- Hirdetés -

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

|

- Hirdetés -

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton partján is érződik majd.

Az elmúlt évtizedek balatoni tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy világverseny idején hétköznapokon 20–40 százalékkal, de hétvégéken akár 150 százalékkal is megnőhet a balatoni éttermekben, sörözőkben megforduló vendégek száma. – Mindenféle kutatás, statisztikai vizsgálat nélkül érzékelik ezt a helyi vállalkozók is. Ez az oka annak, hogy idén komolyabb fejlesztéseket is végrehajtottak a helyi vállalkozók. Ennek köszönhetően több száz helyen élőben nézhetik az Eb-közvetítéseket a turisták. Sok sörözőbe új televíziókat, kivetítőket vásároltak. Több tulajdonos azt is jelezte, hogy az átlagnál nagyobb sörfogyasztásra számít, ezért a forgalmazóktól az átlagos hónapoknál nagyobb kontingenst rendeltek a különböző sörfajtákból – mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.

Ami a Balatonon zajlik, az történik Párizsban és Londonban is

A balatoni vendéglátók tapasztalatait megerősítik a nemzetközi kutatások is. A 2018-as labdarúgó-világbajnokság alatt a franciák körülbelül negyede nyilatkozott úgy, hogy a szokásosnál több aperitifet és sört fogyasztott, és az emberek több mint 20 százaléka evett több pizzát. Az élő sport értéke a brit kocsmákban és bárokban című kutatás pedig kimutatta, hogy a sportrajongók 89 százaléka nagyobb valószínűséggel keres fel egy helyszínt, ha tudja, hogy sportközvetítések is lesznek a kocsmában. A sportrajongók 87 százaléka a szokásosnál tovább marad kedvenc sörözőjében amikor egy élő közvetítést is nézhet a helyszínen. Ezzel párhuzamosan többet is költ ott – idézi a statisztikai adatokat Fekete Tamás.

Kellene egy balatoni sörtérkép

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója mindezekhez hozzátette: a magyarok sörfogyasztása évente 5,4–6 millió hektoliter között mozog. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a sörfogyasztás megugrik a sportközvetítések idején. Sok rajongó számára egyszerűen összetartozik a futball és a sör. A sörreklám pedig mindenütt jelen van a futball körül. Az idei Eb egyik fő szponzora a Bitburger sörmárka. A német gyártó nem véletlenül támogatja ezt a sporteseményt, hiszen már a mérkőzéseken is komoly bevételre tehet szert. A hírek szerint a legutóbbi, 2018-as világbajnokság alkalmával a stadionokban, 545 770 475 korsó sört adtak el. Az idei év szponzora is hasonló volumenre számít. Éskovács szerint a hazai turisztikai régiók jobban is kihasználhatnák a sportközvetítésekben rejlő lehetőségeket, ha a helyi szervezetek és a vállalkozók összefognának és közösen kommunikálnák, hogy hol és milyen körülmények között lehet sporteseményeket nézni. Jó példák erre már vannak, néhány éve Bükfürdőn adták ki azt a sörtérképet, amely a helyi kerthelyiségeket mutatta be. A térkép segítségével könnyen be lehetett járni a helyi sörözőket, amelyek kedvezményeket is adtak a sör árából azoknak, akik a térkép segítségével találtak rájuk.

Csak kulturáltan!

Éskovács szerint ilyen összefogással zajló kommunikációban a kulturált alkoholfogyasztásra is fel lehetne hívni a figyelmet. Ennek köszönhetően minimalizálni lehetne azokat a negatív következményeket, amelyek az alkoholfogyasztással párhuzamosan megjelennek a turizmusban. A turisztikai szakértő szerint a magyar döntéshozóknak érdemes volna tanulmányozni az ír kocsmakultúrát, amelyet már régóta reklámoznak nekünk is az ottani turisztikai szakemberek. Ők a pubokat az ír örökségturizmus kontextusába helyezik. Ebben a közösségi élet egyik elemeként tekintenek a kocsmákra. Ezek jellemzőit és értékeit a turisztikai ipar, a látogatói attrakciók szélesebb spektrumán belül pozicionálják. Éskovács szerint Budapesten és a Balatonon is egy ilyen koncepció mentén kellene elindulni ahhoz, hogy a kulturált sörfogyasztás és a turizmus szinkronba kerüljön egymással.

Fotó: BTSZ

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...