- Hirdetés -

A szomszédban gondok vannak a lapkiadóknál

|

- Hirdetés -

Fizetéscsökkentések és elbocsátások várhatók a horvát lapkiadóknál, a koronavírus-járvány következményei leginkább a nyomtatott sajtót sújtják – írta a Hina horvát hírügynökség hétfőn a Horvát Újságírók Szakszervezetére (SNH) hivatkozva.

A Styria Lapkiadó Vállalat – a Vecernji List című politikai és a Poslovni Dnevnik című gazdasági napilap, valamint a 24sata című bulvárlap kiadója – közölte: megválik harminc alkalmazottjától, valamint 5-25 százalékkal csökkenti a fizetéseket. A vállalatnál attól tartanak, hogy az elbocsátások ősszel folytatódni fognak.

A konkurens Hanza Media, a Jutarnji List című napilap kiadója már több újságírójától vált meg eddig, és 30 százalékkal csökkentette a béreket. Hasonló intézkedéseket hozott a Novi List és a Glas Istre című regionális napilap is.

A Styria üzleti okokra hivatkozva nem kommentálta az elbocsátásokat és a fizetéscsökkentéseket. A Hina mindazonáltal emlékeztetett Boris Trupcevicnek, a Styria igazgatójának és egyben a horvát Lapkiadó Vállalatok Egyesülete elnökének egy májusi nyilatkozatára, miszerint az újságok és a magazinok példányszáma a járvány csúcsán 25 százalékkal, a hirdetésből származó bevételek pedig 50 százalékkal estek vissza.

Trupcevic akkor úgy értékelte: a járvány miatt a kiadók olyan forgalomkieséssel néznek szembe, amilyet még nem tapasztaltak az önálló Horvátország történetében.

Maja Sever, az SNH elnöke a hírügynökségnek elmondta: a járvány kezdete óta attól tartanak, és többször figyelmeztettek is, hogy a válság súlyosan érintheti a sajtót.

Először a sordíjas, majd a szabadúszó újságírók szerződéseit bontották fel, később csökkentették a fizetéseket a médiában, és elkezdődtek a felmondások – hangsúlyozta, majd hozzátette: ez a professzionális újságírás hanyatlásához vezethet.

“A független média fennmaradása stratégiai kérdés európai szinten is, és a kormányok megpróbálnak különféle támogatásokat nyújtani annak érdekében, hogy elkerüljék azt, ami most nálunk a szabadúszók mellőzésével és a fizetések csökkentésével folyik a sajtóban” – fogalmazott.

Kiemelte, hogy a szakszervezet és a Horvát Újságíró Szövetség (HND) azt javasolta a kormánynak, hogy hozzon létre egy állami alapot, amely anyagi támogatást nyújt az újságoknak, vezessen be adókedvezményeket azon állampolgároknak, akik előfizetnek a lapokra, vagy támogatják azokat, valamint tegyenek engedményeket a médiaegyesületek számára. A médiának egyszerűen szüksége van a támogatásokra a fennmaradáshoz.

(MTI)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők is előadnak az idei BrandFestivalon

Gardrób-pszichológus és Afrika-imádó ötletforradalmár is előad majd az idei BrandFestivalon. Az esemény programjának célja bemutatni a Viselkedéstudomány irányait, jelenségeit a nemzetközi szinten jegyzett „sztárelőadók” és a hazai „vállalatvezetők” társaságában, interkulturális közegben. Idén megosztja gondolatait többek...

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...