- Hirdetés -

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

|

- Hirdetés -

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok részesednek a legnagyobb arányban, a híreket és politikai témákat feldolgozók előtt.

A teljes hirdetési bevételből a sport tematikájú podcastok 17 százalékot tudhatnak magukénak az audio tartalmakat közlő platform adatai alapján. A hírekkel és politikával foglalkozó podcastok 13 százalékos szeletet hasítanak ki, míg a harmadik legnagyobb kategóriát a különböző hobbikról szóló adások jelentik.

A hirdetők számára vonzó tartalmaknak számítanak a humoros felvételek is, illetve a humoros események, amelyek 10 és 9 százalékos részesedéssel bírnak a hirdetési bevételekből.

A podcastok iránti kereslet az Egyesült Államokban a legnagyobb, az összes letöltés 60 százalékát ott regisztrálták, és ráadásul gyorsan bővül a piac. Ugyanakkor a világ más országaiban is dinamikusan bővül a podcastok közönsége, Törökországban például 552, Indiában 524, Mexikóban pedig 388 százalékos növekedést mértek.

Az mmonline.hu szeptember elején számolt be arról, hogy jelentős ugrást mért a MediaRadar szerint az idei első öt hónapban összesen 221,8 millió dollárt költöttek podcastokon belüli hirdetésekre az Egyesült Államokban, ez éves összevetésben 23,8 százalékos bővülést jelenet. A platform növekvő népszerűségét jelzi az is, hogy míg 2020-ban összesen 3000 márka élt ezzel a lehetőséggel, addig idén a január-májusi időszakban 3500 brand népszerűsítette termékeit és szolgáltatásait ezzel a módszerrel.

A MediaRadar elemzése szerint pedig még csak most kezd igazán felfutni ez a platform. A várakozások szerint idén a teljes évben 60 százalékos bővülés jöhet 2020-hoz képest, 2023-ra pedig a podcast hirdetések értéke meghaladhatja a kétmilliárd dollárt. A tanulmány szerint az amerikaiak 37 százaléka havi rendszerességgel hallgat podcastot.

Magyarországon az IAB Hungary Audio Munkacsoportja megbízásából készített médiakutatás szerint nagyjából nyolcszázezren hallgatnak heti rendszerességgel podcast műsorokat. Az NRC piackutató cég által készített online kérdőíves és fókuszcsoportos kutatási módszert is használó felmérésből az derült ki, hogy a hallgatók jellemzően fiatalabbak, az átlagnál magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek, inkább városiak, magasabb jövedelmi kategóriába tartoznak és hatvan százalékos arányban férfiak. A podcast hallgatók magukat digitálisan érett, nyitott, fiataloknak tartják. A kutatás szerint a podcastre elsősorban a látókör tágításának eszközeként, egyfajta intellektuális szórakozásként tekintenek a hallgatók, ezért ez a médium sokkal inkább a texturális média (pl. könyv, magazin), mintsem a digitális média vagy a televízió és a rádió alternatívája. A kutatás részletesen foglalkozik a podcast hallgatásának körülményeivel is, ebből az derül ki, hogy az emberek jellemzően valamilyen mechanikus tevékenység (közlekedés, sport, házimunka, monoton munka) közben hallgatnak műsorokat, a lényeg, hogy figyelmük nem szóródik más koncentrációt igénylő feladatok fele.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A brit nagykövettel jön a Brain Bar

Magyarul szavalt Petőfit, skót szoknyában tanult csárdásozni és a mai napig magyarul posztol az Instagramon. Iain Lindsay brit nagykövetként belopta magát a magyarok szívébe, most pedig visszatér Budapestre, hogy újra lenyűgözzön minket – ezúttal...

A magas fizetés önmagában nem fogja meg a munkavállalókat

Amikor valaki felmond, általában arra gondolunk, vagy azt a leegyszerűsített választ kapjuk az éppen távozó kollégánktól, hogy nem volt elégedett — vagy a fizetésével, vagy a főnökével. E két gyakran emlegetett tényezőnél azonban érdemes...

Gyorsabb és strapabíróbb a legújabb Samsung mobil

Nagyobb hatékonyságot szolgáló, továbbfejlesztett funkciókat, gyorsabb processzort és 5G, valamint 6E Wi-fi csatlakozási lehetőséget is kínál a Galaxy XCover6 Pro.A Samsung Electronics bemutatta az új Galaxy XCover6 Pro okostelefont, amelyet kifejezetten a nagy igénybevételre...

Több száz csapost képzett a Dreher

Idén a fővárosra összpontosított a Csapolt Minőség Program: a Dreher csapolómesterei 108 település 377 vendéglátóipari egységében összesen 883 pultosnak tartottak oktatást. Az elkészítés folyamatának legapróbb részleteit, a látványt és esztétikát is kiemelten kezelő képzések...

Keresik a legjobb balatoni fotókat

„Sokszínű Balaton-felvidék – Theodora különdíj” címmel közös fotópályázatot hirdet az ország egyik legrangosabb természetfotó-pályázata, a Varázslatos Magyarország és a kékkúti forrásból eredő Theodora ásványvizet forgalmazó Szentkirályi Magyarország Kft., a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság szakmai...

Őrzi első helyét a blikk.hu

A blikk.hu volt a leglátogatottabb weboldal a napi átlagot tekintve a múlt hónapban a DKT friss elemzése szerint. A szokásos havi toplisták mellett ezúttal a nyaraláshoz kapcsolódó legnagyobb látogatottságú oldalakat is megvizsgálták, közülük kiemelkedik...

Ismét szurkolhatunk a magyar kézilabdázóknak

Szlovéniában kiváló teljesítménnyel ezüstérmet szereztek Magyarország legjobb junior női kézilabdázói a világbajnokságon. A héten a férfiak U20-as kontinenstornája kezdődik Portugáliában, ezt az eseményt is a Sport TV közvetíti.A magyar női juniorválogatott ezüstérmet szerzett a...

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erősen indult a nyár a hazai szálláshelyeken

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján kiemelkedő eredménnyel zárt a nyár első hónapja. Júniusban a belföldi vendégéjszakák száma 15 százalékkal meghaladta a 2019-es rekord évet.Európában egyedülálló módon az NTAK-ban minden hazai szálláshely...

A brit nagykövettel jön a Brain Bar

Magyarul szavalt Petőfit, skót szoknyában tanult csárdásozni és a mai napig magyarul posztol az Instagramon. Iain Lindsay brit nagykövetként belopta magát a magyarok szívébe, most pedig visszatér Budapestre, hogy újra lenyűgözzön minket – ezúttal...

A magas fizetés önmagában nem fogja meg a munkavállalókat

Amikor valaki felmond, általában arra gondolunk, vagy azt a leegyszerűsített választ kapjuk az éppen távozó kollégánktól, hogy nem volt elégedett — vagy a fizetésével, vagy a főnökével. E két gyakran emlegetett tényezőnél azonban érdemes...

Gyorsabb és strapabíróbb a legújabb Samsung mobil

Nagyobb hatékonyságot szolgáló, továbbfejlesztett funkciókat, gyorsabb processzort és 5G, valamint 6E Wi-fi csatlakozási lehetőséget is kínál a Galaxy XCover6 Pro.A Samsung Electronics bemutatta az új Galaxy XCover6 Pro okostelefont, amelyet kifejezetten a nagy igénybevételre...

Több száz csapost képzett a Dreher

Idén a fővárosra összpontosított a Csapolt Minőség Program: a Dreher csapolómesterei 108 település 377 vendéglátóipari egységében összesen 883 pultosnak tartottak oktatást. Az elkészítés folyamatának legapróbb részleteit, a látványt és esztétikát is kiemelten kezelő képzések...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....