- Hirdetés -

A raktár nélküli webshopoké a jövő

|

- Hirdetés -

Egyre több webshop szervezi ki Magyarországon csomagjai kezelését - ezt támasztja alá a fulfillment piac tavalyi, 70 százalékos bővülése. A zászlóshajó Webshippy duplázott, árbevétele megközelítette a 2,4 milliárd forintot.

Mit nevezünk fulfillmentnek? Ennek igénybevételével az e-kereskedők/webshopok teljes körűen kiszervezhetik a vásárlók rendeléseinek teljesítését, kezdve az árukészlet raktározásától, a csomagok összeállításán keresztül egészen a szállításra való átadásig. Ezt a szolgáltatást kínálhatják klasszikus áruszállító vállalkozások és kifejezetten csak erre szakosodott cégek egyaránt. Perényi András, a Webshippy ügyvezető igazgatója kiemelte: „Egy professzionális fulfillment cég komoly figyelmet fordít a munkafolyamatok automatizálására, a robotizációra és a logisztikai szoftveres fejlesztésekre. Mi a Webshippyt pont emiatt inkább digitális innovátorként határozzuk meg és nem egyszerű logisztikai szolgáltatóként.” A hazai piacon jelenleg 6 jelentősebb szereplő működik, és az árbevételi adatok szerint 2020-ban mintegy 2,5 milliárd forintnyi forgalom realizálódott ezen területen, amely 2021-re már 4,26 milliárd forintra emelkedett. Ez 70%-os bővülést jelent, amely közel a duplája a magyar e-kereskedelemi piac tavalyi 32%-os növekedésének.

Webshippy 56%-os piaci részesedéssel bír

A Webshippy a hazai e-kereskedelmi piac legjelentősebb fulfillment szolgáltatója, A magyar gyökerekkel rendelkező vállalat 2021-ben 2,39 milliárd forintnyi bevételt könyvelhetett el, amellyel gyakorlatilag megduplázta a 2020-as forgalmát (1,216 milliárd Ft). Ezzel tavaly a Webshippy adta a hazai fulfillment piac 56%-át. A vállalkozás dinamikus növekedése az általa kezelt csomagszámok gyarapodásából adódik: míg 2019-ben 341 ezer küldeményt teljesített, 2020-ban ez a darabszám már 817 ezerre emelkedett, tavaly pedig meghaladta az 1,6 millió darabot. A teljes hazai e-kereskedelemben egyébként 70 millió csomagot adnak fel egy évben, ez azt jelenti, hogy teljes magyar csomagküldés 2,5%-át a Webshippy bonyolítja.

Egyre több webshop szervezi ki a logisztikát

A Webshippy bevétele 2021-ben jelentősen hozzájárult magyar fulfillment piac növekedéséhez. Ezt a dinamikus bővülést Perényi András két trenddel magyarázza: „A piac bővülése mögött kétféle folyamat áll: egyrészt jelentősen nőtt a magyar digitális kereskedelem, így több csomagot kell kezelni, másrészt újabb és újabb piaci szereplők szervezik ki a logisztikát. A webshopok ugyanis rájöttek arra, hogy a nagy e-kereskedőkkel - mint pl. az Alza, Emag, Mall – versenyezve ma már nem elég szimplán olcsóbbnak lenni. A fogyasztók sok esetben a vásárlás utáni élmény, a kiszállítás minősége és gyorsasága alapján választanak webshopot.” Ezt támasztja alá a Retail TouchPoints kutatása is, miszerint a vevők 84% -a nem valószínűsíti, hogy egy rossz vásárlási élmény után újra vásárol majd ugyanarról a helyről, és 98,1% szerint a szállítás befolyásolja a márkahűséget. A vevők kétharmada (62%-a) ráadásul nem fejezi be a fizetést és a vásárlást, ha felfedezi, hogy a webshop nem kínál kényelmes szállítást és egyszerű visszaküldési lehetőséget. Perényi András hozzátette: „Az e-kereskedők már napi 2-3 rendelésnél is sokkal jobban járnak, ha az egész logisztikát kiszervezik egy professzionális fulfillment céghez. A saját logisztika fenntartása nagyon költséges, bonyolult és időigényes feladat. Ráadásul nálunk, a Webshippynél 150-200 ezer csomagot kezelünk havonta, így kedvezőbb árakat kapunk a futárcégektől, ez pedig vonzó sok webshop számára. A logisztika kiszervezésével az e-kereskedők egyszerre tudnak költségeket csökkenteni, miközben a bevételük várhatóan nőni fog a magasabb szolgáltatási szintnek (pl. aznapi szállításnak) köszönhetően. Nem véletlen, hogy a Webshippy partnerei piaci átlag feletti növekedést érnek el. Ma már ezt sokan felismerik, így egyre többen választanak bennünket is, például a közelmúltban a Lumenet, a legnagyobb hazai világítástechnikai webshop szerződött a Webshippyvel, így optimalizálva logisztikai feladatait.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....