- Hirdetés -

A nyereség a cél minden termékünknél – interjú Palocsay Gézával

|

- Hirdetés -

Ha rajta múlna, tovább erősítené a cég hazai jelenlétét és belépne a magyar médiapiacra Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a jelenlegi környezet kedvező ahhoz, hogy új üzleti modellel sikeres sajtótermékek induljanak itthon. A legnagyobb hazai apróhirdetési oldalt, a Jófogást működtető társaság növelné elérését, ezért módosította marketingstratégiáját.

– Az idén nyáron folytatódott a magyar médiapiac átalakulása, a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó médiumok vagy megszűntek, vagy új tulajdonoshoz kerültek. Mi a véleményed a változásokról?

– Sajnálom a Heti Választ, magánemberként nagyon szerettem azt a sajtóterméket, és nemcsak az elmúlt három évben, hanem a G-nap előtt is. Azt gondolom, hogy azok a műsorok és sajtótermékek, amelyek valóban érdemesek a piaci jelenlétre, meg kell, hogy találják az útjukat. Lehet keseregni azon, hogy az állam így vagy úgy lép, de a változásokra csak változtatásokkal lehet érdemben reagálni. Úgy látom, most általánosságban több a pénze az embereknek, elég csak megnézni azt, hogyan néznek ki a szállodák foglaltságai a hosszú hétvégéken vagy mennyire vannak tele a budapesti éttermek. Ha valaki valóban olyan tartalmat állít elő, ami az olvasónak, vásárlónak hasznos, akkor azért fognak fizetni. Most több kiadó és médiapiaci szereplő került hasonló helyzetbe, mint azok a gyerekek vagy tinik, akik hirtelen elvesztik a szüleiket, és azonnal „fel kell nőniük”, mert megszűnt a korábban megszokott támogatás, és kezd kiürülni a hűtő, amit valahogy fel kell tölteni. Azonban úgy vélem, ma minden korábbinál több lehetőség van a megfelelő árbevételi csatornák, a túléléshez szükséges irányok megtalálására például a közösségi finanszírozás vagy a már több helyen bizonyított paywallok beépítésével. Az emberek fizetnek a Spotifynak, hogy zenét hallgassanak, a Netflixnek, hogy olyan filmeket, sorozatokat nézhessenek, amihez éppen kedvük van, a sajtótermékekért is hajlandók lesznek fizetni, ha számukra valóban vonzó, értékes tartalmat kínálnak. A klasszikus formákat, vagyis hogy kizárólag hirdetésből él meg egy médium, el kell felejteni, változtatni kell és fel kell nőni. Ha sikerül, az szuper lesz, ha nem, a mostani lehetőségek mellett akkor is gyenge kifogásnak gondolnám kizárólag a megváltozott körülményeket felelőssé tenni a kudarcért.

– Az irodátok várakozóhelyiségében van egy felirat, ami arra utal, hogy a Schibsted médiavállalatként gondol magára, és a média jövőjét akarja meghatározni. Úgy tudom, az anyaországban, Norvégiában a cég komoly szereplője a helyi médiapiacnak. Magyarországon terveztek megjelenést ebben a szegmensben?

– Ha nálam lenne a kassza kulcsa, tovább terjeszkednénk, és belépnénk a magyar médiapiacra, hiszen a két fő termékünk így is vezető elérésű vállalattá tesz minket, ráadásul a mi oldalaink 10-15 percre is megtartják a látogatókat, ellentétben a klasszikus híroldalak 1-1,5 perces idejével. Specializált tartalmi oldalakkal kiegészítve a mostani portfóliónkat pedig úgy gondolom, még jobban ki tudnánk szolgálni a hirdetői igényeket. A 18–49 évesek körében a hazai oldalak között júliusban a blog.hu után a második, összességében pedig a negyedik volt a Jófogás, a Használtautó pedig benne van a top 15-ben a havi összelérést tekintve. A két szájt elérése és a csapatunk tervezett fejlesztése elért arra a szintre, amikor a hirdetési felületeink értékesítését saját kézbe tudjuk venni. Így 2019-től mind az account, mind a key account jellegű kiszolgálást házon belül végezzük a Magyarfalvi Évi által vezetett értékesítési csapatunkkal. Ez a lépés jelentősen átrendezi majd a sales house-ok sorrendjét, és rögtön az élbolyban jelenít meg minket. Sok nagy tervünk van ezen a területen, ez csak az első lépés.

– Eltelt az idei év több mint fele, eddig mennyire sikerült megfelelni a várakozásoknak?

– A tulajdonosi elvárásokat teljesítjük, és továbbra is két számjegyű az egyes hónapjainkban realizált árbevételi növekedés. A nagy kihívásunk az, hogy hogyan tudjuk a Jófogás látogatottsági számait további növelni. Ennek érdekében több termékfejlesztés is fut, és módosítottunk a marketingstratégiánkon, hogy növeljük az elérésünket.

– A marketingstratégia-váltás jelenti-e a büdzsé növelését?

– Inkább átcsoportosítást jelent. Más platformokon fogjuk elkölteni a rendelkezésre álló összeget, mint eddig. Tévében, rádióban is megjelenünk és lesz outdoor kampány is. Az idén minden eddiginél komolyabban foglalkozunk a B2B-kommunikációval a Használtautó és a Jófogás esetében is. Saját szakmai napokat szervezünk, élményalapú ügyfélrendezvényeink voltak és lesznek, emellett a BrandFestival egyik főtámogatói vagyunk, mert ez az a konferencia, ahol valóban aktuális témák és minőségi program van, már évek óta. A múlt év végén véglegesítettük az autópiaci trendek termékünket a Használtautó partnereinek, amit az idén az első fél évben oktatásokon keresztül mutattunk be a célközönségnek, vagyis az autókereskedéseknek és az -importőröknek. A népszerűsítés megfelelő ütemben halad, azonban ez nem egy gyors folyamat, eltart egy ideig, mire napi rutinná válik a megoldásunk használata. Hasonló információs terméket dolgoztunk ki az ingatlanpiac számára is, néhány nagy ingatlanhálózatnak már be is mutattuk, és biztosítjuk is ezt.

– Milyen egyéb újításaitok voltak az idén?

– Az első fél évben fejlesztettünk egy szolgáltatást az új építésű ingatlanokra, ami teljesen új modellben kínál szolgáltatásokat az ilyen ingatlanokkal foglalkozók számára. Nyáron megújítottuk a marketplace termékeink szűrőit és kategóriáit, hogy a felhasználóink még gyorsabban megtalálhassák, amit keresnek. A közeljövőben elindul a „boltok” funkció, amely a kisebb és közepes üzletek számára teszi még könnyebbé a megjelenést és az értékesítést, egy egyedi felületen keresztül.

– Júliusban érkezett a hír, hogy a Jófogás 29. helyet szerzett az AIM csoport apróhirdetési oldalakat rangsoroló globális, top 100-as listáján. Mennyire volt váratlan ez az eredmény?

– Mi is meglepődtünk rajta, ez egy teljesen új lista, eddig nem volt ilyen. Természetesen nagyon örültünk a jó helyezésnek, hiszen olyan országok vezető apróhirdetési oldalait sikerült megelőzni, amelyek a magyarnál jelentősen nagyobb piacnak számítanak. Bár a lista összeállításakor jellemzően a látogatottságból indultak ki, az jól látszik a rangsorból, hogy azok a szájtok végeztek előrébb, amelyeknek nagyobb a szolgáltatási portfóliója. Minél több szolgáltatást képes nyújtani valaki egy adott piacon, annál nagyobb elérést tudhat magáénak, és mi szerintem főleg ennek köszönhettük, hogy a finneket vagy épp a mexikóiakat is megelőztük.

– A Schibsted többi oldalához képest hogyan szerepeltetek?

– A schibstedes oldalak között a top 10-ben benne vagyunk. Az előttünk lévő összes ország, például a franciák, a brazilok, az olaszok, a spanyolok, a norvégok, az osztrákok piaca meszsze a magyar előtt jár. Ausztriában például a Willhabenen 4,5 millió termék található, nálunk 1,8 millió. A vertikális kategóriákban ugyanakkor már erősebb a Jófogás, az állás, az ingatlan vagy az autós szegmensben több a hirdetés, de a marketplace-ben több mint kétszer anynyi van az osztrák szájton.

– A Schibsteden belül milyen a megítélése a magyar érdekeltségnek?

– A piac méretének megfelelő fi gyelmet kapunk. Ennek a hátrányát csak akkor érzem, amikor akvizícióról van szó. Annak ellenére, hogy látunk felvásárlási opciókat, ezeket nem tudjuk olyan formában meglovagolni, mint a magyarnál nagyobb piacok esetében.

– Milyen irányban terjeszkednétek?

– Az Autónavigátor fejlődését látva – augusztusban 550 ezer valós felhasználót ért el kicsi, de elhivatott szerkesztőség segítségével – azt mondhatom, hogy már jó kiegészítő terméke lett a Használtautónak. Felvásárlás kapcsán specializált hírszájtban, vagy termékkategóriával foglalkozó hirdetési oldalban is gondolkodnék, de egy kisebb területre fókuszáló tranzakciós oldal is izgalmas lehet.

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA