2020 novembere óta Sol Montis néven érhető el a Kovács és Lánya Borászat. A Magyarországon egyedülálló brandváltást tavaly az egyik leginnovatívabb hazai reklámügynökségre, a Progressive-re bízták.
Azóta bővült a borászat portfóliója, a bag-in-boxok piacán is megjelent a Sol Montis, az új termékek bevezetésében pedig ismét a Progressive-vel dolgoznak együtt.
Az új termékcsalád célja a könnyű fogyaszthatóság. „Végre itt a nyár, amire régóta vártunk, a kerti partik, a kiülések időszaka, amihez a Sol Montis Absurd tökéletes választás. „Legnépszerűbb borainkat válogattuk össze, és olyan különleges dobozokba tetttük, amelyek maguk is olyanok, mint egy-egy alak a társaságból: izgalmas karakter, akire érdemes figyelni” – mondta Kovács Zita, a Sol Montis kommunikációs vezetője. Hozzátette: „a Mátra és a mátrai borok népszerűsítése fontos küldetése borászatuknak, épp ezért volt szeretnénk ezeken a laza karaktereken keresztül megszólítani a fiatalabb korosztályt is.
A Sol Montis Absurd tehát a mátrai legendáknak állít emléket. Ahogy Varga Fruzsina, a márkáért felelős art director meséli: „Karaktereinket valós, egykor létező mátrai személyek inspirálták. Míg a háttértörténetük akár évtizedekkel is visszanyúlik a helyi közbeszédben, a csomagolásokon úgy keltettük őket életre, hogy kortalan karaktereket kapjunk, akikhez hasonlót akár a saját baráti társaságában is felfedezhet a mai fogyasztó”. A vizuálban is arra törekedett az ügynökség, hogy megszólítva a célközönséget és a bor autentikus színvilágát véve alapul legyen tökéletes része egy-egy hangulatos nyári este beszélgetéseinek, a humoros történeteknek. Az illusztrációk erőteljes vonalvezetésű, markáns karakterábrázolások, amely a mátrai borok klasszikus színvilágával együtt egységes polcképet alkot.
Ők négyen az Absurd család tagjai: Csikós Panna apja a lovakhoz értett, Panna pedig a borhoz. Unikornisos bringája csak két irányba mehetett: a pincébe, vagy barátnőjéhez, a másik borzsonglőrhöz, Szöszke Katához. Az öreg ostora ilyenkor mögötte csattogott, de mivel ő sem vízzel indította a napot, nem volt esélye utolérni a lányát. Ha Szöszke Kata megjelent, a dugó magától kipattant az üvegből. Ha az asztalra csapott, zörögtek a fogak, de egyébként kedves volt mindenkivel. Férjének azt mondta, a bort az állatok lopják, miközben mindenki tudta, akinek volt szeme: azt bizony ő puszilta be, barátnőjével, Csikós Pannával. Görcsös Juli nyugalomra tanít. Ha ő sem idegeskedett ilyen testtartással, másnak sem kell. Juli kétsoros görkorival járt mindenhova, egy aliglábú tacskó kísérte útján, és borvörös táskájából bármikor elő tudott húzni egy üveg haladó szőlőlevet. Petyke Matyi pedig vőfélyként a korai magyar gépfolk egyik ismeretlen prófétája: derűs bordalok és kétkazettás magnó, amivel minden falubeli lagziban fel tudott lépni. Imádta is mindenki, híresség volt a jobb fajtából, aki 11 után tánccal is segítette az épülést.
„Különösen fontos a Sol Montissal közös stratégiai együttműködésünk, hiszen ez a gasztrovonal jelentős erősödését jelenti az ügynökségünk munkájában – mondta Szabó Orsolya, a Progressive operatív igazgatója, partnere. Hozzátette: „nagy megtiszteltetés, hogy részesei lehettünk az első hazai teljeskörű borászati brandváltásban és az új termékcsalád megálmodásában és bevezetésében. A Sol Montis éppolyan bátor, határozott és nyitott az új ötletekre, mint a Progressív, így nagyon jó párost alkotunk a közös munkában”.
Több területen is folyik a közös munka, zajlik például a Sol Montis új rendezvénysorozata, a Naphegy Piknik elindítása, valamint további rendezvényes és digitális támogatást is kap a márka.