- Hirdetés -

A Vespucci Partners a világ élvonalába repítette a magyar startupokat (x)

|

- Hirdetés -

Hatalmas sikert ért el két, a Vespucci Partners portfóliójába tartozó magyar startup, a Poliloop és a Haris Digital, előbbi a 2., utóbbi a 3. helyet szerezte meg kategóriájában a SelectUSA Investment Summiton. Amerika egyik legrangosabb startuprendezvényén olyan cégek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, melyek a világ legfontosabb piacát vették célba. A döntéshozók ezt követően értékelik, hogy a startupok mennyire állnak készen az USA-ban való megjelenésre. „Külön öröm számunkra a Poliloop és a Haris Digital kimagasló eredménye a Vespucci Partnersnél, hiszen ez a hibrid modellünk sikerességét validálja” – kommentálta a sikert a budapesti székhelyű kockázatitőkealap-befektető társalapítója, Sohajda Júlia. (x)

A 2021-es SelectUSA Investment Summiton több mint száz virtuális találkozás jöhetett létre, amelynek köszönhetően a világ legtávolabbi országaiból bejelentkező, több mint háromezer startupper ismerkedhetett meg jövendőbeli befektetőivel, partnereivel. Mintegy nyolcvan ország, több mint ezerkétszáz befektetője képviseltette magát a rendezvényen, amelyhez csatlakoztak az amerikai államok vezető gazdasági szakemberei is.

Rangos elismerés a Poliloop és a Haris Digital csapatának

A SelectUSA talán legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy naprakész információkkal, stratégiai tanácsokkal látja el a befektetésre érdemes vállalkozásokat, valamint megfelelő platformot biztosít számukra befektetési vonzerejük növelése érdekében. Ezt erősíti meg a Cleantech kategória idei második helyezettjének, a Poliloopnak az egyik alapítója, Madaras Liz is:

„Sok pozitív élménnyel, egyben fontos tapasztalatokkal gazdagodtunk a rendezvényen, amelyen túlzás nélkül az egész világ reprezentálta magát. Külön öröm, hogy egy olyan szektorban értünk el kiemelkedő helyezést, ahol a prezentáló csapatok mindegyike nagyon jó projekttel érkezett. A zsűri értékes meglátásait pedig igyekszünk beépíteni a jövőbeni terveinkbe.”

Mindkét startup műanyagokkal foglalkozik

A Poliloop innovációja egy olyan biotechnológiai eljárás, ami a könnyű szerkezetű, jellemzően egyszer használatos műanyagokat 6-8 hét alatt szerves iszappá, komposzttá bontja le. Ráadásul a folyamat során semmilyen káros anyag nem szabadul fel. Nem is gondolnánk, de a Poliloop és a másik díjnyertes startup, a Haris Digital között azon túl is van érdekes kapocs, hogy mindkét vállalkozás a Vespucci Partners portfóliójába tartozik, ugyanis mint azt Perecz Péter ügyvezető igazgató mondja: „A megoldásunk gyártás-digitalizációval foglalkozik. Elsődlegesen a műanyagfröccsöntő iparra koncentrálunk, és az ebben a szegmensben tevékenykedő vállalkozásoknak segítünk hatékonyabbnak lenni, ami a gazdaságin túl környezetvédelmi haszonnal is jár, hiszen ha az adott partnerünk magasabb hatékonysággal dolgozik, kevesebb erőforrást használ fel. Azonban előfordulhat, hogy a gyártás során mégis többlet halmozódik fel. Ekkor lép színre a Poliloop, amely segít azt elpusztítani.”

Hatalmas volt a túljelentkezés a Haris Digital kategóriájában

A Software kategóriában hatszoros túljelentkezéssel megbirkózó, végül a harmadik helyezést elérő Haris Digital csapata szerint azt is fontos megjegyezni, hogy Magyarország egy népességarányosan kisebb ország, mégis két csapatnak is sikerült előkelő helyezést elérnie.

„Alapvetően az amerikai piacra lépés az elsődleges célunk. Ehhez a mostani helyezésünk megfelelő hajtóerő, de már önmagában a konferencián való részvétel is nagy öröm volt számunkra, hiszen azon szép számmal képviseltették magukat az úgynevezett EDO-k (Economic Development Organization), akik közül sokakkal folytattunk megbeszéléseket, így reményeink szerint sikerült közvetett vagy akár közvetlen elérést szereznünk a célpiacunkhoz” – mondja Perecz Péter.

Óriási sikert ért el a Vespucci Partners két startupja Amerika egyik legrangosabb befektetési rendezvényén

A SelectUSA különböző méretű vállalatoknak kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy megtalálják a döntéshozatalhoz szükséges információkat, hogy kapcsolatba léphessenek a megfelelő emberekkel helyi szinten, de eligazítják a résztvevőket a szövetségi szabályozási rendszerben is. A rendezvény kiemelt szándéka segíteni az Egyesült Államok gazdasági fejlesztési szervezeteinek abban, hogy globálisan versenyezhessenek a befektetésekért, ezért a hasznos információkon túl nemzetközi marketing platformot és magas szintű érdekképviseletet is biztosít.

A 2019 őszén elstartolt Vespucci Partners budapesti székhelyű kockázati tőkealap-kezelő missziójaként jelölte ki, hogy hidat teremtsen a közép-kelet-európai régió és az Egyesült Államok között. Ezért is döntött úgy, hogy elindítja a megmérettetésen a portfóliójába tartozó két startupját.

A magyar-amerikai hibrid startupokat nevelő tőkealap egyik alapítója, Sohajda Júlia hangsúlyozza: „A startupokat kilenc kategóriában bírálták el. Mindent összevetve több száz sikeres, a világ minden tájáról érkező vállalkozás képviseltette magát, és nekünk, a Vespucci Partnersnek sikerült az a bravúr, hogy a portfóliónkban szereplő két startup is dobogós helyezést ért el a saját kategóriájában. Azt gondolom, nem túlzás kijelenteni, hogy ez a kimagasló eredmény a hibrid modellünk sikerességét validálja, mégpedig nemzetközi szinten. Egy magyar startup ma már minden szempontból képes felvenni a versenyt a világ startup piacával.” (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....