- Hirdetés -

Az RTL nyerte a hétvégi, a TV2 a hétköznapi estéket

|

- Hirdetés -

A TV2 húzta be a hétköznap estéket a múlt héten, az RTL Klub pedig a hétvégét, valamint övék volt a legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál. Az Exatlon idén is kemény ellenfelet jelent az RTL Klubnak.

Múlt héten a TV2 12,2 százalékos az RTL Klub pedig 10,6 százalékos közönségarányt hozott össze a 18-49 éveseknél és a főműsoridőben. Ez 1,6 százalékpontnyi előnyt jelent a TV2 számára. Amennyiben csak a hétköznap estéket nézzük (TV2: 14,5%, RTL Klub: 11%), akkor viszont már 3,5 százalékpontot tett ki a differencia. Ugyanakkor szombat (RTL Klub: 10%, TV2: 7%) és vasárnap este (RTL Klub: 9,4%, TV2: 6,5%) az RTL Klub produkált jobb eredményt.

Az elmúlt héten portfóliószinten is első helyen végzett a TV2 Csoport, miután kerek 25 százalékot tett ki a főműsoridős share-jük a 18-49 éveseknél. Igaz, az RTL Magyarország lemaradása sem volt nagy: 24,3 százalékkal zárták a hetet.

A nemzetközi portfóliók versenyében az AMC-nek jött ki legjobban a lépés, 6 százalékos heti share-nek örülhettek. A Sony és a ViacomCBS csatornái pedig fej fej melletti eredményt, 5-5 százalékot produkáltak.

4. hét / 3. hét / 2. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 10,6% / 12% / 11,5%
TV2 – 12,2% / 12,6% / 13,1%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (4. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 7,5% (6,9%)
Híradó – 18,5% (17,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,4% (13,6%)
Keresztanyu – 15,8% (15,5%)
New Amsterdam – 6,9% (7,5%)

TV2
A bosszú csapdájában – 10,9% (10,1%)
Tények – 13% (12,8%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 10,2% (10,9%) – hétfőtől szombatig
Doktor Balaton – 13,1% (14%)
Exatlon Hungary – 16,2% (16,5%)

Újabban a megszokottnál nagyobb az RTL Híradó előnye a Tények előtt. Múlt héten minden egyes nap több nézőt vonzott az RTL Híradó, ráadásul nem is kevéssel. Sőt, a teljes lakosságnál (ahol korábban erősebb szokott lenni a Tények) a hétből hat napot szintén az RTL-es esti hírműsor nyert.

Múlt héten az RTL Klub előbbre hozta a Keresztanyu kezdési időpontját, amivel kicsit meg is törték a TV2-s Doktor Balaton lendületét, hiszen részben egy sávba került a két sorozat. Bár utóbbinál ez a 13,1 százalékos share sem rossz eredmény. Viszont az RTL szempontjából a Keresztanyu korábbi kezdése azt a problémát továbbra sem oldotta meg, hogy a sorozat vége után az Exatlonnak köszönhetően nagyon elhúz a TV2. Emiatt ettől a héttől A mi kis falunk ismétléseit adják a Keresztanyu utáni sávban, hátha az jobban megtartja a nézőket, mint a New Amsterdam című sorozat.

Múlt héten elindult a Duna Tv-n a Dal új szériája. A televízió szintjén jól teljesített a műsor, a teljes lakosságnál ez volt a csatorna legnézettebb műsora. A 18-49 éveseknél 2,4 százalékos share-rel futott a Dal. Ez egyrészt nem volt elég ahhoz, hogy bekerüljön a hét legnézettebb 50 műsora közé, másrészt a hét többi napján a Duna Tv esti műsorai jellemzően 1 százalékos közönségarányt sem hoznak a kereskedelmi célcsoportnál. Ahhoz képest viszont nehéz ezt jó eredménynek látni, hogy néhány évvel ezelőtt a Dal sávjában még a 18-49 éveseknél is versenyben volt a közmédia az RTL Klubbal és a TV2-vel.

A 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsora a Keresztanyu szerdai epizódja volt 279 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a keddi RTL Híradó vonzotta a legtöbb – 893 ezer – nézőt. A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél az Exatlon pénteki adása volt, amire 246 ezren voltak kíváncsiak. A teljes lakosságnál a csatorna legerősebb műsorának a hétfői Tények bizonyult, ami 792 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2021-4het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2021-4hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -