A téli vezetésre készít fel az OMV

Az OMV Hungária Wéber Gáborral és Bódi Bernadettel közösen kampányt indított a biztonságos közlekedés elősegítésére. Az autóversenyző és Forma 1-es szakkommentátor a Győri Audi ETO KC szélsőjével rövid videókban mutatja be, hogy a téli időszakban mire kell különösen figyelniük az autóvezetőknek, valamint hasznos tanácsokat adnak, hogyan lehet elkerülni a veszélyes helyzeteket.

Elengedhetetlen a téli gumi

„Még mielőtt egyetlen métert is megtennénk, az első és legfontosabb a megfelelő állapotú téli gumi. Vezessünk akármilyen autót, függetlenül attól, hogy mennyire vagyunk rutinosak, ha leesett a hó, az ónos eső vagy az összetömörödött hó miatt jég képződik, akkor téli abroncsok nélkül alig van esélyünk megúszni a vészhelyzeteket. Amennyiben ilyen időjárási körülmények között lejtőre vagy emelkedőre érünk, esetleg szükség lenne egy váratlan kitérésre, vészfékezésre, akkor nyári gumival még a legjobb vezetőknek is drámai módon romlanak az esélyeik” – mondta Wéber Gábor.

Mindig mi irányítsunk

Wéber Gábor kitért arra is, hogy ma már számos autót automata váltóval szerelnek fel, és az elektronikus vezetést segítő rendszerek sokasága áll a vezető szolgálatában, amelyek gyári programozásuknak köszönhetően sok segítséget nyújtanak a kritikusabb helyzetekben, ám így sem verhetjük át a fizika törvényeit. Épp ezért fokozott csúszásveszély esetén érdemes ugyanúgyolyan körültekintően vezetni, ahogy normál esetben tennénk, és az elektronika nyújtotta biztonsági tartalékot semmiképp sem túlbecsülni. Különösen igaz ez jégen, vagy letaposott havon, amikor pusztán a gázelvételtől is megcsúszhat az autó a motorfék hatására blokkoló kerekektől, ami szerencsétlenebb szituációban balesetet is okozhat. Ezt a hagyományos kéziváltók esetében a kuplung kinyomásával védhetjük ki, az automata váltót pedig végső esetben üresbe is húzhatjuk.

Határozottan, de finoman

A téli, csúszósabb időjárásban minden sofőr számára a leghasznosabb, ha kerüli a hirtelen mozdulatokat, gázadásokat, fékezéseket. A határozott, de finom cselekvésre azonban szükség van, illetve igyekezzünk úgy vezetni, hogy ha lehet, az autó egyensúlya ne változzon meg drámai mértékben egyik pillanatról a másikra. Elinduláskor például kipörgő kerekek esetében óvatosan vegyünk vissza a gázból, amíg érezzük a tapadás visszanyerését.

Folyamatos gyakorlás

Ha lehetőségünk van rá, akkor gyakoroljunk olyan elzárt területen, ahol saját és mások autóját sem veszélyeztetjük, s megtudhatjuk, miként reagál autónk mozdulatainkra.

„Sokat és alapvetően dinamikusan vezetek ugyan, de a Gáborral töltött vezetéstechnikai tréning alatt új technikákat ismerhettem meg. Ezeket pedig nem árt próbálgatni, hiszen ez is olyan, mint az edzés. Ha kihagyja az ember, berozsdásodnak a mozdulatok, s a megfelelő helyzetben nem jönnek elő a jó megoldások” – jegyezte meg Bódi Bernadett.

Az OMV-nek régóta fontos törekvése a biztonságos és magabiztos közlekedésre való felkészítés: ezért is indították a „Látni és látszani” kampányt az ORFK-OBB-vel közösen. A kezdeményezésben országszerte a vállalat 25 töltőállomása vett részt, ahol díjmentesen átvizsgálták a beérkezők autósok gépjárműveinek világító és fényjelző berendezéseit, valamint ellenőrizték a látásukat. A MaxxMotion kisfilmekkel a hálózat ezt az irányvonalat szeretné továbbvinni és erősíteni.