- Hirdetés -

A nyereség a cél minden termékünknél – interjú Palocsay Gézával

|

- Hirdetés -

Ha rajta múlna, tovább erősítené a cég hazai jelenlétét és belépne a magyar médiapiacra Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint a jelenlegi környezet kedvező ahhoz, hogy új üzleti modellel sikeres sajtótermékek induljanak itthon. A legnagyobb hazai apróhirdetési oldalt, a Jófogást működtető társaság növelné elérését, ezért módosította marketingstratégiáját.

– Az idén nyáron folytatódott a magyar médiapiac átalakulása, a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó médiumok vagy megszűntek, vagy új tulajdonoshoz kerültek. Mi a véleményed a változásokról?

– Sajnálom a Heti Választ, magánemberként nagyon szerettem azt a sajtóterméket, és nemcsak az elmúlt három évben, hanem a G-nap előtt is. Azt gondolom, hogy azok a műsorok és sajtótermékek, amelyek valóban érdemesek a piaci jelenlétre, meg kell, hogy találják az útjukat. Lehet keseregni azon, hogy az állam így vagy úgy lép, de a változásokra csak változtatásokkal lehet érdemben reagálni. Úgy látom, most általánosságban több a pénze az embereknek, elég csak megnézni azt, hogyan néznek ki a szállodák foglaltságai a hosszú hétvégéken vagy mennyire vannak tele a budapesti éttermek. Ha valaki valóban olyan tartalmat állít elő, ami az olvasónak, vásárlónak hasznos, akkor azért fognak fizetni. Most több kiadó és médiapiaci szereplő került hasonló helyzetbe, mint azok a gyerekek vagy tinik, akik hirtelen elvesztik a szüleiket, és azonnal „fel kell nőniük”, mert megszűnt a korábban megszokott támogatás, és kezd kiürülni a hűtő, amit valahogy fel kell tölteni. Azonban úgy vélem, ma minden korábbinál több lehetőség van a megfelelő árbevételi csatornák, a túléléshez szükséges irányok megtalálására például a közösségi finanszírozás vagy a már több helyen bizonyított paywallok beépítésével. Az emberek fizetnek a Spotifynak, hogy zenét hallgassanak, a Netflixnek, hogy olyan filmeket, sorozatokat nézhessenek, amihez éppen kedvük van, a sajtótermékekért is hajlandók lesznek fizetni, ha számukra valóban vonzó, értékes tartalmat kínálnak. A klasszikus formákat, vagyis hogy kizárólag hirdetésből él meg egy médium, el kell felejteni, változtatni kell és fel kell nőni. Ha sikerül, az szuper lesz, ha nem, a mostani lehetőségek mellett akkor is gyenge kifogásnak gondolnám kizárólag a megváltozott körülményeket felelőssé tenni a kudarcért.

– Az irodátok várakozóhelyiségében van egy felirat, ami arra utal, hogy a Schibsted médiavállalatként gondol magára, és a média jövőjét akarja meghatározni. Úgy tudom, az anyaországban, Norvégiában a cég komoly szereplője a helyi médiapiacnak. Magyarországon terveztek megjelenést ebben a szegmensben?

– Ha nálam lenne a kassza kulcsa, tovább terjeszkednénk, és belépnénk a magyar médiapiacra, hiszen a két fő termékünk így is vezető elérésű vállalattá tesz minket, ráadásul a mi oldalaink 10-15 percre is megtartják a látogatókat, ellentétben a klasszikus híroldalak 1-1,5 perces idejével. Specializált tartalmi oldalakkal kiegészítve a mostani portfóliónkat pedig úgy gondolom, még jobban ki tudnánk szolgálni a hirdetői igényeket. A 18–49 évesek körében a hazai oldalak között júliusban a blog.hu után a második, összességében pedig a negyedik volt a Jófogás, a Használtautó pedig benne van a top 15-ben a havi összelérést tekintve. A két szájt elérése és a csapatunk tervezett fejlesztése elért arra a szintre, amikor a hirdetési felületeink értékesítését saját kézbe tudjuk venni. Így 2019-től mind az account, mind a key account jellegű kiszolgálást házon belül végezzük a Magyarfalvi Évi által vezetett értékesítési csapatunkkal. Ez a lépés jelentősen átrendezi majd a sales house-ok sorrendjét, és rögtön az élbolyban jelenít meg minket. Sok nagy tervünk van ezen a területen, ez csak az első lépés.

– Eltelt az idei év több mint fele, eddig mennyire sikerült megfelelni a várakozásoknak?

– A tulajdonosi elvárásokat teljesítjük, és továbbra is két számjegyű az egyes hónapjainkban realizált árbevételi növekedés. A nagy kihívásunk az, hogy hogyan tudjuk a Jófogás látogatottsági számait további növelni. Ennek érdekében több termékfejlesztés is fut, és módosítottunk a marketingstratégiánkon, hogy növeljük az elérésünket.

– A marketingstratégia-váltás jelenti-e a büdzsé növelését?

– Inkább átcsoportosítást jelent. Más platformokon fogjuk elkölteni a rendelkezésre álló összeget, mint eddig. Tévében, rádióban is megjelenünk és lesz outdoor kampány is. Az idén minden eddiginél komolyabban foglalkozunk a B2B-kommunikációval a Használtautó és a Jófogás esetében is. Saját szakmai napokat szervezünk, élményalapú ügyfélrendezvényeink voltak és lesznek, emellett a BrandFestival egyik főtámogatói vagyunk, mert ez az a konferencia, ahol valóban aktuális témák és minőségi program van, már évek óta. A múlt év végén véglegesítettük az autópiaci trendek termékünket a Használtautó partnereinek, amit az idén az első fél évben oktatásokon keresztül mutattunk be a célközönségnek, vagyis az autókereskedéseknek és az -importőröknek. A népszerűsítés megfelelő ütemben halad, azonban ez nem egy gyors folyamat, eltart egy ideig, mire napi rutinná válik a megoldásunk használata. Hasonló információs terméket dolgoztunk ki az ingatlanpiac számára is, néhány nagy ingatlanhálózatnak már be is mutattuk, és biztosítjuk is ezt.

– Milyen egyéb újításaitok voltak az idén?

– Az első fél évben fejlesztettünk egy szolgáltatást az új építésű ingatlanokra, ami teljesen új modellben kínál szolgáltatásokat az ilyen ingatlanokkal foglalkozók számára. Nyáron megújítottuk a marketplace termékeink szűrőit és kategóriáit, hogy a felhasználóink még gyorsabban megtalálhassák, amit keresnek. A közeljövőben elindul a „boltok” funkció, amely a kisebb és közepes üzletek számára teszi még könnyebbé a megjelenést és az értékesítést, egy egyedi felületen keresztül.

– Júliusban érkezett a hír, hogy a Jófogás 29. helyet szerzett az AIM csoport apróhirdetési oldalakat rangsoroló globális, top 100-as listáján. Mennyire volt váratlan ez az eredmény?

– Mi is meglepődtünk rajta, ez egy teljesen új lista, eddig nem volt ilyen. Természetesen nagyon örültünk a jó helyezésnek, hiszen olyan országok vezető apróhirdetési oldalait sikerült megelőzni, amelyek a magyarnál jelentősen nagyobb piacnak számítanak. Bár a lista összeállításakor jellemzően a látogatottságból indultak ki, az jól látszik a rangsorból, hogy azok a szájtok végeztek előrébb, amelyeknek nagyobb a szolgáltatási portfóliója. Minél több szolgáltatást képes nyújtani valaki egy adott piacon, annál nagyobb elérést tudhat magáénak, és mi szerintem főleg ennek köszönhettük, hogy a finneket vagy épp a mexikóiakat is megelőztük.

– A Schibsted többi oldalához képest hogyan szerepeltetek?

– A schibstedes oldalak között a top 10-ben benne vagyunk. Az előttünk lévő összes ország, például a franciák, a brazilok, az olaszok, a spanyolok, a norvégok, az osztrákok piaca meszsze a magyar előtt jár. Ausztriában például a Willhabenen 4,5 millió termék található, nálunk 1,8 millió. A vertikális kategóriákban ugyanakkor már erősebb a Jófogás, az állás, az ingatlan vagy az autós szegmensben több a hirdetés, de a marketplace-ben több mint kétszer anynyi van az osztrák szájton.

– A Schibsteden belül milyen a megítélése a magyar érdekeltségnek?

– A piac méretének megfelelő fi gyelmet kapunk. Ennek a hátrányát csak akkor érzem, amikor akvizícióról van szó. Annak ellenére, hogy látunk felvásárlási opciókat, ezeket nem tudjuk olyan formában meglovagolni, mint a magyarnál nagyobb piacok esetében.

– Milyen irányban terjeszkednétek?

– Az Autónavigátor fejlődését látva – augusztusban 550 ezer valós felhasználót ért el kicsi, de elhivatott szerkesztőség segítségével – azt mondhatom, hogy már jó kiegészítő terméke lett a Használtautónak. Felvásárlás kapcsán specializált hírszájtban, vagy termékkategóriával foglalkozó hirdetési oldalban is gondolkodnék, de egy kisebb területre fókuszáló tranzakciós oldal is izgalmas lehet.

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....