- Hirdetés -

A releváns megoldásokban hiszek

|

- Hirdetés -

Liptay Gabriella

KPMG, marketing- és kommunikációs igazgató

- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és tájékozódjon naponta – főképp a nemzetközi szak- és szépirodalomban. Beszélgessen sokat nem szakmabeliekkel is, járjon koncertekre, színházba, kiállításokra, egyszóval vegye komolyan a kreatív ipar „teljesítményeit”. Ne kímélje magát a fentiekre való időráfordításban. Egyetlen percre se hagyja abba a tanulást, még 10 év múlva sem.

- Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint?

- Az efféle átfogó krízishelyzetek úgy látom, hogy nemcsak a jövőbe vetett hitünket, a rugalmasságunkat és például a józanságunkat tesztelik, de előhozzák a szolidaritást, az együttműködést – ezeket a képességeteket nagyon jó látni, érezni. E helyzetek azonban arra is alkalmasak, hogy valami olyasmit hozzunk létre, amelyre „normál körülmények között” nem gondoltunk. A legbüszkébb így talán arra vagyok, hogy többnyire meg tudtuk tartani munkatársaink motiváltságát, ébren tudtuk tartani az ügyfeleink érdeklődését, a vállalat értékeit, a cégkultúrát igyekeztünk e nehéz időkben és „két dimenzióban” is megőrizni, és a 2020 márciusában „szakmai ösztönből” elindított belső kommunikációs csatornák azóta is elég magas hatásfokkal működnek. Akkor hívtuk életre az úgynevezett inspirációs beszélgetéssorozatot. A célunk akkor az volt, hogy olyan beszélgetőtársakat hozzunk egy online térbe, akik adott területen a gondolkodásunk és az igényeink előtt járnak egy-egy lépéssel.

- Van olyan dolog, amit ebben az időszakban megtanult minden marketingdöntéshozó?

- Azt, hogy sokkal gyorsabban tudunk digitális működésre átállni, mint valaha gondoltuk és sokkal több dolog valóban meg is oldható digitálisan (pl. gálák, nagyobb rendezvények, játékok). Az ugyanakkor biztos, hogy a személyes kapcsolatokat hosszabb távon semmi nem pótolja, és ennek a hatása sokkal mélyebben fekvő és összetettebb, mint hittük. Azt hiszem, azt is megtanultuk, hogy a kvázi véletlenek katalizáló és/vagy inspiráló hatása, valamint szerepe óriási a szakmánkban, és ez most nagyon hiányzik.

- Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre?

- Számomra ez az időszak nem az olvasásról, sokkal inkább a természetben való sétákról, a beszélgetésekről, a családról és a barátságokról szólt. Hans Rosling Factfulness című könyve ugyanakkor most ért el. Fontos írás a fake newsok és a populizmus korában. Illetve Houellebecq egy-két könyvét újraolvastam, valahogy mindig találok bennük megfejthetetlent, néha ugyan „beteg” gondolatokat, de valahogy mégis vonz ez a kifordított, furcsa gondolkodás.

- Milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t, lesz-e olyan közülük, ami még jobban kiemelkedhet, felerősödhet jövőre?

- A „nézzük meg, mit csináltunk” a legerősebb trend. Hirtelen születtek a megoldások, amelyeket most értékelni, csiszolni és rendszerbe állítani kell vagy lehet, vagy pedig el lehet engedni – mindezt pedig a megjósolhatatlanság, az „unpredictability” árnyékában. Megtanultuk, hogy nagy hatású válságok miképp tudnak villámgyorsan kialakulni és mennyire alapvetően tudják megváltoztatni az életünket.

- Van olyan kreatív díj akár itthon, akár külföldön, akár Cannes-ban, amit nagyon szeretne megnyerni?

- A hatékonysági díjakban hiszek leginkább, és egyáltalán nem vagyok díjfetisiszta.

- Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?

- Szerintem a jövő kulcsa – bármennyire ósdi is a gondolat, hosszú távon mindenképp – a tudás. Soha nem egy-egy ember, eszköz vagy a mix egy-egy eleme. A releváns megoldásokban hiszek – időnként lehet, hogy az influenszerek videós megjelenései a nyerők, máskor más, de a marketing világa és jövője igen komplex.

- Ha a marketingköltéseket vizsgáljuk, a nagyobb cégek még mindig a televíziókra szánják a legtöbb pénzt. Lesz-e ebben változás, az online-nak sikerül-e még inkább megközelítenie a tévét?

- A tévé már rég nem a klasszikus televízió, hanem inkább úgynevezett total video. A fogyasztó pedig tartalmat fogyaszt, pl. mozgóképeset. Így aztán régen elmosódott már a határ az eszköz, műsor, interaktivitás stb. tekintetében. A büdzsék oda fognak menni, ahol „a sokak által fogyasztott tartalmak” vannak. A tévé-online elkülönülést főképp a kereskedési és a mérési rendszerek, az eszközgyártók, illetve a hatósági szabályozás tartja fenn. Reklámtorta szempontból pedig az online-nak nem megközelíteni kell a televíziót, hiszen nagyon sok szegmensben már évekkel ezelőtt le is hagyta – a tendencia pedig folytatódni fog.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új termékekkel bővül az Euronics kínálata

Hosszú távú partneri megállapodást kötött a Nestlé Purina, illetve a Mars kisállateledel üzletágával az Euronics Műszaki Áruházlánc, amelynek köszönhetően a két gyártó minőségi kutya- és macskaeledelei megjelennek az Euronics kínálatában. Az állateledelek az Euronics...

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...

Nemzetközi kupává bővült a Telekom e-sport versenye

Az elmúlt év rendkívül sikeres hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket,...

Újabb három évig dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke

Az ÖRT 2022.évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét dr. Molnár Kálmán az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András...

Idén sem a karácsonyfán spórolnak a magyarok

A kereskedők és szakmai szövetségek által előrejelzett idei 10-15 százalékos áremelkedés ellenére a vevők továbbra sem a fenyőfán terveznek spórolni. 41 százalék azok aránya, akik 10 ezer forintnál is magasabb összegből tervezik beszerezni a...

Nagyot nőtt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre jön a Zsákbamacska a TV2-n

Megújult formában tér vissza 2023-ban a Zsákbamacska című vetélkedő, a TV2-n jelentkező műsor két házigazdája Majka és Pápai Joci lesznek majd. Nagy energiákkal folynak a TV2 legújabb műsorának előkészületei, az egykor hazánkban is népszerű Zsákbamacska...

Új termékekkel bővül az Euronics kínálata

Hosszú távú partneri megállapodást kötött a Nestlé Purina, illetve a Mars kisállateledel üzletágával az Euronics Műszaki Áruházlánc, amelynek köszönhetően a két gyártó minőségi kutya- és macskaeledelei megjelennek az Euronics kínálatában. Az állateledelek az Euronics...

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....