- Hirdetés -

A nemek közti egyenlőségért küzd a Mars

|

- Hirdetés -

A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, csokoládé-, élelmiszer- és állateledel gyártója nemrég 88 országból több mint tízezer nőt kérdezett meg: minek kell változnia ahhoz, hogy a lehető legtöbb nő érvényesüljön a képességeinek megfelelően? A tanulmány rávilágít, hogy a nők világszerte tapasztalnak különféle régóta fennálló vagy éppen új akadályokat, amelyek gátolják kiteljesedésüket. A nemzetközi nőnap kiváló alkalmat teremt a Mars számára, hogy újfent kiálljon a nemek közötti egyenlőség mellett, és erre ösztönözze a többi vállalatot is.

A Világgazdasági Fórum elemzése szerint körülbelül 132 évre lenne szükség a nemek közti egyenlőség eléréséhez világszinten. Az olyan vállalatok számára, mint a Mars, rendelkezésre állnak olyan eszközök, amelyekkel áttörés érhető el egy boldogabb és befogadóbb világ megteremtése érdekében. A vállalat hitvallása szerint a nemek közti egyenlőség nem csupán a cégek növekedését és gyarapodását segíti elő, de a nőkben rejlő lehetőségek teljes kiaknázását is biztosítaná – amire a cég Full Potential nevet viselő cselekvési programja is rávilágít. A Mars a #HereToBeHeard tanulmányának eredményeire építve ösztönöz mindenkit, beleértve a magánszektor képviselőit, a kormányzati szereplőket és a magánszemélyeket is, hogy legyenek aktívak a nemek közötti egyenlőség előmozdításában.

A 10 ezer fős kutatás eredményei alapján a Mars összegyűjtötte azokat a javaslatait, amelyekkel a vállalatok támogatni tudják a nők önmegvalósítását:

Nemek közötti egyenlőség - a felsővezetésben is

A nők képesek komoly szerepet betölteni az üzleti élet valamennyi területén és pozíciójában, legyen szó akár kiskereskedelemről vagy mezőgazdaságról. A nemek közti egyenlőség fontosságát a Világbank és a McKinsey Global Institute kutatásai is egyértelműen bizonyítják, rámutatva, hogy azok a cégek, amelyekre a nemi sokszínűség jellemző, minden téren jobban teljesítenek. Ennek elérése érdekében a Mars például elkötelezetten támogatja az olyan munkakörnyezet megteremtését, ahol nemtől függetlenül mindenkinek esélye van a benne rejlő lehetőségek kamatoztatása. A Mars Central Europe, a világcég regionális központja régóta élen jár a nemi sokszínűség és a nemek közti egyensúly megteremtésében: 2023 első negyedévében a felsővezetésben dolgozók 45 százaléka volt nő.

"A Mars Central Europe aktívan támogatja a férfiak és nők egyenlő karrierlehetőségeit. Büszkék vagyunk arra, hogy a közép-európai csapatunkban 45 százalék a női felsővezetők aránya, ami egy olyan munkakörnyezet eredménye, ahol nemtől függetlenül mindenki boldogulhat. Célunk, hogy példát mutassunk más vállalatok számára, mivel azt szeretnénk, ha még több nő lépne előre az üzleti életben" - mondta Daria Maslovskaya, a Mars Central Europe HR és szervezetfejlesztési igazgatója.

A női ambíciók támogatása

A tanulmányra adott válaszok alapján a nők igénylik, hogy a vállalatok hozzanak létre olyan támogatási-, mentorálási- és képzési programokat, amelyekkel a legkülönfélébb társadalmi és családi háttérrel rendelkező női munkavállalókat támogathatják. A Mars maga is a fejlődés, különösen a vezetői képességfejlesztés elkötelezett támogatója, az olyan mentorprogramokon keresztül, mint a Women Leading Purposefully - amelyben már 500 nő vett részt.

Rugalmas munkakörülmények biztosítása

A rugalmasság lehetővé teszi a munka és a család közti egyensúly megteremtését. Ezt a tényt minden vállalatnak érdemes szem előtt tartani, mivel az álláskeresők manapság nagyon gyakran az alapján döntenek egy állásajánlat elfogadásáról, hogy mennyire tudják majd összeegyeztetni a munkájukat a magánéletükkel. Ennek támogatását a munkáltatói oldalról olyan rugalmas munkalehetőségekkel lehet biztosítani, mint a távmunka, a rugalmas munkaidő, a részmunkaidős pozíciók, a csökkentett munkaidő és a munkamegosztás. Ezt a megközelítést alkalmazva, a Marsnál mindig nagy hangsúlyt fektettek a munka és a magánélet egyensúlyára, amit Daniela Hlavackova, a Mars közép-európai értékesítési igazgatójának karrierútja is remekül bizonyít.

„A Mars nagy hangsúlyt fektet munkatársai támogatására, fejlődésére. Karrierem során széleskörű tapasztalatot szereztem, különböző pozíciókat töltöttem be különböző területeken és régiókban anélkül, hogy ez veszélyeztette volna a magánéletemet. Amikor vezetővé léptettek elő, a rugalmas munkavégzés lehetővé tette számomra, hogy megőrizzem a munka és a család közti egyensúlyt. Sokszor találkoztam azzal a sztereotípiával, hogy egy kisgyermekes anya nem lehet jó felsővezető. Eldöntöttem, hogy rácáfolok erre. A szülés után korábban mentem vissza dolgozni, mint ahogy az Csehországban szokás, és magasabb pozícióba kerültem. Szeretnénk, hogy ezek a lehetőségek bárki számára elérhetőek legyenek, épp ezért a Marsnál az anyákat is támogatjuk, odafigyelve az igényeikre" - mondta Daniela Hlavackova, a Mars közép-európai értékesítési igazgatója.

A nemek közötti egyenlőséget figyelembe vevő marketingüzenetek és reklámok kidolgozása az egyes márkákon keresztül is

A vállalatok mellett a márkáknak és a hirdetőknek is felelősségük van abban, hogy olyan, előítéletektől mentes tartalmakkal támogassák az egyenlőbb világ létrejöttét, amelyekben mindenkit hitelesen és többdimenziósan ábrázolnak. A Mars reklámjaiban már kiegyensúlyozott a nők és férfiak aránya a főszerepekben, amit a közelmúltban bemutatott lila színű drazsé szereplő is bizonyít. A női jegyekkel bíró M&M's Purple bevezetésével a termékcsalád immár tökéletes egyensúlyban van a női és férfi karakterek tekintetében. A Mars egy nonprofit kutatószervezettel együttműködve minden évben felülvizsgálja a reklámjait, hogy elkerülhesse a nemi elfogultságot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Tovább zöldít az Erste

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több...

Gulyás Michelle videójával indul a DO60 LaserFun roadshow

DO60 LaserFun néven országos roadshowt indít útjára a Magyar Diáksport Szövetség, amelynek célja, hogy minél több gyermek és fiatal ismerje meg az öttusát és az annak alapjául szolgáló versenyszámokat. A résztvevők játékos verseny keretében...

Így lehet eladni a különleges ingatlanokat

Sokan fantáziálnak arról, hogy dombházban, kastélyban vagy épp egy régi vízimalomban élik le az életüket és akad néhány elszánt ember, aki meg is valósítja ezt. A különleges ingatlanok mindig rejtenek kockázatot, hiszen nem lehet...

Különleges okosmobillal rukkolt elő a HMD

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt...

Jó hír az IKEA vásárlóinak

Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye...

Most pénzt adnak a biciklizésért

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte kedvezményekkel várják vendégeiket a Kerékpárosbarát Szolgáltatói hálózat tagjai.A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...