- Hirdetés -

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

|

- Hirdetés -

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a dolgozók mentális egyensúlyának megbillenéséhez. A Lounge Group kontrollvesztett helyzeteket bemutató, pszichológiai alapú szimulációt készített, a játékos teszt az Internet Hungary konferencián debütált, több mint 60 résztvevővel. A Munkadinamika projekt célja irányt mutatni a vezetőknek és kulcsot adni a kezükbe, hogy egy esetleges válsághelyzetben (a pandémiától elvonatkoztatva) hogyan tudják megerősíteni és támogatni munkatársaikat, beosztottjaikat.

Különleges szimulációt készített a Lounge Group. A játékos pszichológiai teszt a pandémia időszakának, illetve bármilyen más krízishelyzet bizonytalanságainak hatásait szemlélteti és elemzi. Az ügynökségcsoport „Munkadinamika” projektjének keretében zajló kutatássorozat következő fejezeteként a kontrollszimulátor az Internet Hungary 2021 konferencián debütált, ahol több mint 270 előadó és fórumrésztvevő, illetve közel kétezer látogató volt jelen. A Munkadinamika projekt célja irányt mutatni a vezetőknek és kulcsot adni a kezükbe, hogy egy esetleges válsághelyzetben (a pandémiától elvonatkoztatva) hogyan tudják megerősíteni és támogatni munkatársaikat, beosztottjaikat.

A hirtelen változásokat vizsgáló pszichológiai szimuláció a cégek életében, irányításában felmerülő bizonytalan helyzetek döntésre gyakorolt hatását, illetve az egyes vezetői személyiségtípusok hatékony problémakezelését elemzi, játékos formában. A kontroll változását játékélménybe csomagoló teszt mindösszesen 20-25 perc alatt a normálistól eltérő helyzetekben, a teljes kontrollvesztés állapotában veszi górcső alá a játékosok egyéni viselkedését, az érzékszervek fizikai összezavarása mellett megoldandó feladatokkal.

A korábbiakhoz képest felfordult világot és igazából bármilyen válsághelyzetet imitáló szimulációs játék október közepén debütált, összesen több mint hatvan résztvevővel. A marketing- és kommunikációs vezetők e szimuláció után mondták el véleményüket, hogy munkatársaik hogyan élték meg az elmúlt időszakot, mennyire viselte meg őket a válsághelyzet és ők mit tettek a kontroll megváltozása kapcsán.

Bánhegyi Zsófia szerint a vezetői kommunikáció kevésbé volt hatékony az online felületek használatával, hosszabb lett egy-egy feladat megoldási folyamata, ám pozitívumként értékelte, hogy a csapaton belüli interakció intenzívebbé vált. Guttengéber Csaba úgy látja, a munkaszervezés két legfontosabb alapja a rendszerezettség és a rendszeresség, összességében pedig a járványhelyzetben megtanultakat érdemes a pandémia előtt is jól működő szokásokkal elegyíteni, és egy hibrid rendszerben működni tovább. Szintén az egyensúlyra hívta fel a figyelmet Sopov István, aki szerint mind a kommunikáció, mind a hatékonyság terén erre kell törekedni az új mátrixban. Kiemelte, a hibrid rendszer, amiben most dolgoznak, nem jöhetett volna létre egy olyan volumenű kontrollvesztés nélkül, ami a pandémiás időszakot jellemezte. Pálfalvi Márta tapasztalatai alapján ugyan a csapat dinamikáját tekintve a home office nem változtatott jelentősen a szerepkörökön, a vezetők ugyanakkor megtanultak hatékonyabban vezetni és kommunikálni.

A játékosok több mint kétharmada felszabadultan, nevetve, lazán vette az akadályokat, szerény számban voltak olyanok, akik kényelmetlenebbül érezték magukat a feladatok megoldása közben. Jellemző adat, hogy mindössze egy fő adta fel a játékot. A játékosok több mint fele esetében már a feladatok megoldásának megtalálása nélkül elkezdődött a feloldás, további negyedük pedig a feladat megoldása közben került ilyen állapotba. A résztvevők tizedének a feladat során nem volt szüksége feloldásra, mert egyáltalán nem alakult ki benne feszültség.

Íme a szimulációt kipróbáló vezető gazdasági szakemberekkel készített videó.

 

„A „Munkadinamika” egy hosszú távú projektünk, és a kutatás a már elkészített feltáró kutatásnál nem áll meg, azonban már most felszínre került többek között egy paradigmaváltónak is hívható gondolatunk. Eszerint egy drasztikusan megváltozó környezetben, válsághelyzetben a mentális problémák hátterében a kontroll jellegének, intenzitásának megváltozása áll, illetve az egyén, munkatársak kontrollhoz való viszonyrendszerének ismeretében megalkotható a munkatársak mentális állapotának tartós irányba állítása, a tüneti kezelések rövid hatásai helyett. A szimulációs játékunkban visszaigazolást nyert, hogy mennyire fontos drive, egy válsághelyzetben beálló mentális változás, érzelmi állapot felszínre törésekor magára a kontroll jellegének megváltozására gondolni, hiszen a játékunkban nekünk csak kb. 20 percünk volt a kontrollvesztés eszközével valamilyen érzelmi állapotot, akár sarkosakat is elérni, de ezalatt az idő alatt csupán a játékosok 12%-án nem jelentkezett érzelmi reakció. Gondoljunk bele, mi történik, ha egy válsághelyzetben nem 20 percnyi kontrollváltozást tapasztalunk” – mondta el Hidvégi Krisztina, a kutatást életrehívó Lounge Group médiaigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...

Gasztrovonalon erősített a Ringier

Célzott marketing megoldással válaszolt a gasztro tematika iránti fokozódó érdeklődésre a Ringier Hungary kiadó. A magyarok kedvenc ételeit interaktív módszerekkel kutató „Mit eszik az ország?” online felméréssorozat most, egy évvel a start után, már...

Szupertrendi okosórákkal rukkolt elő a Huawei

A klasszikus órák kialakítását idéző, prémium anyagokból készült WATCH GT 3 Pro amellett, hogy stílusos divatkiegészítő, számos egészségkövető funkciója között EKG-adatok mérését is lehetővé teheti a jövőben. A HUAWEI WATCH FIT 2 fejlett pulzusfigyelő...

Ötmilliárdos tőkeemelésre készül a Hiventures

5 milliárd forintos tőkeemelési tervezetről szóló megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett UBM Holding Nyrt. és a Hiventures Zrt.. A Hiventures által tervezett zártkörű tőkeemelés június 30-ig történhet meg, mellyel az UBM Csoport...

Hosszú távon is távmunkával terveznek a cégek

VR-eszközökkel elvégzett távoli karbantartások, strandon készülő elemzések – pár éve ez még fel sem merült volna. Napjainkban azonban a cégek a pandémia okozta változások kapcsán, a munkaerőhiány miatt vagy a dolgozók megtartása érdekében a...

Rengetegen voltak a balatonfüredi autós fesztiválon

A kétéves kényszerszünet után május 13. és 15. között újfent megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance keretében több mint 17 000 látogató utazhatott vissza az autózás történelmébe a Tagore sétányon. A hagyományoknak megfelelően idén is a...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is,...

TikTokon kampányolnak a civil szervezetek

A TikTok jelenleg a legdinamikusabb platform arra, hogy az 1%-os kampányok valóban célt érjenek. Kiváló példa erre az Intren és a Human Dialog közös projektje, amiben az Országos Mentőszolgálat Alapítványt és a Bátor Tábort...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...

Gasztrovonalon erősített a Ringier

Célzott marketing megoldással válaszolt a gasztro tematika iránti fokozódó érdeklődésre a Ringier Hungary kiadó. A magyarok kedvenc ételeit interaktív módszerekkel kutató „Mit eszik az ország?” online felméréssorozat most, egy évvel a start után, már...

Szupertrendi okosórákkal rukkolt elő a Huawei

A klasszikus órák kialakítását idéző, prémium anyagokból készült WATCH GT 3 Pro amellett, hogy stílusos divatkiegészítő, számos egészségkövető funkciója között EKG-adatok mérését is lehetővé teheti a jövőben. A HUAWEI WATCH FIT 2 fejlett pulzusfigyelő...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....