A pihentető alvásért kampányol az IKEA

Az IKEA minőségi alvásról szóló kampányának központi terméke ezúttal a DEKAD ébresztőóra, amely az alábbi fő üzenetet támogatja: „Az élet minden területe jobb, ha az alvást priorizálod. A hálószobában egyetlen dolognak kell feltöltődnie: neked.”

Az ébresztőórára épülő kampány februárban fut és szervesen kiegészíti az IKEA teljeséves, alvásra fókuszáló márkakampányát.

Az IKEA a valaha készült legnagyobb alvásfelmérés egyik kulcsfontosságú megállapítását használja fel: a kutatás szerint a magyarok 77 százaléka használja mobiltelefonját lefekvés előtt, és ez az arány a 24 év alatti fiatalok körében 90 százalékra emelkedik. A magas arányszámok különösen aggasztóak annak tükrében, hogy szakértők szerint a képernyő fénye negatívan befolyásolhatja az alvás minőségét. A kampány humorosan reflektál a berögződött szokásokra, és rámutat arra, hogy néha a legegyszerűbb technológia a legjobb.

A kampány egy 30 másodperces online reklámmal indul, és többféle csatornán és formátumban jelenik meg:

YouTube

OOH megjelenések (digitális CLV)

közösségi média

az IKEA weboldala

DEKAD vadászat az IKEA áruházakban februárban

IKEA Family kedvezmény az ébresztőórákra

sajtóközlemények, amelyek a világ egyik legnagyobb alváskutatásának eredményeire építenek.

„A magyarok mindössze 21 százaléka használ ébresztőórát a mobiltelefon helyett, és ez az arány a fiatalabbak generációknál csökken. A 18-24 évesek körében csupán 14 százaléka ébred hagyományos ébresztőórára. Ezzel a kampánnyal azt szeretnénk megmutatni, hogy már egy kis változtatás a napi rutinban, például egy ébresztőóra használata, jelentős pozitív hatással lehet, és hozzájárulhat a jobb alvásminőséghez” – mondta Iva Pohlová, az IKEA Csehország, Magyarország és Szlovákia marketingkommunikációs menedzsere.

Stressz és képernyőidő: az alvás ellenségei

A stressz, a szorongás és a túl sok gondolkodás az egyik fő oka annak, hogy az emberek 45 százaléka nem alszik eleget. Míg a legtöbb ember kevesebb mint 15 perc alatt alszik el, 7 százalékuknak egy óránál is hosszabb időbe telik.

A képernyők használata szinte mindennapos része a lefekvési rutinoknak, annak ellenére, hogy sokan aggódnak a hatásaik miatt. Az emberek 77 százaléka használja a telefonját a hálószobában, míg a 18-24 évesek körében ez az arány 90 százalék, pedig éppen ők aggódnak leginkább az alváshiány miatt.

Az IKEA alváskutatása az egyik legnagyobb, amely valaha készült a témában: 57 országban, 55 221 résztvevő bevonásával végezték el a kutatást 2024. augusztus 13. és szeptember 20. között.

Az IKEA célja ezzel a felméréssel, hogy új betekintést nyújtson a globális alvási szokásokba, és támogassa küldetését: jobb hétköznapokat teremtsen az emberek többsége számára.

Kredit:

Koncepció: Publicis Groupe

Kreatív és reklámfilm gyártása: Publicis Groupe 

PR & influencerek: Adison, Seesame, ACG 

Közösségi média: Publicis Groupe 

Digitális és médiaügynökség: Dentsu