- Hirdetés -

A Vespucci Partners a világ élvonalába repítette a magyar startupokat (x)

|

- Hirdetés -

Hatalmas sikert ért el két, a Vespucci Partners portfóliójába tartozó magyar startup, a Poliloop és a Haris Digital, előbbi a 2., utóbbi a 3. helyet szerezte meg kategóriájában a SelectUSA Investment Summiton. Amerika egyik legrangosabb startuprendezvényén olyan cégek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, melyek a világ legfontosabb piacát vették célba. A döntéshozók ezt követően értékelik, hogy a startupok mennyire állnak készen az USA-ban való megjelenésre. „Külön öröm számunkra a Poliloop és a Haris Digital kimagasló eredménye a Vespucci Partnersnél, hiszen ez a hibrid modellünk sikerességét validálja” – kommentálta a sikert a budapesti székhelyű kockázatitőkealap-befektető társalapítója, Sohajda Júlia. (x)

A 2021-es SelectUSA Investment Summiton több mint száz virtuális találkozás jöhetett létre, amelynek köszönhetően a világ legtávolabbi országaiból bejelentkező, több mint háromezer startupper ismerkedhetett meg jövendőbeli befektetőivel, partnereivel. Mintegy nyolcvan ország, több mint ezerkétszáz befektetője képviseltette magát a rendezvényen, amelyhez csatlakoztak az amerikai államok vezető gazdasági szakemberei is.

Rangos elismerés a Poliloop és a Haris Digital csapatának

A SelectUSA talán legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy naprakész információkkal, stratégiai tanácsokkal látja el a befektetésre érdemes vállalkozásokat, valamint megfelelő platformot biztosít számukra befektetési vonzerejük növelése érdekében. Ezt erősíti meg a Cleantech kategória idei második helyezettjének, a Poliloopnak az egyik alapítója, Madaras Liz is:

„Sok pozitív élménnyel, egyben fontos tapasztalatokkal gazdagodtunk a rendezvényen, amelyen túlzás nélkül az egész világ reprezentálta magát. Külön öröm, hogy egy olyan szektorban értünk el kiemelkedő helyezést, ahol a prezentáló csapatok mindegyike nagyon jó projekttel érkezett. A zsűri értékes meglátásait pedig igyekszünk beépíteni a jövőbeni terveinkbe.”

Mindkét startup műanyagokkal foglalkozik

A Poliloop innovációja egy olyan biotechnológiai eljárás, ami a könnyű szerkezetű, jellemzően egyszer használatos műanyagokat 6-8 hét alatt szerves iszappá, komposzttá bontja le. Ráadásul a folyamat során semmilyen káros anyag nem szabadul fel. Nem is gondolnánk, de a Poliloop és a másik díjnyertes startup, a Haris Digital között azon túl is van érdekes kapocs, hogy mindkét vállalkozás a Vespucci Partners portfóliójába tartozik, ugyanis mint azt Perecz Péter ügyvezető igazgató mondja: „A megoldásunk gyártás-digitalizációval foglalkozik. Elsődlegesen a műanyagfröccsöntő iparra koncentrálunk, és az ebben a szegmensben tevékenykedő vállalkozásoknak segítünk hatékonyabbnak lenni, ami a gazdaságin túl környezetvédelmi haszonnal is jár, hiszen ha az adott partnerünk magasabb hatékonysággal dolgozik, kevesebb erőforrást használ fel. Azonban előfordulhat, hogy a gyártás során mégis többlet halmozódik fel. Ekkor lép színre a Poliloop, amely segít azt elpusztítani.”

Hatalmas volt a túljelentkezés a Haris Digital kategóriájában

A Software kategóriában hatszoros túljelentkezéssel megbirkózó, végül a harmadik helyezést elérő Haris Digital csapata szerint azt is fontos megjegyezni, hogy Magyarország egy népességarányosan kisebb ország, mégis két csapatnak is sikerült előkelő helyezést elérnie.

„Alapvetően az amerikai piacra lépés az elsődleges célunk. Ehhez a mostani helyezésünk megfelelő hajtóerő, de már önmagában a konferencián való részvétel is nagy öröm volt számunkra, hiszen azon szép számmal képviseltették magukat az úgynevezett EDO-k (Economic Development Organization), akik közül sokakkal folytattunk megbeszéléseket, így reményeink szerint sikerült közvetett vagy akár közvetlen elérést szereznünk a célpiacunkhoz” – mondja Perecz Péter.

Óriási sikert ért el a Vespucci Partners két startupja Amerika egyik legrangosabb befektetési rendezvényén

A SelectUSA különböző méretű vállalatoknak kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy megtalálják a döntéshozatalhoz szükséges információkat, hogy kapcsolatba léphessenek a megfelelő emberekkel helyi szinten, de eligazítják a résztvevőket a szövetségi szabályozási rendszerben is. A rendezvény kiemelt szándéka segíteni az Egyesült Államok gazdasági fejlesztési szervezeteinek abban, hogy globálisan versenyezhessenek a befektetésekért, ezért a hasznos információkon túl nemzetközi marketing platformot és magas szintű érdekképviseletet is biztosít.

A 2019 őszén elstartolt Vespucci Partners budapesti székhelyű kockázati tőkealap-kezelő missziójaként jelölte ki, hogy hidat teremtsen a közép-kelet-európai régió és az Egyesült Államok között. Ezért is döntött úgy, hogy elindítja a megmérettetésen a portfóliójába tartozó két startupját.

A magyar-amerikai hibrid startupokat nevelő tőkealap egyik alapítója, Sohajda Júlia hangsúlyozza: „A startupokat kilenc kategóriában bírálták el. Mindent összevetve több száz sikeres, a világ minden tájáról érkező vállalkozás képviseltette magát, és nekünk, a Vespucci Partnersnek sikerült az a bravúr, hogy a portfóliónkban szereplő két startup is dobogós helyezést ért el a saját kategóriájában. Azt gondolom, nem túlzás kijelenteni, hogy ez a kimagasló eredmény a hibrid modellünk sikerességét validálja, mégpedig nemzetközi szinten. Egy magyar startup ma már minden szempontból képes felvenni a versenyt a világ startup piacával.” (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA