Nagyon bejött a TV2-nek a Házasság első látásra és a Legyen Ön is Milliomos, így hétköznap ismét hatalmas előnnyel verték az RTL-t, a Megasztár révén pedig a vasárnapot is behúzták. AZ RTL-nél az X-Faktor jó nézőszámának örülhettek.
December első hetében, azaz a mögöttünk álló héten ismét a TV2 uralta a nézettségi versenyt. Minden fontos célcsoportnál és napszakban megnyerték a 49. hetet. Főműsoridőben a 18-49 éveseknél 2,6 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 4,2 százalékponttal előzte a TV2 az RTL-t. Utóbbi főleg hétköznap gyengélkedett. Csak a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve, a 18-49 éveseknél, főműsoridőben 4,9 százalékpont volt a TV2 előnye (TV2: 15,8%, RTL: 10,9%). A 18-59 éveseknél – az RTL jövő évi fő célcsoportjánál – pedig 6,8 százalékponttal vezetett a TV2 (TV2: 17,5%, RTL: 10,7%).
A teljes csatornaportfólióknál a TV2 Csoporté volt az elmúlt hét. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben férkőzött hozzájuk legközelebb az RTL Magyarország, de ez is 2,8 százalékpontnyi differenciát jelentett (TV2 Csoport: 26,6%, RTL Magyarország: 23,8%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 16,2 | 19,4 | 14,6 |
RTL | 12 | 11,1 | 12 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,4 | 13,9 | 10,2 |
RTL | 7,9 | 7,2 | 7,8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,5 | 25,9 | 23,5 |
RTL Magyarország | 19,4 | 16,7 | 19,4 |
MTVA | 6,1 | 10,6 | 4,8 |
AMC Networks | 4,8 | 4,6 | 4,9 |
Network4 | 3,9 | 5,1 | 3,0 |
Warner Bros.Discovery | 3,2 | 3,4 | 3,2 |
Paramount Global | 2,6 | 2,1 | 3,2 |
Antenna Entertainment Group | 2,5 | 2,3 | 2,4 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,1% / 13,6% (16% / 13,2%)
Tények Plusz – 12,8% / 11,1% (12,2% / 10,4%)
Házasság első látásra – 19,9% / 18,2% (19,5% / 17,5%)
Legyen Ön is Milliomos – 17,3% / 15,6% (17,2% / 14,3%)
RTL
Híradó – 17,3% / 14,5% (17% / 14,9%)
Fókusz – 11,3% / 11% (11,8% / 11,2%)
Az Árulók – 10,1% / 10,7% (10,8% / 11,2%)
A Konyhafőnök – 8% / 9,1% (7,5% / 8,3%)
Ahogy a fentiekből látható a Házasság első látásra vs. Árulók, illetve a Legyen Ön is Milliomos vs. Konyhafőnök párharcokon ment el az RTL hete, a másik oldalról nézve pedig ennek révén nyert a TV2. Az Árulók esetében meglepő, hogy ekkora volt a különbség a celebes és a civil szereplős évad között. A Konyhafőnöknél viszont nem ez volt az első gyengébb évad.
Az RTL ismét a szombattal vigasztalódhatott. Az X-Faktor évadzárója megint nagyot ment. A 18-49 éveseknél 22,3 százalék, a 18-59 éveseknél 21,4 százalék, a teljes lakosságnál 17 százalék volt az RTL-es tehetségkutató share-je. A TV2-s Dancing with the Stars ezzel párhuzamosan a 18-49 éveseknél csak 10,1 százalékot, a 18-59 éveseknél 11,3 százalékot, a teljes lakosságnál viszont 17,1 százalékot hozott össze. Így ismét az a furcsaság állt elő, hogy a DWTS nagyon kikapott a kereskedelmi célcsoportnál, de a teljes lakosságnál ugyanazt hozta, mint az X-Faktor. Sőt, 4+-os nézőszámban többet is (649 ezer vs. 600 ezer).
A vasárnap estét megnyerte a TV2. A Megasztár a 18-49 éveseknél 15,5 százalékos, a 18-59 éveseknél 16,2 százalékos, a teljes lakosságnál 19,8 százalékos közönségarányt produkált. Az RTL-en az Álarcos énekes csatornaátlag felett teljesített, a 18-49 éveseknél 13,4 százalék, a 18-59 éveseknél szintén 13,4 százalék, a teljes lakosságnál 12,3 százalék volt a műsor share-je. A Hell Boxing Kings pedig továbbra is ennél rosszabb számokat hozott, az említett három korosztálynál 9,6 százalékot, 10,2 százalékot és 9,4 százalékot.
A 18-49 éveseknél az X-Faktor bizonyult a hét legnézettebb műsorának, 268 ezren voltak rá kíváncsiak. A 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál viszont a TV2-s Házasság első látásra végzett a heti műsoros toplista élén: a 18-59 éveseknél a szerdai adás 398 ezer nézővel, a teljes lakosságnál pedig a keddi rész, 878 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 398 635 | 20,5 |
X-FAKTOR | RTL | 385 531 | 21,4 |
MEGASZTÁR | TV2 | 327 643 | 16,2 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 296 035 | 14,8 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 292 710 | 13,4 |
HÍRADÓ | RTL | 283 317 | 15,8 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | TV2 | 281 337 | 17,9 |
TÉNYEK | TV2 | 273 437 | 17,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 246 916 | 15,8 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 216 754 | 10,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 878 895 | 21,5 |
MEGASZTÁR | TV2 | 774 763 | 19,8 |
TÉNYEK | TV2 | 754 539 | 22,6 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | TV2 | 744 912 | 23,8 |
HÍRADÓ | RTL | 668 267 | 20,0 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 649 237 | 17,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 647 938 | 18,2 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 603 746 | 14,4 |
X-FAKTOR | RTL | 600 373 | 17,0 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 529 037 | 12,3 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 268 718 | 22,3 |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 246 756 | 18,6 |
MEGASZTÁR | TV2 | 211 623 | 15,5 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 196 729 | 13,4 |
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | TV2 | 182 614 | 17,2 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 158 051 | 12,0 |
HÍRADÓ | RTL | 153 012 | 16,7 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 152 435 | 11,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 145 819 | 13,9 |
TÉNYEK | TV2 | 144 369 | 14,6 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás