- Hirdetés -

A turizmusban is versenyelőnyt jelent a virtuális térben való megjelenés

|

- Hirdetés -

A turizmusban az utazástervezések többsége a digitális térben történik, a keresések 70 százaléka mobileszközről, applikációból zajlik. Az utazni vágyók leginkább szállásközvetítő oldalakon keresztül informálódnak a lehetőségekről (80%) és leggyakrabban itt is foglalnak szállást (64%). Az utazók az online szálláshely-közvetítő platformok jellemzőinek tartják az árak és szálláshelyek összehasonlításának lehetőségét, azt a tényt, hogy nem szükséges közvetlen kapcsolatba kerülniük a szállásadóval. 2022-ben növekedni fog a belföldi desztinációk, illetve a személygépkocsival megközelíthető külföldi szálláshelyek iránti igény, a szállásadók szempontjából pedig az fog versenyelőnybe kerülni, aki képes saját egyediségét a virtuális világban is megmutatni - derül ki a Szallas Group saját kutatásából, számolt be Szigetvári József, a magyar központú Szallas Group vezérigazgatója.

A Liferay Hungary tudásmegosztó, különböző iparágak digitalizációs trendjeit bemutató videó sorozatának legújabb adásában a turizmus terület pandémia alatti és az ezt követő digitalizációs kihívásait ismertetjük meg a Szallas Group példáján keresztül.

Agresszivitás helyett óvatos építkezés

A szállásadók és az utazóközönség közötti platformot és az utazáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat biztosítja a Szallas Group, amely a technológiának köszönhetően képes transzparens és könnyen kezelhető adatalapú szolgáltatást nyújtani. Ahhoz, hogy itt tartsanak, egy lassú építkezési folyamatba kezdtek, amikor is lépésről-lépésre húzták be a szállást kínálókat a felületre: segítettek nekik kialakítani a saját profiljukat, majd megtanították őket arra, hogyan tudják adataikat módosítani. “Ez egy hihetetlen sziszifuszi munka, évek kellettek hozzá, de hosszú távon ez az út a kifizetődő” - fogalmazta meg Szigetvári József. Hozzátette, hogy a digitális marketing elemeit is használják, például a perszonalizációt, amelynél meghagyták a szabad kezet a usereknek, hogy csak annyi adatot adjanak meg, amennyit ők akarnak.

Újraírt iparág

2018-tól várható volt egyfajta “korrekciós krízis-időszak” a turizmus történetében, miután lehetetlen pozitív trendeket tapasztaltak a piaci szereplők. “Amikor 2020. március 13-án beköszöntött az ominózus nap és Magyarországon elkezdődtek a lezárások, sejtettük, de még nem tudtuk, mekkora károkat fog okozni. Fél évvel később szembesültünk vele, hogy a nemzetközi turizmus mintegy 30 évet, a hazai turizmus pedig 10 évet lépett vissza árbevétel szempontjából” - mondta el Szigetvári József. “Szerintem, a legnagyobb sokkoló hatása az volt a járványnak, hogy a korábban forgalmas turistaközpontok szinte kongtak az ürességtől.”

Mint mondja, esetükben a 2020-as árbevétel 15 százalékkal esett vissza a 2019-es adatokkal szemben. 2021-ben ugyan fölötte lesznek a 2019-es évnek, de ezért háromszor-négyszer keményebben is kellett megdolgozniuk, mivel ahogy a határokat egyszer kinyitották, majd ismét bezárták, az előrefoglalásokat rendszerint lemondták. Probléma volt az is, hogy Európában nem volt egységes intézkedés, helyette minden országban más és más szabályok léptek életbe. Menekülő útvonalként a Szallas Group csapatának szinte saját magának kellett kitalálnia, hogyan alkalmazkodjanak az adott helyzethez.

Túlélő modellé vált az adatalapú marketing

Mára például a belföldi foglalások 90 százaléka digitális csatornákon keresztül történik, míg Lengyelországban, Csehországban vagy Szlovákiában 54-60%-ra tehető a digitális foglalások aránya. Ez azt jelenti, hogy utóbbi országok esetében a szállásadó réteg nehezebben használja ki a technológia előnyeit. “Csehországban és Lengyelországban azon dolgozunk, hogy megmutassuk, milyen előnyei vannak a szállásadók számára, ha elkészítik digitális lábnyomukat” – emelte ki Szigetvári József.

A lezárás időszakában agilis folyamataiknak és az adatalapú marketingnek köszönhetően egyfajta információs központtá lépett elő a 350 főt foglalkoztató Szallas Group, még a nagykövetségek is tőlük kértek információkat a vendégek és a szállásadók mellett. Szigetvári József úgy véli, hogy egy digitális szereplőnek különleges képessége az, hogy rendelkezésére áll az adatalapú elemzés, amelyből előrejelzéseket lehet fabrikálni, de a lezárás alatt ezen felül még az éppen aktuális törvényekkel is képben kellett lenniük. “Nálunk az működött, hogy minden egyes pillanatban felállítottunk egyfajta adathipotézist és alapvetően ezeket az elképzeléseket raktuk sorba, majd a legerősebb terv alapján szerveztük a munkánkat, illetve napi szinten elemeztük akár a vírusadatokat, akár a lezárási adatokat.”

Hozzáteszi, hogy bár 2009-től tapasztalják, hogy velük együtt digitalizálódott az iparág, számukra a kulcsfordulatot mégis a 2012-2013 közötti időszak hozta el, amikor is belátták, hogy nem lehet kizárólag érzelmi alapú döntéseket hozni, szükséges az adatalapú marketing használata. Mára több adatelemző céggel és belső adatelemző csapattal dolgoznak, hogy pontos előrejelző modelleket adhassanak, hiszen e nélkül nehéz jó üzletet csinálni és ez az irány segített nekik a krízis időszakban is.

Jóslatok: ezt várjuk 2022-ben, itt vannak az új trendek

Az úgynevezett “long covid” hatására új utazási trendek vannak születőben:

Menő lett a belföldi és a helyi kultúra támogatása.

Legyen lehetőség a szénlábnyomunk minimalizálására.

Egyre nagyobb az igény, hogy kiszakadjunk a megszokottból, s új izgalmas programokat keressünk.

Fontos, hogy az utazás minden folyamatához legyen elérhető technológia (például applikációk foglaláshoz, helyszíni látnivalók kereséséhez, helymeghatározó térkép).

Az ingyen lemondható foglalások népszerűbbé váltak.

Felértékelődött az egészség és wellness utak szerepe.

Minél egyedibb élményekre vágynak a vendégek.

Elvárt, hogy a szállásadók biztosítsák a tömegmentességet.

A kutatás szerint 2022. év a belföldi turizmusban erős év lesz, bár a COVID itt marad velünk, hiszen nem egyszeri jelenségről van szó, de innentől fogva együtt kell élnünk a járványokkal. Továbbá jóval hosszabb előfoglalási szezonnal lehet majd számolni, s úgy látják, újra lesz kedvünk felfedezni Magyarországot, külföldre pedig inkább autóval utazunk majd.

A COVID amennyire lerombolta, olyannyira újra is építette a Szallas Group stratégiáját, hiszen helyi brandekkel eddig is ki tudták szolgálni a lokális igényeket. Az online utazásszervező cég célja, hogy az utazás minden folyamatában jelen legyen és ezt különböző technológiával, mobil applikációkkal és az omnichannel (többcsatornás) megoldásokkal tehessék. “Azt szeretnénk, hogy minden ügyfélviselkedésre legyen egy jó technológiai válaszunk, s mindezt az ügyfelek rendelkezésére álló eszközeiken keresztül tehessük” - fűzte hozzá a cégcsoport vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...

Újabb szupermarketet nyit a Spar

Letették ma az új Spar szupermarket alapkövét Szentendrén, a HÉV-végállomásnál. A modern, több mint 4000 négyzetméteres áruházra és mélygarázsra, valamint a környezetének megszépítésére zöldmezős beruházás keretében mintegy 3,6 milliárd forintot fordít a vállalat. A...

Hosszabbított az AutoWallis és az Opel

Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani...

Rekorderedményekkel zárta a múlt évet a DODO

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel...

AI innovációs kézikönyv készült vállalati döntéshozóknak

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.2023...

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A NOVA Group vezérigazgatója lett Dirk Gerkens

Február 21-i hatállyal Dirk Gerkenst nevezték ki a United Media részét képező NOVA Broadcasting Group vezérigazgatójának. Az RTL Klub és a TV2 korábbi vezérigazgatója Stefana Zdravkovát váltja a pozícióban. (fotó: United Media) Dirk Gerkens, a...

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....