- Hirdetés -

A pénzügyeinkben is fordulópontot hozhat a mesterséges intelligencia

|

- Hirdetés -

Az idei év fordulópont lehet a generatív mesterséges intelligencia hatását tekintve pénzügyeinkre. A Deloitte szakértői szerint míg korábban az ismerkedés és kísérletezés fázisa volt jellemző, a befektetések mára elérték érettségi szakaszukat, és konkrét, a cégek és ügyfelek számára elérhető alkalmazásokká váltak. Idén ez a hatás tovább gyűrűzik, és a trend felível.

2023 áttörést hozó év volt az üzleti életben: inflációs nyomás, a vártnál jobb gazdasági és piaci teljesítmény, valamint a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) iránti érdeklődés berobbanása jellemezte. Számos pénzügyi igazgató (CFO) számára érdekes és tanulságos év volt, mert megmutatta, hogyan alakíthatja át az AI a pénzügyi szervezetek jövőjét. 2024-re a CFO-k már túl vannak az oktatási szakaszon; ez az év a kísérletezésről, az értékteremtésről és az AI, valamint a generatív AI pénzügyi területen való alkalmazásának elkezdéséről szól.

„Számos vállalat indított pilot projekteket és tesztidőszakokat, felfedezve a technológia képességei és a pénzügyi alkalmazások közötti rést. Az idei évig azonban még nem volt sok olyan célzott megoldás, amelyet könnyen, egy az egyben be tudtak volna vezetni anélkül, hogy egyedi alkalmazásokat kelljen fejleszteniük. 2024-re ez megváltozott, és folyamatosan változik” – mondta Schenk Tamás, a Deloitte Digital partnere.

A szoftvercégek kritikus szerepet játszanak a mesterséges intelligenciával integrált eszközök nyújtásában, direktebb lehetőségeket kínálva a pénzügyi műveletekben. A GenAI lehetővé teszi az olyan alkalmazások munkahelyi produktivitást támogató skálázott bevezetését, mint a Microsoft Copilot, a Google Duet AI és az Amazon QuickSight. Ezek a szolgáltatások segítik a pénzügyi szakembereket a generatív AI megismerésében, és lehetővé teszik ezen technológia integrálását mindennapi munkájukba. Mindez új ötleteket generál és inspirálja a pénzügyi területen működő platformokat.

A CFO-knak 2024-ben stratégiai prioritás a GenAI integrálása

A generatív mesterséges intelligencia potenciálja sokkal nagyobb, mint a szélesebb közönség számára is ismert ChatGPT vagy Google Gemini eszközök nyújtotta lehetőségek, pedig már ezekkel is szignifikáns eredményeket lehet elérni, például a termelékenység növekedése terén. Motiválóan hatnak a vállalat által jóváhagyott GenAI eszközök napi használatára, ötleteléshez, íráshoz és összefoglaláshoz. Minél jobban ismertté válnak ezek az eszközök, annál jobban fel lesznek készülve a cégek az AI szélesebb körű pénzügyi alkalmazásaira.

A Deloitte szakértői szerint érdemes nagyban gondolkodni: az ismert modulok miatt tendencia lehet a generatív AI-t ezekkel az alkalmazásokkal azonosítani, "chatbot"-nak nevezni, ami interaktívan képes kommunikálni a felhasználóval. Pedig a GenAI-nak lehetősége van az egész folyamat átalakítására a pénzügyek terén; használható többféle eszköz részeként, kiegészíthet más pénzügyi eszközöket, például a gépi tanulást, a prediktív analitikai eszközöket vagy modern vállalatirányítási rendszereket. Sőt, a generatív AI hasznossága kiterjed a narratívák generálásán túl az előrehaladott adatelemzésre és kódolásra is.

„Az általános tévhitek tisztázása és a komplexitás megértése nagyon fontos a GenAI-al kapcsolatban. Szükséges felismerni, hogy bár a technológia ígéretes, a pénzügyi területen történő nagymértékű bevezetése bonyolultabb és potenciálisan költségesebb, mint ahogy sok CFO gondolhatja. Az AI egy fontos része egy nagyobb megoldáskészletnek, nem pedig csodaszer” – mondta Dr. Barta Gergő, a Deloitte Magyarország mesterséges intelligencia vezető szakértője.

Hogyan érdemes elkezdeni?

A Deloitte sorvezető javaslata CFO-k számára a generatív AI megoldások hatékony bevezetéséhez:

Korai és hatékony együttműködés: Érdemes részt venni a technológiai csapatokkal való korai együttműködésben az AI-hoz kapcsolódó irányelvek, a képességek és a belső prioritások megértése érdekében.

Erőforrások kijelölése: Szükséges költségvetést allokálni az AI megismerésére gyakorlati alkalmazási eseteken keresztül, különös tekintettel azokra a területekre, melyek a rendszerek határai között vannak.

Széles perspektíva alkalmazása: Mérlegelni szükséges a generatív AI-t az egész szervezet kontextusában, és eszközként használni a pénzügyi folyamatok automatizációs iniciatíváiban fellépő konkrét hiányosságok kezelésére.

„2024 izgalmas év lesz az üzleti élet számára; a generatív AI központi szerepet játszik majd az új módokon történő ügyfél- és részvényestájékoztatásban, az üzleti működés és a jövedelmezőség javításában. A CFO-k nem csupán a vállalkozás növekedésének központjában állnak, de a pénzügyi funkcióik fejlődésében is” – tette hozzá Schenk Tamás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...