- Hirdetés -

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

|

- Hirdetés -

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a Bank360.hu.

Jóval többet utaztak külföldre a magyarok az idei első negyedévben, mint tavaly. A KSH friss adatai alapján az egynapos utazásra látogatók száma 2,862 millió volt, a több naposaké megközelítette az 1,8 milliót. Az egynapos utak száma 3,4 százalékkal nőtt 2023-hoz képest, a több naposaké több mint 13 százalékkal - írja a Bank360.hu.

A több napos útra indulók 10,1 millió napot töltöttek külföldön, vagyis az esetükben egy átlagos utazás 5,4 napig tartott. Akik kikapcsolódni mentek külföldre, ennél kicsit tovább, több, mint 6 napig maradtak. Míg az egynapos utaknál a leggyakoribb ok a vásárlás volt, a több naposoknál az első helyen a szabadidő áll, vagyis síelni, egzotikus országokba nyaralni mentek sokan az első negyedévben. A több napos utaknál a második leggyakoribb ok a munkavégzés volt.

Aki utazik, költ is rendesen

Aki külföldre ment, minden korábbinál több pénzt költött el. Az egynapos utakon 85,5 milliárd forintot költöttek el a magyarok, vagyis utazásonként és személyenként nagyjából 30 ezer forintot. A legtöbbet - érthetően - azok költötték, akik vásárolni mentek át a határon, ők átlagosan 58 ezer forintot hagytak ott, ez 74 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.

A több napos utakon csaknem 285 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 46 százalékkal haladja meg a tavalyit. Ez átlagosan 149 ezer forintot jelent személyenként, holott egy éve még csak 116 ezer forint volt a külföldi költés. A legtöbbet továbbra is az üzleti utakon fizetik ki, az idén egy átlagos úton 205 ezer forintot költöttek, ami kissé elmaradt a tavalyi 210 ezertől. A szabadidős tevékenységet választók viszont sokkal több pénzt költöttek kikapcsolódásra, mint tavaly, utanként és személyenként átlagosan 195 ezer forintot, vagyis naponta 31 ezer forintot.

Ázsiában megy el naponta a legtöbb pénz

Több napos utak esetében a legtöbb pénz külföldön a szálláshelyekre ment el, csaknem 100 milliárd forint, ez 57 százalékkal több, mint egy éve. A tavalyi ötszörösére nőtt az az összeg, amit közlekedésre fordítottak az idei első negyedévben a magyarok, akik csaknem 9,8 milliárd forintért béreltek autót vagy használták külföldön a tömegközlekedést.

A legnépszerűbb célország Ausztria volt az első negyedévben, 1,54 millió magyar látogatott el oda, a második helyen Szlovákia áll bő 1,1 millióval. Ausztriában költötték el a legtöbb pénzt a magyarok, csaknem 73 milliárd forintot. A legdrágább utazási célpont viszont Ázsia volt, ott a napi költés megközelítette a 35 ezer forintot, de majdnem ugyanennyit költöttek a Franciaországba és a Németországba utazók is naponta.

Az utasbiztosítás is csúcsot dönthet az idén

A fejenként napi 30 ezres költésnek a töredékébe kerül az utasbiztosítás, nem véletlen, hogy egyre többen meg is kötik, amikor útnak indulnak - magyarázza Herman Bernadett, a Bank360.hu szakértője. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nemrég közzétett adatai szerint nagyjából 28 ezer utasbiztosítási szerződés volt az első negyedév végén, emellett egyszeri díjas utasbiztosítást - vagyis egy útra szólót - csaknem 270 ezren kötöttek három hónap alatt, ami több mint 25 százalékos növekedés 2023-hoz képest.

Bár sok bankkártyához kapcsolódik valamilyen utasbiztosítás is, az egzotikusabb országokba, illetve a sérülésveszélyes sporttevékenységekhez - például síelés, snowboardozás, extrém sportok - mindenképpen érdemes külön utasbiztosítást kötni. Emellett a gyerekekre, akiknek nincs bankkártyájuk, szintén nem árt igénybe venni ezt a szolgáltatást.

A díjbevételi adatok is nőttek az idén, az év első három hónapjában nem egészen 4,2 milliárd forint volt az utasbiztosításokból származó díjbevétel, ennek a legnagyobb része - 3,3 milliárd forint - egyszeri díjas biztosításokból jött.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...