- Hirdetés -

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

|

- Hirdetés -

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES felsőkategóriás luxusszedán átgondolt funkciói ihlették, amelyek reagálnak a vezető viselkedésére.

A megújult Lexus ES öntöltő hibrid leleplezése alkalmából a Lexus egy egyedülálló, érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be, amely képes reagálni a nézők érzéseire. Az innovatív filmélmény a Lexus reklámevolúciójának legújabb lépcsőfoka, amelyet úgy terveztek meg, hogy miközben nézik, képes legyen felismerni a nézők érzelmeit, majd alkalmazkodni hozzájuk és hatni rájuk. Ez az úttörő, „Érezd jól magad” névre keresztelt kampány arcfelismerést használ, hogy a nézőre még pozitívabb benyomást tudjon tenni, miközben egy egyedülálló, személyre szabott reklámélményt nyújt, amely az alábbi linken érhető el: The Lexus ES Emotional Journey

A MorphCast arcfelismeréssel foglalkozó szakembereinek tudását felhasználva a hirdetés egy egyedülálló, szabadalmaztatott technológiát használ, amely arcelemzés használatával képes valós időben befolyásolni a tartalmat. A néző kamerájának használatával az „Emotional AI” technológia képes leolvasni az arckifejezéseket. Amint a felhasználó engedélyezi a mesterséges intelligencia használatát, a reklám vizuális és zenei világa a néző éppen érzékelt érzelmi állaptától függően változik. Az események felgyorsulnak vagy éppen lelassulnak, a zene izgalmasabbá vagy nyugodtabbá válik, a színek élénkebbek vagy fakóbbak lesznek, és „érzelmi szekvenciákat” tartalmazó vágóképek jelennek meg. A néző teljes szabadsággal kísérletezhet, és megtapasztalhatja, hogy a mesterséges intelligencia hogyan reagál az arckifejezésének változásaira szinte azonnal a tartalom megváltoztatásán keresztül. A történet minden „érzékelési pontján” a mesterséges intelligenciától független képek indulnak el, így kombinálva a kampányanyagot a pszichológusok által jóváhagyott, kézzel kiválasztott felvételekkel. Mindez akár 3125 lehetséges kombinációt eredményez. Az innovációs építészek, szoftvermérnökök és kreatív szakemberek képzett csapatából álló díjnyertes Unit9 globális termelési partnerrel együtt dolgozva egy pszichológusokból és tudósokból álló bizottságot hoztak létre a kampány életre hívásához. A bizottságot az érzelmi alapokra helyezett tervezés specialistája, Mohammad Soleymani professzor vezeti, akinek kutatásai a pszichológiai jelek és arckifejezések felhasználásával automatikus érzelemfelismerési és viselkedés-megértési módszerek kifejlesztésére irányulnak. A testület segített kifejleszteni és finomítani az audiovizuális tartalmat, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy választ adjon a nézők érzelmeire. A bizottságban helyet kapott Dr. Axel Buether professzor, németországi színpszichológus és az IV Audio Branding alapítója, illetve Steve Keller szonikus alkimista is, aki a hang emberi érzelmekre gyakorolt hatásának vezető szakértője. Dr. Axel Buether professzor és Steve Keller egyaránt közzétették saját tudományágaik kutatásait, és a TedTalks-on bemutatták a való világban történő alkalmazásukat. Az emelkedett érzelmeket kiváltó vezetési élmény keresése közben a Lexus mérnökei és tervezői egy olyan autót alkottak meg az ES képében, amelyben az intelligens funkciók képesek felismerni és reagálni a vezető cselekedeteire. Kiváló példa erre a Lexus klímamenedzser, amely tökéletes hőmérsékletet teremt az utastérben, köszönhetően a légkondicionáló beállításaira automatikusan reagáló ülésszellőztetésnek, ülés- és kormányfűtésnek. Belső érzékelői a kabin páratartalmát és a szélvédő, illetve a kabin hőmérsékletét is folyamatosan figyelik, és megakadályozzák, hogy az üvegfelületek bepárásodjanak. A Lexus klímamenedzser része a továbbfejlesztett nanoeTM X rendszer is, amely enyhén savas nanoionokat bocsát ki a légbefúvókból, ezzel harcolva az ellen, hogy kiszáradjon az utasok bőre. A vezetési élményt a továbbfejlesztett hátsó futómű, a fékpedál új formája és az adaptív változó felfüggesztés (AVS) is tovább fokozza, míg az új szintre emelt menetkomfort és a tovább javított „lineáris reakciókészség” segít megtapasztalni azt, amit a márka új, dinamikus szlogenje hirdet: élje át a pillanatot! Ezekből a jellemzőkből merítve ihletét, a hirdetés olyan többszintű audiovizuális stimuláció segítségével próbálja meg 30 másodpercben megváltoztatni a nézők érzelmeit, melyek tükrözik mindazt, amitől az ES-ben jól érezheti magát.

„Örülünk, hogy világszerte megoszthatjuk ezt az innovatív élményt a közönséggel. Mivel a fogyasztók egyre inkább személyre szabott élményeket várnak a márkáktól, meg akartuk vizsgálni a mesterséges intelligencia használatát a nézők által elvárt hirdetések készítéséhez. Ez az első lépése annak, hogy megmutassuk, a hirdetés egy apró valós idejű változtatása is pozitív érzelmi töltetet tud adni. Ez a logika megtalálható a Lexus ES -ben is, amely kivételes kényelmet biztosít azáltal, hogy az érzékszervekre ható funkciókat képes akár önállóan szabályozni. Tehát természetes szinergia van a termék és a kampány között: a hirdetés úgy reagál a néző érzelmeire, mint az autó a vezető viselkedésére és igényeire.” – fogalmaz Spiros Fotinos, a Lexus európai igazgatója.

„Most minden eddiginél szembetűnőbb, hogy a kép, a szín és a hang milyen hatással lehet a néző érzelmeire. Ezek a megállapítások természetesen nem újkeletűek, de az érzelmi mesterséges intelligencia területén elért fejlődéssel és fejlesztésekkel egyre relevánsabbak. Mindennapi életünkben számos audiovizuális stimuláció bombáz bennünket, amelyek hatással vannak érzelmi állapotunkra, így egyszerre üdítő és megnyugtató, hogy egy olyan ikonikus márka, mint a Lexus, vizsgálja a személyre szabott tartalmak lehetőségét, amelyek célja, hogy a nézők pozitívabbnak érezzük magukat tőlük.” – véli Mohammad Soleymani professzor, affektív számítástechnikai szakértő.

„Amikor megkerestek bennünket azzal a kéréssel, hogy a technológiánkat használjuk fel egy egyedülálló hirdetéshez, amely a legmodernebb arcfelismerő szoftvert használja, azonnal tudtuk, hogy ezt a kihívást nem lehet visszautasítani. 2021-ben még csak az elején járunk annak az útnak, amin kideríthetjük, milyen lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában a Lexus márkával végzett közös munkánk kapcsán. Alig várjuk, hogy másodszor is történelmet írhassunk a Lexus márkával közösen.” – teszi hozzá Zlaten del Castillo, a Unit9 munkatársa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA