- Hirdetés -

Már hangaláírással is vehetünk fel hitelt

|

Magyarországon elsőként a Cofidisnél érhető el a személyi és áruhitelekhez kapcsolódó, szóbeli szerződéskötés. Az innováció lényege, hogy egy videós azonosítási folyamat végén az ügyfelek szóban nyilatkozhatnak hitelszerződésük megkötéséről. Nem kell digitális szakértőnek lenni a sikeres aláíráshoz, az ügymenet könnyen érthető, gyors és átlátható. A technológiai újítás középpontjában az ember áll: a pénzintézet tanácsadói személyesen, a képernyő túloldaláról segítik az ügyfeleket.

Az ún. „hangaláírással” a 2017 óta működő videós azonosítási és a 2018 novemberben indult elektronikus aláírási folyamat egészült ki. Ezt megelőzően papír alapon vagy elektronikus aláírással lehetett hitelszerződést megkötni. Az új fejlesztéssel tulajdonképpen a hangunkkal végezzük el az aláírást, vagyis szóbeli nyilatkozatot teszünk, hogy aláírtnak tekintjük a szerződést. A szóbeli szerződéskötéssel jelentősen lerövidül az igényléstől az utalásig terjedő átfutási idő, ami pozitív bírálat esetén akár 24 órán belül megtörténhet. Az innovációt a vállalat rendkívül gyorsan, decemberre le is fejlesztett. Az év végi éles tesztelést követően a szolgáltatás elérhető személyi kölcsön és áruhitel termékeknél, meglévő, valamint új, bármilyen banki ügyfél számára és nem függ az igényelt hitelösszeg mértékétől. A cég tapasztalatai szerint a videós azonosítás javítja a felelős hitelezést, hiszen az ügyfelek otthonról, kényelmesen ismerhetik meg a hitelekkel kapcsolatos kondíciókat. A kérdéseiket bátrabban teszik fel, mint egy bankfiókban, nem nyomasztja őket a sorban állás, a várakozás, a bankfióki környezet.

Az eddigi statisztikák alapján a videós azonosítás szolgáltatást igénylők nagyságrendileg 10-12 perc alatt viszik végig a beazonosítási folyamatot. A teljes termékpalettát tekintve már az ügyfelek 25-30 százaléka vesz fel kölcsönt videós azonosításon keresztül és ugyanezen igénylők 40 százaléka elektronikusan írja alá szerződését.

„Új fejlesztésünk valódi alternatívája a papír alapú vagy az elektronikus aláírásnak. Meggyőződésünk, hogy a digitalizáció nem bonyolult, sőt lehet igazán emberközpontú, munkatársaink végig kísérik ügyfelekeinket a hitelügyintézés során. A digitális megoldások úttörőjeként célunk, hogy ötvözzük a digitális megoldások kényelmét, univerzális elérhetőségét az emberi, személyes szolgáltatással.” – foglalta össze az innováció hátterét Holló Bence a Cofidis Magyarországi fióktelepének ügyvezető igazgatója.

A digitalizáció emberi hangja

A banki ügyintézéstől és a digitális megoldásoktól való félelem tetten érhető a magyar társadalomban. Cofidis 2019 májusi Hitel Monitor kutatása szerint sokan komolyabbnak érzik az online hitelfelvételt, minthogy ne személyesen intézzék (73%) és tartanak attól is, hogy valamit elrontanak az ügyintézés során (43%). Továbbá a megkérdezettek 70 százalékának még mindig fontos a személyes kontaktus és a menet közbeni kérdezés lehetősége. A videochat során létrejövő személyes ügyintézői kapcsolat ezt a szorongást hivatott feloldani. Hiába zajlik az ügyintézés a legmodernebb csatornán, digitálisan, mégis jelen van az ügyintéző segítve a teljes folyamatot.

A megoldás lehetőséget teremt azoknak, akiknek eddig az applikáció telepítése, használata és az elektronikus aláírási folyamat lépései nehézséget jelentettek. A teljesen papírmentes szerződéskötés továbbá környezetkímélő is. Ezen kívül mozgáskorlátozottak számára is számottevő segítség, hogy teljesen távolról végezhető a folyamat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...