- Hirdetés -

A TV2 volt a legnézettebb csatorna 2020 első tíz hónapjában (x)

|

- Hirdetés -

Az év első tíz hónapjának teljes napra vonatkozó átlagos közönségaránya alapján, a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) a TV2 végzett az első helyen a nézettségi versenyben. Emellett 2019 után eddig 2020-ban is a TV2 csatornacsalád adóit választották a legtöbben, ezzel a TV2 Csoport megőrizte piacvezető pozícióját a kiemelt célcsoportokban*. Októberben a hétvégi átlag nézői részesedést tekintve az egész napos és a főműsoridős sávban mind a három fő korcsoportban többen választották a TV2-t, mint az RTL Klub-ot. A hétvégi eredmények sikercsillagai, az október 10-én indult, eddig négy részt bemutatott Dancing with the Stars, illetve a vasárnap esténként futó Sztárban Sztár, amely a hónap legnézettebb műsora volt**. (x)

Az év tíz hónapjának nézettségi eredménye alapján mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) piacvezető a TV2 és a TV2 Csoport. A hétköznapi főműsoridőt megelőző délutáni idősávban a szeptembert folytatva októberben is kiemelkedő eredménnyel szerepeltek a TV2-n futó török drámasorozatok. A teljes lakosság körében (A4+) októberben az esti Tények adásideje alatt a TV2 volt a legnézettebb csatorna, átlagosan a tévénézők 21,1 százaléka választotta a hírműsort. Az őszi reggeleket továbbra is a Mokka és a Mokkacino műsorokkal indítják a legtöbben, hiszen a 18-59 évesek körében a Mokka átlagosan 13,8 százalékos közönségarányával 6,9 százalékponttal magasabb közönségarányt ért el az RTL Klub azonos idősávjával szemben. Hétvégente pedig két igazi közönségkedvenc ülteti a nézőket a képernyő elé, szombaton a Dancing with the Stars, vasárnap pedig a Sztárban Sztár.

2020 első tíz hónapjának nézettségi eredményei alapján a fő kereskedelmi korcsoportokban a csatornák, valamint a csatornacsaládok versenyében piacvezető a TV2 és a TV2 Csoport (A18-59, A18-49, A4+). Az adott időszak alatt a TV2 átlag nézői részesedése a 18-59 évesek körében 9,0 százalék, a 18-49 évesek körében 8,9 százalék volt, így 0,2 százalékponttal több nézőt mondhat magáénak, mint az RTL Klub (18-59: 8,8%; 18-49: 8,7%). Ez a különbség még nagyobb, ha a teljes lakosságot nézzük, hiszen a TV2-t átlagosan a nézők 10,9 százaléka választotta, míg az RTL Klub-ot csupán 9,0 százalék. Ez a siker a kábelportfóliónál is hasonló, és így csoport szinten még nagyobb különbséggel vezet a TV2 Csoport: a 18-59 évesek körében 1,8 százalékponttal, a 18-49 évesek körében 0,7 százalékponttal, míg a 4 vagy annál idősebbek körében 4,7 százalékponttal több nézőt nyert meg magának, mint az RTL Magyarország (18-59: 23,5% vs. 21,7%; 18-49: 22,6% vs. 21,9%; 4+: 24,6% vs. 19,9%).

Az ősz kezdetével a csatornák új és színes műsorválasztékkal indították a szezont, mindenki versenybe szállt a nézők figyelméért. A két fő kereskedelmi csatornán már augusztus végén elindultak a hétvégi szuperprodukciók. Októberben a hétvégi átlag nézői részesedést tekintve a TV2-t mind a három fő korcsoportban több néző választotta (18-59, 18-49, 4+), mint az RTL Klub-ot, akár egész napot, akár a főműsoridőt nézzünk. Az októberi hétvégéken az egész napot tekintve átlagosan a 18-59 éves nézők 10,8, a 18-49 éves nézők 10,6 százaléka választotta a TV2-t, míg az RTL Klub esetén ez a nézői részesedés 8,3 százalék és 8,6 százalék volt. Főműsoridőben a különbségek még szembetűnőbbek, hiszen a 18-59 évesek körében 17,0 százalék, a 18-49 évesek körében 16,5 százalék a nézői részesedés, az RTL Klub esetében ez az arány csupán 13,5 százalékot ér el mind a két korcsoportban.

A hétvégi eredmények egyik sikercsillaga az október 10-én indult és eddig négy részt bemutatott Dancing with the Stars. Már az első epizódot is nagy érdeklődéssel fogadta a közönség: a 18-59 éves nézők 25,2 százaléka választotta aznap a táncos showműsort (RTL Klub az azonos idősávban: 12,6%, 18-59). A siker töretlen volt egész hónapban, az átlagos nézői részesedést tekintve a műsor hatalmas különbséggel nyerte idősávját az RTL Klubbal szemben: a 18-59 évesek körében 21,1 százalék nézői részesedéssel, azaz 10,9 százalékponttal többen, a 18-49 évesek körében 20,5 százalék nézői részesedéssel, azaz 10,4 százalékponttal többen választották a Dancing with the Stars-t esti szórakozásként.

A Dancing with the Stars-szal párhuzamosan futó RTL Klub új sorozata, az Apatigris alulmaradt a TV2 azonos idősávjával szemben, nézői részesedését tekintve a 18-59 évesek körében 10,8 százalékot, a 18-49 évesek körében 10,1 százalékot ért el, míg a TV2 azonos idősávja 17,3 és 17,1 százalékot.

A vasárnap esténként futó Sztárban Sztár is töretlen sikerrel robog tovább, hiszen hónapról hónapra több néző választja az „ország legnagyobb házibuliját”. Októberben a műsor a nézők kedvence és egyben a legnézettebb műsora lett a 18-59 évesek és a 18-49 évesek körében is: az október 25-i adást 518 ezer 18-59 éves (SHR%: 21,5%), és 385 ezer 18-49 éves néző nézte (SHR%: 22,1%). A műsor a hetedik évaddal augusztus utolsó vasárnapján indult és októberben a szeptemberi eredményeket is túlszárnyalva, az átlagos nézői részesedése a 18-59 évesek körében 19,4 százalék, a 18-49 évesek körében pedig 18,8 százalék lett. Ezzel az eredménnyel fölényesen nyerte idősávját az RTL Klubbal szemben, ahol az első korcsoport tekintetében az átlag részesedés 15,1 százalék, a második korcsoport tekintetében 16,1 százalék volt.

A hétköznapi főműsoridőt megelőző, délutáni idősávban a szeptembert folytatva októberben is kiemelkedő eredménnyel szerepeltek a TV2-n futó török drámasorozatok. A Kegyetlen város és a Remények földje mellett elindult A bosszú csapdájában című sorozat is, amely jól kezdett. Nézői részesedés tekintetében a 18-59 évesek körében átlagosan 10,5 százalékot ért el, szemben az RTL Klub azonos idősávjában futó műsornak mindössze 6,3 százalékot sikerült bezsebelnie. A korábban induló másik két sorozat is jól szerepelt a fő konkurens csatornával szemben, októberben a Remények földje 11,4 százalékos nézői részesedést ért el, míg az RTL Klub 8,7 százalékot, a Kegyetlen város pedig 10,9 százalékot az RTL Klub azonos idősávjának 6,7 százalékával szemben (A18-59).

A teljes lakosság körében (A4+) az esti Tények és a Tények Plusz adásideje alatt a TV2 volt a legnézettebb csatorna októberben, a Tényeket átlagosan a tévénézők 21,1 százaléka választotta, Tények Pluszt pedig 15,7 százalék.

A reggelt továbbra is a TV2-vel kezdik a nézők, hiszen a Mokka folytatva eddigi sikerszériáját októberben is, átlagosan 6,9 százalékponttal magasabb közönségarányt érve el (13,8 százalék) a 18-59 évesek körében, mint az RTL Klub azonos idősávjában futó műsorok (6,9 százalék). Az azt követő Mokkacino is hasonló sikerekkel büszkélkedhet, a 18-59 éveseknél átlagosan 8,7 százalékos, a 18-49 éveseknél 7,9 százalékos nézői részesedést mondhatott magáénak, így mind a két korcsoportban fölényesen nyert az RTL Klub azonos idősávjával szemben (RTL Klub azonos idősáv: 3,3%; 3,8%). (x)

 

*2020.01.01-10.31. időszakra vonatkozó átlag SHR%, All Day, Célcsoport: A18-59, A18-49, A4+

**Toplista: A Nielsen által program szinten mért csatornák, AMR szerint, 18-59 és 18-49 évesek körében

Live + As live adatok,Főműsoridő: 18:00-22:59

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....