwalder csoport, Közép- és Kelet-Európa egyik vezető személyzeti szolgáltatója is kiemelten fontosnak tartja az egészségségmegőrzés támogatását, különösen – a munkavállalói elköteleződés szempontjából. Májusban sporthónapot hirdettek, mely átütő sikert aratott, a lelki egészség megőrzése érdekében egy új kezdeményezés keretein belül pedig coaching ülésekre járnak a kollégáik. “A sporthónap legfontosabb eredménye számunkra, hogy szervezeti szintű megmozdulást okozott. Az elmúlt három hétben közel 600 eredmény érkezett be akár kilométer, akár perc alapon a különböző sportokban. A sporthónap kommunikációját teljes egészében a Blue Colibri által fejlesztett online platformra tereltük, hiszen a csapat abban is segítséget nyújtott számunkra, hogy egy olyan felületet fejlesszenek le, ahol a kollégák be tudják küldeni az összegyűjtött pontjaikat. Azt gondolom, hogy ez az online felület mindenképp gyorsítja a kommunikációt, esztétikus keretbe van foglalva, és használatának legnagyobb előnye, hogy a határ vele a csillagos ég” – mondta el Médli Katalin, HR Team Lead.

törődő vállalatok

A véleményfelmérés kapcsán megszólalt Márton Katalin, a Praktiker HR és CSR igazgatója is, hiszen a barkácsáruházlánc nagy hangsúlyt fektet a munkavállalói élményre, melynek fontos eleme a dolgozók testi-lelki egészsége. “Már több éve működik nálunk a Számíthatsz ránk! támogató program. Ez egy, a munkavállaló és közvetlen családtagjainak biztosított anonim támogató rendszer. Jogi, pénzügyi, pszichológiai, egészségügyi területen kérhetnek ingyenes, öt alkalmas tanácsadást egy probléma kapcsán” – osztotta meg Márton Katalin. Elmondta, hogy minden munkavállalót minden esetben meghallgatnak, az esetleges problémákra akár egyedi válaszaik is vannak. Többek között ennek is jó felülete a belső kommunikációs applikáció, melyen idén január óta már nem csak munkaügyben, de az egészséget érintő kérdésekben is várják a kollégáik témajavaslatait, melyre beszélgetéseket szerveznek szakértő partnereikkel.

A téma iránt bővebben érdeklődők számára “Útmutató a kiegyensúlyozott munkavállalóhoz” webinar címmel kerül megrendezésre a Blue Colibri csapata szervezésében, ahol Benke Orsolya, a Mindset Pszichológia Terápiás és Tanácsadó Központjának tanácsadó pszichológusa, Gelsei Bernadett döntésmentor és Faragó István okleveles Egészségfejlesztő, a Stressz-M alapítója, a Wellbeing Szövetség elnöke szólalnak majd meg szakmai előadóként. Az ingyenes program részletei és regisztráció ezen a linken elérhetőek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb áruház száll be a Dubai csoki-őrületbe

A két diszkontlánc mellett az Auchan is csatlakozik a legújabb édességtrendhez, és csütörtöktől mindössze 2499 forintos akciós áron kínálja a 100 grammos minőségi Dubai csokoládét. Egy vásárlás alkalmával összesen három darabot lehet venni belőle...

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...