- Hirdetés -

A vállalatok egyre bizakodóbbak, a fogyasztók még pesszimisták

|

- Hirdetés -

Áprilisban megközelítette tavaly márciusi, vagyis még a járvány okozta nagy zuhanás előtti szintjét a GKI konjunktúraindexe. A felmérés szerint az üzleti várakozások még minimálisan meg is haladták járvány előtti szintjüket, a fogyasztóiak viszont jelentősen elmaradtak attól. Egyetlen hónap alatt a GKI konjunktúra- és üzleti bizalmi indexe még sohasem ugrott ekkorát felfelé, mint most áprilisban, s a fogyasztói bizalmi index is csak egyszer, 1998 júniusában.

Az üzleti szférában minden ágazat várakozása látványosan javult, a legoptimistábbak az építőipari és ipari cégek, a legkevésbé a kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások. Az ipari bizalmi index most áprilisban másfél év óta először lépett ismét a pozitív tartományba. Ez elsősorban a javuló termelési várakozásoknak volt köszönhető, de jobb lett a rendelésállomány – ezen belül az export – megítélése is. Kissé nagyobbnak tartották viszont a válaszolók a készleteket. Az építőipari bizalmi index lényegében visszatért a járvány kitörése előtti szintre, a magas- és a mélyépítő cégek kilátásai egyaránt számottevően javultak. Kedvezőbb lett az előző háromhavi termelés és a rendelésállomány értékelése is. A kereskedelmi bizalmi index is megközelítette a tavaly márciusi szintjét. Az eladási pozíció megítélése jelentősen, a rendelések várható alakulásáról alkotott vélemény pedig még soha nem látott mértékben emelkedett. A készletek megítélése viszont kissé rosszabb lett. A szolgáltatói bizalmi index is jelentősen emelkedett, de ennek az ágazatnak a várakozásai maradtak el leginkább a válság előtti szintjüktől. A forgalmi várakozások sokat javultak, de az általános üzletmenet megítélése és az elmúlt időszaki forgalom megítélése kissé romlott.

Az üzleti szféra foglalkoztatási hajlandósága áprilisban látványosan javult, utoljára 2019 nyarán volt ilyen magas. Minden ágazatban több cég készült a létszám bővítésére, mint csökkentésére, leginkább az építőiparban, legkevésbé a kereskedelemben. Az emberek munkanélküliségtől való félelme harmadik hónapja csökken, áprilisban különösen jelentősen, de ezzel is csak a tavaly áprilisi zuhanás mintegy 70%-át sikerült ledolgozni. Az áremelési törekvés minden ágazatban kissé erősödött (főleg a kereskedelemben és az építőiparban), miként a fogyasztók inflációs várakozása is. A magyar gazdaság jövőjének megítélése látványosan kedvezőbb lett, különösen a kereskedelemben és a szolgáltató szektorban, de a lakosság véleménye is nagyon sokat javult.

A GKI fogyasztói bizalmi index tavaly áprilisi zuhanásának eddig csak kétharmadát tudta ledolgozni. Idén áprilisban a lakosság saját pénzügyi helyzetét az előző hónaphoz képest erősen javulónak érzékelte, e területen az index a tavaly áprilisi zuhanásnak már 83%-át tudta behozni. Az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességüket az őszre jellemzőnél is rosszabbnak; a nagy értékű fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségét a márciusinál kissé rosszabbnak, a következő egy évre vonatkozóan viszont javulónak érezték.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Erősen nyitott az HBO új dokumentumfilmje

Május 21-e, kedd óta elérhető a Maxon Hörcher Gábor kreatív dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül, amely rögtön a top 3-ban nyitott, pontosabban a Dűne: Második rész után a legnézettebb film lett...

Erősen árérzékenyek lettek a hazai sörfogyasztók

A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban...

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én...

Bababolt szekciót indít az eMAG

Tavaly az eMAG vásárlói közel 50 ezer csomag pelenkát és további 120 egyéb baba-mama terméket rendeltek online kereskedőtől. Az ilyen termékeket rendelő felhasználók sajátossága, hogy tízből hat rendelésből hatot este 9 és éjfél között...

Volt, aki egyszerre 3 milliót fizetett SZÉP kártyával

Ma már szinte úgy használjuk – az egyedülállóan digitálisan is elérhető – K&H SZÉP kártyát is, ahogyan a bankkártyánkat. Nemcsak az érintésmentes fizetési mód szempontjából, de gyakoriság és elköltött összeg tekintetében is. Az adatok...

Újra nézhetjük gyerekkorunk kedvenc rajzfilmsorozatát

Az "Egyszer volt, hol nem volt..." sorozat a mai szülők számára ismerős lehet, hisz már több mint 40 éve szórakoztatva tanítja a gyerekeket. A vasárnap debütált, legújabb évad a bennünket körülvevő tárgyakról szól és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...