- Hirdetés -

Mesterséges intelligenciával védik az Amazonast

|

- Hirdetés -

A SAS a Smithsonian Intézettel és az Amazon Conservationnel dolgozik együtt bolygónk védelme érdekében.

A vezető tudósok tanulmányai szerint az Amazonas közel jár a fordulóponthoz, amelyen túl, már nem lesz képes a fennmaradásához szükséges csapadékot megtermelni, és száraz szavannává válhat. Az Amazon Conservation SAS-szel való együttműködésének célja a faállomány pusztulás egyik alapvető problémájának a kezelése: az illegális, emberi tevékenység általi erődirtás azonosítása és megakadályozása.

SAS az analitika innovátora az Amazon Conservationnel és a Smithsonian Nemzeti Természettudományi Múzeum vezette Healty Reefs for Healthy People (HR4HP) Initiative-vel dolgozik együtt, három sarkalatos problémán: – az erdőirtás megelőzésén, a zátonyvédelemen és az SAS ökológiai lábnyomának csökkentésén.

Mesterséges intelligenciával és adatelemzéssel az esőerdők védelméért

2020-ban – a korábbi évekhez hasonlóan – katasztrofális veszteséget szenvedett az esőerdők faállománya. Az erdőirtás szintje megugrott, míg a világjárvány begyűrűző hatásainak következtében akadoztak a megóvásra és természetvédelemre irányuló erőfeszítések. A tavalyi Föld Napján indította el az SAS globális társadalmi innovációs projektjét, melyben a tömeges adatszolgáltatáson alapuló mesterséges intelligencia segít nyomon követni és ezáltal végül megállítani az erdőirtást az Amazonas esőerdeiben. Az első fáziban több, mint 845.000 négyzetkilométerre vonatkozó adat került feldolgozásra, mely jól mutatja a SAS szándékainak komolyságát. Ez a projekt kiterjeszti az illegális erdőirtás azonosítására és nyomon követésére, a hatókör kiterjesztésére, valamint a beavatkozás felgyorsítására irányuló erőfeszítéseket az Amazonas-medence kulcsfontosságú részeinek megfigyelésével.

A SAS és az Amazon Conservation, a saját vizsgálatain túl, a Marylandi Egyetem Global Analysis and Discovery (GLAD) laboratóriumának erdőirtási figyelmeztetéseit is beépíti jelenlegi crowdsourcing kísérletébe. Ezek nagy felbontású műholdas képeket használnak a trópusokon történő erdőirtásról szóló heti adatok gyűjtésére. Az erősen veszélyeztetett, védett területek és az őslakos területek rangsorolásával a projekt a tömeg és a mesterséges intelligencia erejét fogja felhasználni annak meghatározására, hogy az erdőpusztulás természetes vagy mesterséges-e. A jelenlegi GLAD jelentéseken felül – amely abban a tekintetben nem ad teljes képet, hogy mi az erdőpusztulás valódi oka, csupán annak lehetséges területeit jelöli ki – a kormányzati tisztviselők, valamint a helyi közösségek mostantól felhasználhatják az SAS és az Amazon Conservation további adatait, melyek segíthetnek azonosítani az faállomány pusztulásának forrását, valamint valós időben meghatározni annak legalitását, hogy gyorsan tudjanak intézkedni a a védett és őslakos területeken történő illegális tevékenységek esetén, mielőtt túl késő lenne.

“Történelmi mértékű erdőirtás ment végbe az Amazonas esőerdeiben 2020-ban. 9 ország területén, 5,6 millió hektáron pusztult ki a növényzet, amely több mint 17 százalékos növekedés a 2019-es erdőtüzek veszteségéhez képest” – mondta John Beavers, az Amazon Conservation ügyvezető igazgatója. “Remélem, hogy crowdsourcing erőfeszítéseink nem csak abban segítenek, hogy döntő szerepű eszközt adjanak az erdőirtás megállítására leginkább képes helybeliek kezébe, hanem lehetőséget nyújtanak arra is, hogy az emberek megismerjék, mi történik a Földön, és cselekedjenek” – tette hozzá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA