- Hirdetés -

Elismerték a Coop energiatudatosságát

|

- Hirdetés -

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar Innováció és Hatékonyság Nonprofit Kft. által működtetett Virtuális Erőmű Program energiahatékonysági kiválósági pályázatának keretein belül kapta meg az üzletlánc.

A Kelet-közép Európa piacvezető, Európai Bizottsági díjas, ENSz és EU-s jógyakorlat fenntarthatósági mintaprojektként elismert 10 éves Virtuális Erőmű Program (VEP) keretein belül működtetett energiahatékonysági kiválósági pályázat célja, hogy a fenntarthatósági kezdeményezéshez csatlakozó vállalatok, illetve állami intézmények, önkormányzatok, iskolák éves energia-megtakarításait erőművi kapacitásra számítja át. A program oly mértéken bővült 2020-2021-es időszakban, hogy az eddig igazolt megtakarításokból „felépült” virtuális erőmű kapacitása mostanra elérte a 2030-as céljait. Már csak Paks kapacitása nagyobb, mint a legtisztább magyar erőműé. Dr. Molnár Ferenc, a VEP tulajdonos-ügyvezetője kitért arra, hogy ebben a két évben gyakorlatilag a teljes önkormányzati szektort sikerült a program mellé állítani, közben közel 10-szeresre nőt a vállalkozási tagok száma, és elindult a lakossági VEP is – saját közösség-építési applikációval és az ingatlanok felújítását műszaki szakmailag és állami támogatás-elérés szempontjából is segítő új start up-okkal.

A VEP keretein belül a COOP Gazdasági Csoport üzletfejlesztéseit 2018, 2019 és 2020 után immár negyedik alkalommal ismerték el Energiatudatos Vállalat védjeggyel. A díjazottak az energiahatékonysági kiválósági pályázat őszi, XII. díjátadó gáláján október 27-én a Parlament Felsőházi termében kapták meg elismeréseiket. A COOP díját Vasvári Csaba, a CO-OP Hungary Zrt. gazdasági igazgatója vette át Dr. Szili Katalintól, a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács elnökétől, a program védnökétől és Dr. Molnár Ferenctől.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary vezérigazgatója az újabb elismerés kapcsán elmondta: „Büszkén vettük át ismét az elismerést, hiszen öröm számunkra, ha észreveszik, főként szakmai szemmel az erőfeszítéseinket. Büszkék vagyunk arra is, hogy immár negyedik éve vehetünk részt Magyarország legnagyobb zöld erőművének „építésében”. A COOP Csoportnak évek óta egyik fontos célja, hogy minél fenntarthatóbb, energiatudatosabb irányba vigye a tagvállalatait. Ez nem csak éghajlati, de versenyképességi kérdés is, hiszen az élőmunka terhei után az energiafelhasználás költségei a legjelentősebbek, ezért 2016-ban elindítottuk ismételt boltmegújítási programunkat.” A csoportszintű fejlesztések középpontjában a fenntarthatóság, az energia-és környezettudatosság áll. Az üzletlánc meggyőződése, hogy közel 2300 üzletének hosszútávú és fenntartható üzemeltetése leginkább az energiahatékonyság mentén valósítható meg, amelyhez elkészült egy tudatos, koncepció is. Ebben a cégcsoport energiastratégiája egyrészt az energiafelhasználás csökkentésére irányul, másrészt, hogy a felhasznált energiát megújuló energiaforrások révén biztosítsa. Mindkét esetben jelentősen csökken az üvegházhatású gázok – pl. széndioxid – kibocsátása.

Az üzletlánc működéséből eredő ökolábnyomának csökkentésére több területen folytatja beruházásait: hűtők utólagos üvegajtózása, az üzletek világításának LED-es korszerűsítése és a hűtési-fűtési rendszerek például hőszivattyús technológiai modernizációja. Tóth Géza kihangsúlyozta: „egyre több COOP-tagvállalat részben pályázati, részben saját forrásból egyre többet fordít energiatakarékossági, fenntarthatósági célokra, aminek kiterjesztését a jövőben még inkább szeretnénk kiemelt stratégiai célként kezelni.”

Az energiahatékonysági beruházások közül kiemelkedik a napelemes rendszerek kiépítése, amely a teljes Coop hálózaton belül már közel 200 különböző teljesítményű napelemes rendszert jelent, aminek döntő része háztartási méretű kiserőmű (HMKE) kategóriába esik, 50 kW és az alatti teljesítményekkel. Az 500 kW alatti napelemes kiserőmű rendszerek telepítésére is van már példa, folyamatban van több ilyen méretű rendszer telepítése is a cégcsoport nagyobb logisztikai bázisainál.

A Coop Csoport teljesítette korábbi pályázatában 2020-2021-ra tett vállalásait, tovább növelte a napelemmel működő üzleteinek számát. A pályázatban ismertetett lezárult fejlesztések eredményeként a cégcsoport a teljes áramfogyasztásának több mint 5 %-át saját maga állította elő, valamint éves szinten több, mint 5 500 000 kWh villamos-energia megtakarítást ért el. A 2021-2022-es időszakra szintén a megújuló energiafelhasználás részarányának növelésére tett vállalást, mely szerint a Coop Csoport a 2021. év fennmaradó időszakában és a 2022. év folyamán tovább folytatja említett beruházásait, illetve további napelemes HMKE rendszerek telepítését deklarálta.

A környezettudatosság jegyében elektromos autó töltő-állomások kiépítése is elkezdődött. „Jelenleg 11 ilyen töltő áll a vásárlók rendelkezésére üzleteinknél. Nem követelmény, de egyre inkább vásárlói elvárás az ez irányú igény, így folytatjuk a telepítéseket” – tette hozzá a Co-op Hungary vezérigazgatója. A COOP a hazai élelmiszerkereskedelmi szereplők közül 2017-ben elsőként indította el használt étolaj visszagyűjtő szolgáltatását. Mára 279 szupermarketben alapszolgáltatás, de összesen 520 üzletben érhető el olajpont, ami a vásárlók körében népszerű, eddig 140 ezer liter használt étolajat gyűjtött vissza az üzletlánc. Ez a szám év végére elérheti a 170 ezer litert.

A műanyag hulladék elleni küzdelem kapcsán a kereskedelmi csoport mintegy 300 üzletében elkülönített helyen "újrahasználható környezetbarát termékeink" név alatt – amire külön display is felhívja a figyelmet - elérhetők komposztálható táskák, papírtáskák, bevásárló dobozok, zöldség-gyümölcs hálók, valamint környezetbarát újra használható pékárus tasakok. „Ezen túl az idei évben szerződést kötöttünk sörös alumínium doboz visszaváltására alkalmas automata kihelyezésére vonatkozóan, a helyszíneinek egyeztetése elindult a COOP Csoport részéről” – tette hozzá Tóth Géza.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...

Így vibereztünk 2021-ben

A magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben – derül ki a Rakuten Viber felméréséből. Leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt -...
Brand Safety laptop

Magyar fejlesztésű program segíti a látássérülteket

Látássérülteken segít egy szövegeket hangfájlokká konvertáló, magyar fejlesztésű program. A Dramatizált Elektronikus könyvszerkesztő és Hangoskönyv konvertáló (DEX) szoftver az Informatika a Látássérültekért Alapítvány legújabb innovációja. Az előző verzióhoz képest a mostani fejlesztés képes a...

Lemaradóban a hazai startup ökoszisztéma

Bár viszonylag jó éve volt tavaly a hazai startup ökoszisztémának, régiós összevetésben mégis egyre nagyobb lemaradásban vannak a magyar sikertörténetek – írja elemzésében a Startup Hungary. A szervezet idén ismét elkészíti jelentését a szektorról,...

Yettel. néven folytatja a Telenor

Március elsejétől Yettel Magyarország Zrt. - röviden Yettel – néven folytatja a Telenor Magyarország – jelentette be a távközlési cég. A változtatás az ügyfeleket nem érinti, de jön majd egy új applikáció, illetve az...

Márkaérték: élen az Apple, jön fel a TikTok

Az Apple a világ legértékesebb márkája továbbra is a Brand Finance Global 500 rangsora szerint, az Amazont és a Google-t megelőzve. A leggyorsabban növekvő márka a TikTok lett, egy év alatt 215 százalékkal bővült...

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell...

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...