- Hirdetés -

A permanens krízismenedzselés korában élünk

|

A mesterséges intelligencia ma még nem is teljesen belátható, robbanásszerű felhasználási eszköztára, a retail media masszív erősödése, illetve a streaming platformok reklámidő értékesítésének további fejlődése a 3 legfontosabb trend a közeli jövőre nézve – véli Mérő Ádám. A Coca-Cola európai Consumer & Shopper Connection igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt többek között arról is, hogy miért fontos számukra a Marketing Summit támogatása, illetve személy szerint neki mit adott a tavalyi esemény.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Marketing around the world”. Hogyan látod mennyire változik a marketing szerepe a világban és Magyarország vezető márkáinál?

- A marketing funkciót mindenképpen a vállalati működés középpontjába kell helyezni; különösen azon cégek, márkák esetében, ahol még nincs, vagy nem kellő mértékben van fókuszban. A fogyasztó központúság, mint vezérlőelv folyamatosan erősödik, további teret nyer. Egész egyszerűen nem megkerülhető, hogy tudatos és adatvezerélt marketing stratégia nélkül sikeresen lehessen működtetni egy vállalatot, építeni egy márkaportfóliót.

- A csúcstalálkozó kiemelten foglalkozik majd a jövőbe mutató üzleti és szakmai trendekkel, digitális és technológiai megoldásokkal is. Melyek ezek közül szerinted a legfontosabbak?

- A digitális és technológiai változásoknak egy nagy közös jellemzőjük van: fejlettségük és befolyásuk exponenciálisan gyorsul; egyre rövidebb tanulási folyamat, alkalmazkodási időegység áll rendelkezésre ahhoz, hogy az innovációkat értelmesen és értékvezérelten be tudjuk építeni a működésünkbe. A mesterséges intelligencia ma még nem is teljesen belátható, robbanásszerű felhasználási eszköztára, a retail media masszív erősödése, illetve a streaming platformok reklámidő értékesítésének további fejlődése a 3 legfontosabb trend a közeli jövőre nézve.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A Coca-Cola számára fontos, hogy a marketingszakma legrangosabb és legsokszínűbb éves rendezvénye egyre nagyobb teret nyerjen, egyre több kezdő és haladó szakember számára biztosítson fókuszált lehetőséget az egymástól való tanuláshoz és értékes eszmecseréhez.

- Mennyiben támogathatja a mintegy 1000 fő részvételével megrendezésre kerülő Summit a marketingszakembereket, üzleti döntéshozókat abban, hogy felkészülhessenek a következő időszak kihívásaira?

- A Summit mindig egy nagy, koncentrált töltekezési fórum az emberi és szakmai inspirálódás, illetve az edukáció tekintetében. Egy olyan trendszetter dózis a marketingszakma krémjétől, amiből ha nem is minden tanulságot, de a legfontosabb irányvonalak kijelölését minden résztvevő elviheti magával.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A marketingvezérelt szervezeti kultúra és mindennapi működés erősítése. Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a permanens krízismenedzselés korában élünk. Ezek a makro trendek folyamatosan formálják, alakítják a fogyasztók viselkedését, kereskedelmi és tartalom fogyasztási szokásaikat. Ezekre nem lehet marketingvezérelt szervezeti felépítés és magasan képzett, adaptív human erőforás nélkül megfelelően reagálni. Alakítani és nem csak reaktív módon elfogadni a trendeket.

- Nem lesz könnyű év az idei a gazdasági helyzetet tekintve és 2024 sem ígérkezik egyszerűnek. A ti cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A kiskereskedelmi forgalom visszaesése, a fogyasztási volumen csökkenése, a fogyasztói kosarak zsugorodása, illetve a lassan lohadó infláció együttese a legnagyobb kihívás. Ezek magabiztos kezelését csak a márkák ereje tudja segíteni; a love brandek hozzáadott értéke, az ebből fakadó fogyasztói lojalitás a legerősebb eszköz a kezünkben.

- Neked személyesen mit adott a tavalyi Marketing Summit, milyen területeken inspirált leginkább? - Nekem a kitekintés, a szakmai inspirálódás a legfontosabb. Nagyon fontos, hogy a világ egyik legnagyobb és legrégebbi marketingcégének a tagjaként lássam, hogy mások mit csinálnak másképp, hogyan tekintenek közös kihívásainkra, illetve mik azok a területek, ahol mi is tanulhatunk.

- A Marketing Summit nemcsak a szakmai programok területén erős, de a networkingben is hatalmas lehetőséget kínál a résztvevőknek, hiszen ennyi marketingdöntéshozót nem lehet találni máshol egy időben, egy helyen. Hogyan lehet jól használni szerinted a kapcsolatépítésben meglévő lehetőségeket?

- El kell jönni. Nagy nyitottsággal, tanulási szándékkal, szakmai alázattal. Merni kell kérdezni. Beszélgetni kell. A többit megadja a rendezvény.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Minden vezetőnek van felelőssége a közvélemény formálásában. Ugyanúgy, ahogy a márkáinknak felelőssége van a fogyasztóink irányában, ugyanúgy mi is osztozunk ebben a szakma és a szélesebb közvélemény irányában. Ezt a figyelmet fókuszálja, ezt az együttes hangot koncentrálja és erősíti fel a Summit.

- Idén első alkalommal a csúcstalálkozó estéjén egy nagyszabású gála keretében mutatják be a TOP 50 Marketingvezető és a Signature40 rangsorokat, illetve díjazzák a szervezők a listán szereplőket. Véleményed szerint mi a jelentősége ezeknek a díjaknak?

- Minden díjnak van jelentősége, mert minden díj valamilyen visszaigazolás, hogy van értelme annak, amit csinálunk. Ezeken a listákon szerepelni pedig a hazai szakma körében a legnagyobb elismerés.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Aki marketing szakemberként és a márkák iránt rajongó magánemberként fontosnak tartja, hogy a teljes szakma éves csúcsrendezvényén jelen legyen, annak javaslom, hogy ne hagyja ki a Summitot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...