- Hirdetés -

A releváns megoldásokban hiszek

|

- Hirdetés -

Liptay Gabriella

KPMG, marketing- és kommunikációs igazgató

- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és tájékozódjon naponta – főképp a nemzetközi szak- és szépirodalomban. Beszélgessen sokat nem szakmabeliekkel is, járjon koncertekre, színházba, kiállításokra, egyszóval vegye komolyan a kreatív ipar „teljesítményeit”. Ne kímélje magát a fentiekre való időráfordításban. Egyetlen percre se hagyja abba a tanulást, még 10 év múlva sem.

- Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint?

- Az efféle átfogó krízishelyzetek úgy látom, hogy nemcsak a jövőbe vetett hitünket, a rugalmasságunkat és például a józanságunkat tesztelik, de előhozzák a szolidaritást, az együttműködést – ezeket a képességeteket nagyon jó látni, érezni. E helyzetek azonban arra is alkalmasak, hogy valami olyasmit hozzunk létre, amelyre „normál körülmények között” nem gondoltunk. A legbüszkébb így talán arra vagyok, hogy többnyire meg tudtuk tartani munkatársaink motiváltságát, ébren tudtuk tartani az ügyfeleink érdeklődését, a vállalat értékeit, a cégkultúrát igyekeztünk e nehéz időkben és „két dimenzióban” is megőrizni, és a 2020 márciusában „szakmai ösztönből” elindított belső kommunikációs csatornák azóta is elég magas hatásfokkal működnek. Akkor hívtuk életre az úgynevezett inspirációs beszélgetéssorozatot. A célunk akkor az volt, hogy olyan beszélgetőtársakat hozzunk egy online térbe, akik adott területen a gondolkodásunk és az igényeink előtt járnak egy-egy lépéssel.

- Van olyan dolog, amit ebben az időszakban megtanult minden marketingdöntéshozó?

- Azt, hogy sokkal gyorsabban tudunk digitális működésre átállni, mint valaha gondoltuk és sokkal több dolog valóban meg is oldható digitálisan (pl. gálák, nagyobb rendezvények, játékok). Az ugyanakkor biztos, hogy a személyes kapcsolatokat hosszabb távon semmi nem pótolja, és ennek a hatása sokkal mélyebben fekvő és összetettebb, mint hittük. Azt hiszem, azt is megtanultuk, hogy a kvázi véletlenek katalizáló és/vagy inspiráló hatása, valamint szerepe óriási a szakmánkban, és ez most nagyon hiányzik.

- Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre?

- Számomra ez az időszak nem az olvasásról, sokkal inkább a természetben való sétákról, a beszélgetésekről, a családról és a barátságokról szólt. Hans Rosling Factfulness című könyve ugyanakkor most ért el. Fontos írás a fake newsok és a populizmus korában. Illetve Houellebecq egy-két könyvét újraolvastam, valahogy mindig találok bennük megfejthetetlent, néha ugyan „beteg” gondolatokat, de valahogy mégis vonz ez a kifordított, furcsa gondolkodás.

- Milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t, lesz-e olyan közülük, ami még jobban kiemelkedhet, felerősödhet jövőre?

- A „nézzük meg, mit csináltunk” a legerősebb trend. Hirtelen születtek a megoldások, amelyeket most értékelni, csiszolni és rendszerbe állítani kell vagy lehet, vagy pedig el lehet engedni – mindezt pedig a megjósolhatatlanság, az „unpredictability” árnyékában. Megtanultuk, hogy nagy hatású válságok miképp tudnak villámgyorsan kialakulni és mennyire alapvetően tudják megváltoztatni az életünket.

- Van olyan kreatív díj akár itthon, akár külföldön, akár Cannes-ban, amit nagyon szeretne megnyerni?

- A hatékonysági díjakban hiszek leginkább, és egyáltalán nem vagyok díjfetisiszta.

- Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?

- Szerintem a jövő kulcsa – bármennyire ósdi is a gondolat, hosszú távon mindenképp – a tudás. Soha nem egy-egy ember, eszköz vagy a mix egy-egy eleme. A releváns megoldásokban hiszek – időnként lehet, hogy az influenszerek videós megjelenései a nyerők, máskor más, de a marketing világa és jövője igen komplex.

- Ha a marketingköltéseket vizsgáljuk, a nagyobb cégek még mindig a televíziókra szánják a legtöbb pénzt. Lesz-e ebben változás, az online-nak sikerül-e még inkább megközelítenie a tévét?

- A tévé már rég nem a klasszikus televízió, hanem inkább úgynevezett total video. A fogyasztó pedig tartalmat fogyaszt, pl. mozgóképeset. Így aztán régen elmosódott már a határ az eszköz, műsor, interaktivitás stb. tekintetében. A büdzsék oda fognak menni, ahol „a sokak által fogyasztott tartalmak” vannak. A tévé-online elkülönülést főképp a kereskedési és a mérési rendszerek, az eszközgyártók, illetve a hatósági szabályozás tartja fenn. Reklámtorta szempontból pedig az online-nak nem megközelíteni kell a televíziót, hiszen nagyon sok szegmensben már évekkel ezelőtt le is hagyta – a tendencia pedig folytatódni fog.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....