- Hirdetés -

A nők formálják a jövőt

|

- Hirdetés -

A 3 W elmélet szerint a 21. századot három feltörekvő erő formálja majd: az időjárás (Weather), a világháló (Web) és a nők (Women). Az Angliából származó feltevés szerint a jövő szervezeteire és magára a gazdaságra ez a három tényező minden másnál nagyobb hatással lesz. Avivah Wittenberg – Cox 2008 –ban írta első könyvét a témában, megállapításait az elmúlt több mint tíz év során mindenki saját bőrén tapasztalhatta is.

A Berlini Humboldt Egyetem és az Éghajlatelemző Központ közös tanulmánya szerint a jövőben az extrém szárazság és a hosszantartó meleg mellé egyenetlen és kiszámíthatatlan csapadékeloszlás társul majd, monszunszerű esőzések formájában. És hogy mindez hogyan hat a gazdaság szereplőire és folyamataira?

Először is, az éghajlatváltozás kihat a mezőgazdasági termékek termesztésére és a nyersanyagok kitermelésére, ebből kifolyólag azok árára és a termelők árbevételére. A megváltozott és felerősödött éghajlati elemek miatt a közlekedésben is fennakadások lehetnek, az összeadódó késések pedig kiesett napokat jelenthetnek a kereskedőknek. A turisztikai szektor is megsínyli a felmelegedést, világszerte erős hőhullámok, áradások és aszályok váltakoznak a városokban. A váratlan és özönvízszerű esőzések hatására az ingatlan tulajdonok és földbirtokok erősen amortizálódnak, tönkre is mehetnek. Nem utolsó szempont az sem, hogy a fogyasztók vásárlási szokásait is alakítja az időjárás. Főleg a szezonális termékek és szolgáltatások piaca van kitéve az éghajlatváltozás viszontagságainak.

A világháló mindent átsző

A Statista legfrissebb adatai alapján 2019 októberében a világ lakosságának 58%-a, azaz közel 4,48 milliárd ember számított aktív internetfelhasználónak. Mára szinte az összes iparágban és szektorban jelen van az internet, melynek köszönhetően minden eddiginél gyorsabbak és egyszerűbbek a folyamatok. A vásárlók pedig pillanatok alatt találnak megoldást, legyen szó bármilyen problémáról.

A vállalatok könnyűszerrel tudják elérni a már meglévő és potenciális fogyasztóikat is, a személyre szabott reklámokkal hatékonyan képesek megtalálni célcsoportjukat. Gyors és kétoldalú kommunikációt tudnak velük kialakítani, a valós idejű visszajelzés a cégeknek és a többi vásárlónak is hasznos. A világháló segítségével egyszerűen tudják figyelni a versenytársak tevékenységét és a fogyasztói trendek alakulását is. A vállalatoknak módjában áll megismerni fogyasztóik adatait, illetve utánkövetni egy-egy reklám(kampány) sikerességét. Online a hirdetési költségek is jóval alacsonyabbak, mint az offline felületeken. Az internetnek hála könnyebb befektetőket találni, innovatívnak lenni, és online tréningek ezrein keresztül tanulni is. A cégek közösségeket hozhatnak létre a közösségi média felületeken, illetve a márka- és imázsépítés terén is végtelen a lehetőségek tárháza. És még sokáig lehetne sorolni…

A nő mint a jövőt befolyásoló erő

Végül, de semmiképp sem utolsó sorban a harmadik „erő”: a NŐ. Az IBM egyik idei kutatása szerint – amit világszerte 2300 cég segítségével végeztek el – a nők csupán 18%-át alkotják a senior vagy vezető beosztásban lévők táborának. És noha ahhoz, hogy ez kiegyenlítődjön akár több, mint 50 évre is szükség lehet, tény, hogy azok a vállalatok, ahol törekednek a vezetőségben a nemek egyenlő eloszlására, sokkal profitábilisabbak. Itthon valamivel jobb a helyzet, az Interreg szintén idén megjelent elemzése alapján – mely a Duna Régióhoz tartozó országokat hasonlította össze – 2017-ben Magyarországon a senior és középvezető pozíciókban lévők 39,4%-a nő volt. Valamint nemrégiben útjára indult egy 20/20/20 nevet viselő kezdeményezés a HBLF jóvoltából, melynek küldetése, hogy a nők arányát a hazai vállalatvezetésben és az igazgatóságokban 20%-ra, vagy annál magasabbra növelje 2020-ra, valamint csökkentse a nők és férfiak között esetleg fennálló fizetéskülönbségeket. „Mi is osztjuk ‛Why Women Mean Business’ című könyv megállapítását, miszerint századunk fejlődésére legnagyobb hatással a 3 W – az időjárás, az internet és a nők – lesznek.” – mondja Kristóf Györgyi, a Hammel & Hochreiter vezetője, aki a női karriermenedzsment egyik ismert szakértője. „Ezt támasztja alá az az évekkel ezelőtt készült kutatás is, amely jövedelmezőség szempontjából vizsgálta meg a világ 300 legnagyobb vállalatát. Kiderült, hogy a lista élén lévő cégek menedzsmentjében legalább egy nő biztosan volt. Vagyis nyereségesebben működik a vállalat, ha nők is közreműködnek a vezetésében.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA