- Hirdetés -

A releváns megoldásokban hiszek

|

- Hirdetés -

Liptay Gabriella

KPMG, marketing- és kommunikációs igazgató

- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és tájékozódjon naponta – főképp a nemzetközi szak- és szépirodalomban. Beszélgessen sokat nem szakmabeliekkel is, járjon koncertekre, színházba, kiállításokra, egyszóval vegye komolyan a kreatív ipar „teljesítményeit”. Ne kímélje magát a fentiekre való időráfordításban. Egyetlen percre se hagyja abba a tanulást, még 10 év múlva sem.

- Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint?

- Az efféle átfogó krízishelyzetek úgy látom, hogy nemcsak a jövőbe vetett hitünket, a rugalmasságunkat és például a józanságunkat tesztelik, de előhozzák a szolidaritást, az együttműködést – ezeket a képességeteket nagyon jó látni, érezni. E helyzetek azonban arra is alkalmasak, hogy valami olyasmit hozzunk létre, amelyre „normál körülmények között” nem gondoltunk. A legbüszkébb így talán arra vagyok, hogy többnyire meg tudtuk tartani munkatársaink motiváltságát, ébren tudtuk tartani az ügyfeleink érdeklődését, a vállalat értékeit, a cégkultúrát igyekeztünk e nehéz időkben és „két dimenzióban” is megőrizni, és a 2020 márciusában „szakmai ösztönből” elindított belső kommunikációs csatornák azóta is elég magas hatásfokkal működnek. Akkor hívtuk életre az úgynevezett inspirációs beszélgetéssorozatot. A célunk akkor az volt, hogy olyan beszélgetőtársakat hozzunk egy online térbe, akik adott területen a gondolkodásunk és az igényeink előtt járnak egy-egy lépéssel.

- Van olyan dolog, amit ebben az időszakban megtanult minden marketingdöntéshozó?

- Azt, hogy sokkal gyorsabban tudunk digitális működésre átállni, mint valaha gondoltuk és sokkal több dolog valóban meg is oldható digitálisan (pl. gálák, nagyobb rendezvények, játékok). Az ugyanakkor biztos, hogy a személyes kapcsolatokat hosszabb távon semmi nem pótolja, és ennek a hatása sokkal mélyebben fekvő és összetettebb, mint hittük. Azt hiszem, azt is megtanultuk, hogy a kvázi véletlenek katalizáló és/vagy inspiráló hatása, valamint szerepe óriási a szakmánkban, és ez most nagyon hiányzik.

- Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre?

- Számomra ez az időszak nem az olvasásról, sokkal inkább a természetben való sétákról, a beszélgetésekről, a családról és a barátságokról szólt. Hans Rosling Factfulness című könyve ugyanakkor most ért el. Fontos írás a fake newsok és a populizmus korában. Illetve Houellebecq egy-két könyvét újraolvastam, valahogy mindig találok bennük megfejthetetlent, néha ugyan „beteg” gondolatokat, de valahogy mégis vonz ez a kifordított, furcsa gondolkodás.

- Milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t, lesz-e olyan közülük, ami még jobban kiemelkedhet, felerősödhet jövőre?

- A „nézzük meg, mit csináltunk” a legerősebb trend. Hirtelen születtek a megoldások, amelyeket most értékelni, csiszolni és rendszerbe állítani kell vagy lehet, vagy pedig el lehet engedni – mindezt pedig a megjósolhatatlanság, az „unpredictability” árnyékában. Megtanultuk, hogy nagy hatású válságok miképp tudnak villámgyorsan kialakulni és mennyire alapvetően tudják megváltoztatni az életünket.

- Van olyan kreatív díj akár itthon, akár külföldön, akár Cannes-ban, amit nagyon szeretne megnyerni?

- A hatékonysági díjakban hiszek leginkább, és egyáltalán nem vagyok díjfetisiszta.

- Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?

- Szerintem a jövő kulcsa – bármennyire ósdi is a gondolat, hosszú távon mindenképp – a tudás. Soha nem egy-egy ember, eszköz vagy a mix egy-egy eleme. A releváns megoldásokban hiszek – időnként lehet, hogy az influenszerek videós megjelenései a nyerők, máskor más, de a marketing világa és jövője igen komplex.

- Ha a marketingköltéseket vizsgáljuk, a nagyobb cégek még mindig a televíziókra szánják a legtöbb pénzt. Lesz-e ebben változás, az online-nak sikerül-e még inkább megközelítenie a tévét?

- A tévé már rég nem a klasszikus televízió, hanem inkább úgynevezett total video. A fogyasztó pedig tartalmat fogyaszt, pl. mozgóképeset. Így aztán régen elmosódott már a határ az eszköz, műsor, interaktivitás stb. tekintetében. A büdzsék oda fognak menni, ahol „a sokak által fogyasztott tartalmak” vannak. A tévé-online elkülönülést főképp a kereskedési és a mérési rendszerek, az eszközgyártók, illetve a hatósági szabályozás tartja fenn. Reklámtorta szempontból pedig az online-nak nem megközelíteni kell a televíziót, hiszen nagyon sok szegmensben már évekkel ezelőtt le is hagyta – a tendencia pedig folytatódni fog.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA