- Hirdetés -

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

|

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével tennék még zöldebbé a szálláshelyeket, de sokan vannak, akik a hatékonyabb energiafelhasználásban látják a megoldást.

A legtöbben szállodában (39%), illetve panzióban (26%) szállnak meg nyaralásuk során, minden negyedik válaszadó pedig magánházat bérel ki – derül ki a Schneider Electric július második felében végzett online felméréséből. A szálláshely kiválasztása során az ár a legfontosabb szempont, a megkérdezettek közel 37 százaléka ezt a tényezőt említette első helyen, de 30 százalék fölött volt azok aránya is, akik az elhelyezkedést emelték ki. A szolgáltatások minősége és mennyisége az online kutatásra válaszolók mintegy negyede számára kiemelten fontos.

Bár a kényelem csak a válaszadók mintegy ötödénél számít kiemelt szempontnak a szálláshely kiválasztása során igen magas, 60 százalék azok aránya, akik hasznosnak tartják, hogy maguk állíthassák be a szobák kényelmi funkcióit, mint például a hőmérsékletet, fényerőt, vagy az árnyékolást. Mindössze 8 százalék nyilatkozta azt, hogy egyáltalán nem érdekli, hogy beállíthatja-e a szállásul szolgáló szoba környezeti paramétereit.

Az elmúlt évek trendjei kezdenek megmutatkozni a szállásválasztásnál is, egyre többen vannak ugyanis, akik a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszik, amikor eldöntik, hogy milyen helyen töltik a nyaralást. A válaszadók 24 százaléka jelezte, hogy csak olyan szálláshelyet választ, ahol odafigyelnek a fenntarthatóságra, és további 70 százalék szintén pozitívan értékeli az ilyen törekvéseket.

A Schneider Electric online kutatása során kíváncsi volt arra is, hogy a magyarok hogyan tennék „zöldebbé” a szálláshelyeket. A lehetséges válaszok közül a legtöbben, 49% úgy gondolja, hogy minden hotelnek át kellene állnia energiatakarékos fényforrások használatára. Szintén sokan, a válaszadók 42 százaléka látja úgy, hogy a napelemek telepítése fontos lépés lenne a szállodák számára a fenntarthatóság felé. Közel 38 százalék pedig azt emelte ki, hogy a szálláshelyeknek digitális megoldások alkalmazásával kellene hatékonyabbá tenniük az energia- és vízfelhasználásukat.

„A saját igényeink szerint beállított hőmérséklet, optimális szögben leengedett redőnyök, a kikapcsolódást segítő hangulatfények – akár így is fogadhatja ma már egy szállodai szoba a belépő vendéget. Érdemes tehát szállás foglalásakor tájékozódni, hogy a kiszemelt szálloda mennyire él a modern technika adta lehetőségekkel. Ráadásul, ha olyan szálláshelyet választunk, ahol digitális megoldásokat vetnek be az ügyfélélmény növelésére, még a bolygónkért is teszünk, mivel az ezeket kiszolgáló háttérrendszerek számos olyan lehetőséget kínálnak az üzemeltetők számára, amelyekkel energiát spórolhatnak. A rendszer képes egyedi igényekhez beállítani a szoba hőmérsékletét, hangulatfényeit vagy árnyékolását, és ha nem tartózkodunk ott, automatikusan energiatakarékos módba helyezi magát. Összességében akár 30 százalékkal is csökkenthető a hűtésre, fűtésre felhasznált energia mennyisége” – mondta el Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési igazgatója.

Az energiaárak változása miatt egyre tudatosabban törekednek a vállalkozások a kiadásaik mérséklésére. A korszerű épületautomatizálás tökéletes eszköz arra, hogy a szállodák kezelhető szinten tartsák működési költségeiket, ami előnyt is jelenthet a versenytársakkal szemben, hiszen az emelkedő energiaárak miatt nem kell feltétlenül emelni a díjaikat. Az ár pedig, ahogyan az a mostani kutatásból is látszik, még mindig a legfontosabb szempont a szálláshely kiválasztásánál a magyarok körében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...