A ViacomCBS is beszáll a streaming háborúba

Újabb nagy amerikai médiacéggel bővülhet a streaming videószolgáltatások piacán a komoly szereplők sora, a ViacomCBS új szolgáltatás indítására készül, ami a két cég tavaly decemberi fúziójának előnyeit használná ki. A kínálatban élő sport- és hírműsorok, gyerekprogramok és a Paramount Pictures hatalmas filmgyűjteménye is ott lehet.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen néven fut majd az új szolgáltatás, illetve mikor indul, a tervekről beszámoló CNBC úgy értesült, hogy a ViacomCBS negyedik negyedéves eredményeinek bemutatásakor, február 20-án hozzák nyilvánosságra az elképzeléseket.

A CBS az All Access nevű megoldással már jelen van a streaming piacon, míg a Viacom esetében a Pluto TV nevű streaming tévészolgáltatás jelenti az alapot. Míg az All Access-nek nagyjából tízmillió, addig a Pluto TV-nek 20 millió havi felhasználója van, vagyis együtt már a Hulu (30,7 millió felhasználó) és a novemberben indult Disney+ (28,6 millió felhasználó) szintjén vannak. Az igazán nagy streaming szolgáltatók azonban nagyon messze vannak tőlük, hiszen a Netflix 167 millió fölötti, míg az Amazon Prime Video 150 milliós táborral büszkélkedhet.

A ViacomCBS számára a változatos kínálat és a Paramount hatalmas filmgyűjteménye jelenthet esélyt. A hírek szerint a CBS News, a Nickelodeon, a BET, az MTV, a Comedy Central is elérhető lesz majd a szolgáltatáson keresztül, és természetesen számos mozifilm.

Ugyanakkor a már elindult szolgáltatások mellett további nagy nevek lépnek be a streaming piacra, így rendkívül kiélezett versenyre számíthatunk. Az AT&T HBO Max nevű megoldása és az NBCUniversal Peacock szolgáltatása is idén rajtol majd.