- Hirdetés -

A tradicionális média reneszánsza – “Programmatic everything” 20 éven belül!

|

Az elmúlt évek digitális fejlődésének köszönhetően jelentősen kibővült a lehetőségek, csatornák száma, melyen keresztül eljuthatunk a fogyasztóinkhoz. Ezzel párhuzamosan a vásárlási döntéshozatal útja is lényegesen hosszabb lett. Mindeközben azt is tudjuk, hogy a reklámzajból való kitöréshez egyre inkább szükségünk van hiper-perszonalizált kommunikációs megoldásokra. A hirdetői piac tehát újabb transzformáción megy keresztül (1990-es években bevezetett digitális hirdetések óta talán a legnagyobb változáson), melyet az adatok tesznek lehetővé. Elérkezett az adat-vezérelt kampányok kora. Algoritmusok, adatok, technológia – ezek nélkül ma már lehetetlen hatékonyságot növelni.

Winning the moments” – megfelelő időben, megfelelő helyen, megfelelő üzenettel

Az elmúlt évek során számtalan területen tapasztaljuk a rohamos léptékű technológiai fejlődést, mely nélkül nem beszélhetnénk hiper-perszonalizált megoldásokról. A technológia segítségével kapcsolódik össze minden mindennel. Korábban elképzelhetetlennek tartott adatforrások kapcsolódnak össze, komplex rendszerek fejlődnek ki több platform egyesítésével és tudjuk, hogy ennek a folyamatnak nagyon messze van még a vége!

A jövő ezeké a centralizált, összekapcsolt megoldásoké, kizárólag ezen az úton járva tudjuk lekövetni a megváltozott fogyasztói magatartást és kiszolgálni sokrétű információ igényüket. Amint ez ténylegesen létrejön és elterjed az elkövetkezendő 20 évben, egyetlen platform segítségével fogjuk optimalizálni a teljes audió és/vagy vizuális megjelenéseinket minden eszközön és csatornán egyszerre. A “right time, right place, right message” által megvalósul a megfelelő rezonancia a hirdető és a fogyasztó között. Lehetőség lesz arra, hogy csatorna interakciók és lefedések helyett eggyé váljunk a fogyasztók mindennapjaival és legfontosabb momentumaival!

Programmatic út vezet a jövőbe

Az elmúlt években a konferenciák talán legkedveltebb “buzzword”-je a programmatic, többszáz előadás szólt piacterekről, célzásokról, minőségről, viewability-ről, sok szépen hangzó mutatószámról. Igazán a jövőről azonban ritkán esett szó, talán azért is, mert mi magunk is sok kérdőjellel a fejünkben néztünk elébe a ránk váró változásoknak. Ugyanakkor mostanra eltelt már a programmatic születése óta annyi idő, hogy tisztult a kép és reálisan látható a programmatic ereje, jövőbeni hatása.

A jelen egyik legnagyobb nehézsége az, hogy hatékonyan lépést tartsunk a fogyasztási szokások változásával. A médiafogyasztási trendekből egyértelműen látszik, hogy a különböző digitális eszközök és média csatornák fejlődése megosztotta a fogyasztók figyelmét, miközben az információra való igényük ugrásszerűen nőtt. Természetesen arról sem feledkezünk meg, hogy 2001-ben hazai piacon reklám értékesítésre elérhető 9 darab TV csatornához képest jelenleg több, mint 70 csatornáról beszélünk 2018-ban, azaz a hirdetőknek egyre inkább figyelmet kell fordítania a megfelelő időzítésre, elhelyezésre és üzenetre.

Ezeket a fontos tényezőket hatékonyan lehet kezelni a programozott vásárlási térben, így mosódik el a jövőben végleg az offline és online közti, jelenleg még éles határvonal: eltűnik az “offline” fogalma, miközben minden azzá válik.

Milyen tények teszik ezt lehetővé?

  1. Több hirdetési piactér egy helyen a programmatic világban: Egyre több digitális csatornát (médiaértékesítési platformot/hálózatot) ölelnek fel a programmatic vásárlási eszközök. Minél több média felület kerül ebbe a térbe, annál hatékonyabb gyakorisági kontrolt alkalmazhatunk a megjelenéseink során. Nem beszélve arról, hogy közben a megjelenések időzítése is kifinomul! Amerikai és Nyugat-európai piacokon már el is kezdődött a piactér kiszélesítése, gondoljunk csak a digitális outdoor vagy programmatic TV megoldásokra!
  2. Adatok: A programmatic eszközök (DSP-k) sokkal több fogyasztói információt tesznek elérhetővé, mint bármely más korábbi média megoldás és vásárlási felület, hiszen ugyanazon fogyasztót szélesebb online portfolió interakcióin keresztül ismerhetjük meg. Ez az elérési volumen pedig évről évre folyamatosan és dinamikusan növekszik!
  3. Tanuló algoritmusok: Egyre több információt, adatot osztanak meg egymással a különböző digitális média felületek, melyek megfelelő alkalmazása még relevánsabb fogyasztók elérését teszik lehetővé. Ahogyan fejlődik a média- és adatpiac, úgy fejlődik a média tudomány és a hozzá tartozó matematika is. Ezek az algoritmusok a fogyasztói jellemzők mellett már az eszközt és az időzítést is felhasználják a valószínűség számításhoz!
  4. Technológiai fejlettség: A programmatic piactér az egyik legkomplexebb és legfejlettebb hálózat a média piacon. Egyre több rendszerrel és technológiai megoldással kapcsolódik össze, melyek továbbfejlesztik a médiavásárlást, az adatszolgáltatóktól kezdve, a különböző adservereken át egészen a hirdetésfigyelő (ad verification) technikai megoldásokig. Ezen szolgáltatások már a magyar piacon is jelen vannak, azonban széles körben való elterjedésük még várat magára, ugyanis komoly kihívást jelent a magyar nyelv kezelése, nem beszélve a szolgáltatások költség oldaláról, mely a hazai budget szintekhez mérve igencsak “nemzetközi árazású”.

Algoritmusok, adatok technológia: ezek a programmatic vásárlás legfőbb erősségei.

Yasar Umut, Head of Digital Omnicom Media Group

Néz Kata, Head of Service Management Omnicom Media Group

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...