- Hirdetés -

A Vespucci Partners a világ élvonalába repítette a magyar startupokat (x)

|

- Hirdetés -

Hatalmas sikert ért el két, a Vespucci Partners portfóliójába tartozó magyar startup, a Poliloop és a Haris Digital, előbbi a 2., utóbbi a 3. helyet szerezte meg kategóriájában a SelectUSA Investment Summiton. Amerika egyik legrangosabb startuprendezvényén olyan cégek kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, melyek a világ legfontosabb piacát vették célba. A döntéshozók ezt követően értékelik, hogy a startupok mennyire állnak készen az USA-ban való megjelenésre. „Külön öröm számunkra a Poliloop és a Haris Digital kimagasló eredménye a Vespucci Partnersnél, hiszen ez a hibrid modellünk sikerességét validálja” – kommentálta a sikert a budapesti székhelyű kockázatitőkealap-befektető társalapítója, Sohajda Júlia. (x)

A 2021-es SelectUSA Investment Summiton több mint száz virtuális találkozás jöhetett létre, amelynek köszönhetően a világ legtávolabbi országaiból bejelentkező, több mint háromezer startupper ismerkedhetett meg jövendőbeli befektetőivel, partnereivel. Mintegy nyolcvan ország, több mint ezerkétszáz befektetője képviseltette magát a rendezvényen, amelyhez csatlakoztak az amerikai államok vezető gazdasági szakemberei is.

Rangos elismerés a Poliloop és a Haris Digital csapatának

A SelectUSA talán legnagyobb vonzereje abban rejlik, hogy naprakész információkkal, stratégiai tanácsokkal látja el a befektetésre érdemes vállalkozásokat, valamint megfelelő platformot biztosít számukra befektetési vonzerejük növelése érdekében. Ezt erősíti meg a Cleantech kategória idei második helyezettjének, a Poliloopnak az egyik alapítója, Madaras Liz is:

„Sok pozitív élménnyel, egyben fontos tapasztalatokkal gazdagodtunk a rendezvényen, amelyen túlzás nélkül az egész világ reprezentálta magát. Külön öröm, hogy egy olyan szektorban értünk el kiemelkedő helyezést, ahol a prezentáló csapatok mindegyike nagyon jó projekttel érkezett. A zsűri értékes meglátásait pedig igyekszünk beépíteni a jövőbeni terveinkbe.”

Mindkét startup műanyagokkal foglalkozik

A Poliloop innovációja egy olyan biotechnológiai eljárás, ami a könnyű szerkezetű, jellemzően egyszer használatos műanyagokat 6-8 hét alatt szerves iszappá, komposzttá bontja le. Ráadásul a folyamat során semmilyen káros anyag nem szabadul fel. Nem is gondolnánk, de a Poliloop és a másik díjnyertes startup, a Haris Digital között azon túl is van érdekes kapocs, hogy mindkét vállalkozás a Vespucci Partners portfóliójába tartozik, ugyanis mint azt Perecz Péter ügyvezető igazgató mondja: „A megoldásunk gyártás-digitalizációval foglalkozik. Elsődlegesen a műanyagfröccsöntő iparra koncentrálunk, és az ebben a szegmensben tevékenykedő vállalkozásoknak segítünk hatékonyabbnak lenni, ami a gazdaságin túl környezetvédelmi haszonnal is jár, hiszen ha az adott partnerünk magasabb hatékonysággal dolgozik, kevesebb erőforrást használ fel. Azonban előfordulhat, hogy a gyártás során mégis többlet halmozódik fel. Ekkor lép színre a Poliloop, amely segít azt elpusztítani.”

Hatalmas volt a túljelentkezés a Haris Digital kategóriájában

A Software kategóriában hatszoros túljelentkezéssel megbirkózó, végül a harmadik helyezést elérő Haris Digital csapata szerint azt is fontos megjegyezni, hogy Magyarország egy népességarányosan kisebb ország, mégis két csapatnak is sikerült előkelő helyezést elérnie.

„Alapvetően az amerikai piacra lépés az elsődleges célunk. Ehhez a mostani helyezésünk megfelelő hajtóerő, de már önmagában a konferencián való részvétel is nagy öröm volt számunkra, hiszen azon szép számmal képviseltették magukat az úgynevezett EDO-k (Economic Development Organization), akik közül sokakkal folytattunk megbeszéléseket, így reményeink szerint sikerült közvetett vagy akár közvetlen elérést szereznünk a célpiacunkhoz” – mondja Perecz Péter.

Óriási sikert ért el a Vespucci Partners két startupja Amerika egyik legrangosabb befektetési rendezvényén

A SelectUSA különböző méretű vállalatoknak kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy megtalálják a döntéshozatalhoz szükséges információkat, hogy kapcsolatba léphessenek a megfelelő emberekkel helyi szinten, de eligazítják a résztvevőket a szövetségi szabályozási rendszerben is. A rendezvény kiemelt szándéka segíteni az Egyesült Államok gazdasági fejlesztési szervezeteinek abban, hogy globálisan versenyezhessenek a befektetésekért, ezért a hasznos információkon túl nemzetközi marketing platformot és magas szintű érdekképviseletet is biztosít.

A 2019 őszén elstartolt Vespucci Partners budapesti székhelyű kockázati tőkealap-kezelő missziójaként jelölte ki, hogy hidat teremtsen a közép-kelet-európai régió és az Egyesült Államok között. Ezért is döntött úgy, hogy elindítja a megmérettetésen a portfóliójába tartozó két startupját.

A magyar-amerikai hibrid startupokat nevelő tőkealap egyik alapítója, Sohajda Júlia hangsúlyozza: „A startupokat kilenc kategóriában bírálták el. Mindent összevetve több száz sikeres, a világ minden tájáról érkező vállalkozás képviseltette magát, és nekünk, a Vespucci Partnersnek sikerült az a bravúr, hogy a portfóliónkban szereplő két startup is dobogós helyezést ért el a saját kategóriájában. Azt gondolom, nem túlzás kijelenteni, hogy ez a kimagasló eredmény a hibrid modellünk sikerességét validálja, mégpedig nemzetközi szinten. Egy magyar startup ma már minden szempontból képes felvenni a versenyt a világ startup piacával.” (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjmentes szolgáltatással erősít a Yettel

Az üzleti ügyfelek után 2023 decemberétől lakossági ügyfelei számára is díjmentesen hozzáférhetővé teszi a VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást a Yettel. A technológia segítéségével olyan épületekben és belső helyiségekben is elérhető válik a kiváló...

5 karácsonyi app az ünnepi készülődéshez

Egyre csak közelítünk a nagy naphoz, a teendők azonban csak gyarapodnak. Ugyan az okostelefonok a hétköznapok része, azonban talán nem is tudjuk, hogy mennyi hasznos alkalmazás van, ami megkönnyítheti életünket az év vége felé,...

Kiderült, mitől frusztráltak az irodai dolgozók

Teljes körű digitális megoldások helyett még ma is sok magyar cégnél használnak papíralapú vagy személyes ügyintézést igénylő megoldásokat a munkavállalók, holott a mindennapi adminisztrációval, feladatkezeléssel kevesen elégedettek. Egy friss kutatás most számszerűen is kimutatta,...

Tovább nőtt a kriptopiac

Novemberben is folytatódott a kriptopiaci boom: az előző hónaphoz képest 11 százalékkal nőtt a tőkekapitalizáció, a decentralizált piacokon egyre nagyobb értékben kereskednek, a Telegram-botok népszerűsége pedig töretlen, ami még több felhasználót vonz a kriptoszektorba....

Lánykérés és játékkonzol – Mi lesz idén a fa alatt?

Egyre kevesebben hagyják az utolsó pillanatokra az ajándékok beszerzését, és a klasszikus ajándéktételek mellett a kisállat még mindig az egyik legnépszerűbb meglepetés – derült ki az egyik leglátogatottabb hazai webáruház, a Pepita.hu közel 15...

Változás a Szallas.hu Zrt. élén

Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója 2024 februárjától leköszön, és stratégiai tanácsadóként támogatja tovább a cégcsoportot. Interim CEO-ként a Szallas Groupot a menedzsment kolozsvári tagja, Rigó Ferenc vezeti. Szigetvári József vezetése alatt a Szallas.hu tizenkét...

Nem lesz felhőtlen az e-kereskedők karácsonya

A reálbérek idei átmeneti visszaesése, a vásárlók rendelkezésére álló szűkebb források a jelek szerint az év végi időszakban is éreztetik a hatásukat. A karácsonyi periódusban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi...

Rettegnek a kiberkockázatoktól az üzleti vezetők

Az üzleti vezetők 37 százaléka szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39%) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják....

Nehezített pályán dolgoznak a nők a műszaki szakmákban

A vezetők kevésbé ismerik el a nők munkáját a műszaki-technológiai szektorban, és a férfi munkatársak véleménye is nehezíti előre jutásukat – legalábbis ezt gondolja egy reprezentatív kutatásban a megkérdezettek többsége. A válaszadók jelentős része...

Érdekes újítással rukkolt elő a Samsung

A Samsung bemutatja a Galaxy Watch okosórák legújabb hozzáférhetőségi Univerzális mozdulatok funkcióját. A One UI 5 frissítés részeként bevezetett új funkcióval a vállalat egyszerű és intuitív gesztusokkal irányítható érintés- és akadálymentes élményt kínál a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tízből hat elektromos autó céges

Az elektromos hajtású járművek iránti kereslet folyamatosan nő hazánkban – a Belügyminisztérium legfrissebb statisztikái alapján 82 277gépkocsi közlekedik zöld rendszámmal a magyar utakon. Az e-autók számával párhuzamosan a rájuk szabott biztosításokra is nő a...

Díjmentes szolgáltatással erősít a Yettel

Az üzleti ügyfelek után 2023 decemberétől lakossági ügyfelei számára is díjmentesen hozzáférhetővé teszi a VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást a Yettel. A technológia segítéségével olyan épületekben és belső helyiségekben is elérhető válik a kiváló...

5 karácsonyi app az ünnepi készülődéshez

Egyre csak közelítünk a nagy naphoz, a teendők azonban csak gyarapodnak. Ugyan az okostelefonok a hétköznapok része, azonban talán nem is tudjuk, hogy mennyi hasznos alkalmazás van, ami megkönnyítheti életünket az év vége felé,...

Kiderült, mitől frusztráltak az irodai dolgozók

Teljes körű digitális megoldások helyett még ma is sok magyar cégnél használnak papíralapú vagy személyes ügyintézést igénylő megoldásokat a munkavállalók, holott a mindennapi adminisztrációval, feladatkezeléssel kevesen elégedettek. Egy friss kutatás most számszerűen is kimutatta,...

Tovább nőtt a kriptopiac

Novemberben is folytatódott a kriptopiaci boom: az előző hónaphoz képest 11 százalékkal nőtt a tőkekapitalizáció, a decentralizált piacokon egyre nagyobb értékben kereskednek, a Telegram-botok népszerűsége pedig töretlen, ami még több felhasználót vonz a kriptoszektorba....
- Hirdetés -

Podcast

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

Don't Miss

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak...

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....