- Hirdetés -

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

|

- Hirdetés -

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.

11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit – többek között ellenálló- és alkalmazkodóképességüket – a London School of Economics (LSE) kutatóintézet a Vodafone megbízásából. A kutatás rámutatott: világszerte emelkedik az ún. „jövőre felkészült” (Fit For The Future – FFTF) vállalkozások száma. Ezek a vállalkozások hatékonyabban kezelik a jövő kihívásait, jobban helytállnak a fokozott versenyhelyzetben, nyitottak a digitális megoldásokra, fontos számukra a fenntartható működés, továbbá időben lekövetik a változó munkavállalói elvárásokat, valamint a növekvő és egyre szélesebb fogyasztói igényeket.

A tanulmány értelmében a „jövőre felkészült” vállalkozások csoportjába azon vállalkozások kerültek, akik megfelelnek annak a hat jellemzőnek – pl. új technológiák iránti nyitottság, pozitív hozzáállás a változásokhoz –, melyek legszorosabban kapcsolódnak a jövőbeni pénzügyi teljesítménybe vetett bizalomhoz és a jövőre való felkészültséghez. A Vodafone tanulmánya rámutatott, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások 94%-a felkészültnek érzi magát a piac kihívásaira – ez a szám az összes válaszadóra vetítve jóval alacsonyabb, csupán 58%. A „jövőre felkészült” vállalkozások 82%-a arról is beszámolt, hogy az üzletmenet-folytonossági terve jól működik. A London School of Economics (LSE) kutatása összefüggést talált a jövőre való felkészültség és az üzleti teljesítmény között. A riport rámutatott: egy vállalat akkor tud a leghatékonyabban növekedni, ha a kockázatokra és az előre nem látható változásokra is felkészült. Azok a szervezetek, amelyek 10 ponttal növelték FFTF („jövőre felkészült”) pontszámukat, 36%-kal nagyobb valószínűséggel múlták felül versenytársaik teljesítményét. Összességében elmondható, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások magabiztosabbak a felmerülő kihívásokkal kapcsolatban, és felkészültebbek a változó munkavállalói és ügyféligényekre.

Dobó Mátyás a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese a riport kapcsán hozzátette: „A kutatásból tisztán látszik, hogy hatalmas az átalakulás mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalon, alapjaiban alakul át a piac – ugyanakkor a „jövőre felkészült” vállalkozások döntő többsége felkészült az új kihívásokra, ezáltal nagyobb valószínűséggel múlják felül a versenytársaik teljesítményét. Ugyanakkor a növekvő rugalmassági igény kielégítéséhez és a versenyképességhez kétség kívül nélkülözhetetlen a digitalizáció. A mi feladatunk technológiai vállalatként az, hogy innovatív megoldásainkkal, valamint megbízható és erős hálózatunkkal támogassuk a hazai vállalkozásokat abban, hogy ők is „jövőre felkészültek” legyenek.”

Digitális átalakulás

A jelentés arra is rávilágított, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások nyitottak az új digitális megoldásokra, többségük (89%) részletes digitális transzformációs ütemtervvel rendelkezik, szemben az összes vállalkozás 60%-os eredményével ugyanebben a kérdésben. Az ilyen típusú ütemterv nagy előnyt jelentett a pandémia megjelenésekor, mivel az „jövőre felkészült” vállalkozások 71%-nál meggyorsította a digitalizációs folyamatokat, míg ez az arány csupán 55%-os volt a többi vállalat esetében. Globálisan a „jövőre felkészült” vállalkozások 80%-a optimista a jövő technológiáival kapcsolatban, míg ez az arány csak 66% az összes vállalkozás esetében.

Törekvés a fenntartható működésre

Annak ellenére, hogy a vállalkozások az elmúlt 18 hónapban számos kihívással szembesültek, a „jövőre felkészült” vállalkozások továbbra is tisztában vannak a fogyasztói elvárásokkal, miszerint a nagy márkáknak etikai álláspontjukat kell képviselniük társadalmi kérdésekben. Jól szemlélteti mindezt, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások 69%-a véli úgy, hogy a fenntarthatóság fontosabbá vált számára a világjárvány idején. Ezen vállalkozások 38%-a kivételesen fontosnak tartja a fenntarthatóságot, ami majdnem kétszerese az összes vállalkozás esetében mutatkozó 21%-nak. Ez a tendencia a jövőben is folytatódni látszik, mivel a „jövőre felkészült” vállalkozások több, mint fele, egész pontosan 51%-a tervezi, hogy a következő évben növeli a fenntartható működésre, valamint a társadalmi felelősségvállalásra fordítandó kiadásait.

Változó munkavállalói elvárások

Nem csupán az ügyfelek elvárásai emelkedtek, a munkavállalók igényei is megváltoztak a nagyobb rugalmasság és a távoli munkavégzés tekintetében. Nagyobb szabadságot és autonómiát szeretnének a hatékony munkavégzés érdekében és rugalmasságot a munkaórák tekintetében is. Ez különösen igaz a Z generációs kollégákra. A vállalkozások 57%-a úgy látja, hogy ez a korosztály nagyobb elvárásokkal rendelkezik a munkavégzés helyének rugalmasságával kapcsolatban.

Dobó Mátyás a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese a riport kapcsán hozzátette: „A kutatásból tisztán látszik, hogy hatalmas az átalakulás mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalon – alapjaiban alakul át a piac. A növekvő rugalmassági igény kihívást jelent a cégek jelenlegi működésére és vállalati kultúrájára nézve, a digitalizáció pedig kétség kívül nélkülözhetetlen a jövőbeli versenyképességhez. A mi feladatunk technológiai vállalatként az, hogy innovatív megoldásainkkal, valamint megbízható és erős hálózatunkkal támogassuk a vállalkozásokat abban, hogy ők is „jövőre felkészültek” legyenek.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....