- Hirdetés -

A világ legjobbjai között a Brand Bar

|

- Hirdetés -

Első helyezést ért el az egyik legrangosabb nemzetközi versenyen, a German Design Awardon a Brand Bar ügynökség márkaidentitás kategóriában a Liszt Ferenc Kamarazenekar egyedi, úgynevezett „zenevezérelt” és „dinamikus” arculatának megtervezésével. A kommunikációs design pályázatok között idén egyedüli magyar ügynökségként szerepelhetett a nyertesek listáján a Brand Bar. A zsűri több száz, a világ minden pontjáról beérkezett pályamű közül választotta ki a győztes projektet.

Az idén 10 éves German Design Award a közel 70 éves múltra visszatekintő Német Formatervezési Tanács nemzetközi díja, ahol évente értékelik a termék- és kommunikációs design területéről érkező, magas színvonalú megoldásokat a világ minden tájáról, amelyek valamilyen szempontból forradalmi újításnak számítanak a formatervezés világában. A díjat három fő kategóriában – kiváló termék-design, kiváló kommunikációs design és kiváló építészet – osztják ki. A German Design Award zsűrije az üzlet, az oktatás, a tudomány, valamint a formatervezés területeiről érkezett nemzetközileg elismert designszakértőkből áll.

A 2022-es verseny kommunikációs design megoldásai között márkaidentitás alkategóriában versenyzett a Brand Bar ügynökség pályázata, amelyben a Liszt Ferenc Kamarazenekar innovatív, zenevezérelt, dinamikus arculatát mutatták be. Az egyedülálló vizuális arculat megálmodása és megtervezése a zsűri értékelése alapján kategóriagyőzelmet érdemelt.

Az arculat zenevezéreltsége abban áll, hogy a zenekar új logója lényegében nem más, mint egy újragondolt kottarendszer. A logó Bartók Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá, egy alternatív zenei nyelv használatával. Dinamikus azért, mert ezzel a notációs módszerrel bármely zenemű vizualizálható, aminek köszönhetően elvben végtelen számú grafikai jel hozható létre, amelyek bár minden zenedarab esetében mások, mégis egységes vizualitást hordoznak, a márkaarculat egészéhez kapcsolódnak.

„A dinamikus arculatok nem egy megváltoztathatatlan és sérthetetlen logóra épülnek, hanem minden esetben a szerkesztési elvekben, az alapstruktúrában, a körvonalakban megnyilvánuló olyan megoldásokra, amelyek lehetővé teszik a beazonosíthatóságot, mint a klasszikus logók, de ezekkel a megoldásokkal számos vagy akár végtelen számú egyenértékű jel generálható” – mondta Simon Attila, a Brand Bar kreatív igazgatója. „Nagy öröm számunkra, hogy a nemzetközi színtér egyik legkiemelkedőbb design versenyén ismerték el ezt újító, különleges arculatot, amely komoly csapatmunka eredményeként született meg zenészek és grafikusok szoros együttműködésében. Büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen volumenű projektben vehettünk részt, és hozzájárulhattunk a komolyzenei piac meghatározó szereplőjének márkaépítéséhez” – tette hozzá.

A projekt két hazai design versenyen is szépen szerepelt, az Aranypengén és az RGB-n is ezüst minősítést szerzett.

A teljes arculati keretrendszer megújítása integrált marketing- és kommunikációs stratégia alapján történt, amelyért a FleishmanHillard Café ügynökség és a Stratlog tanácsadó cég felelt.

A Brand Bar csapata:

Kreatív igazgató: Simon Attila

Társ kreatív igazgató: Halász Gyula

Art Director: Herbszt László

Zenei tanácsadó: Zelenák Dániel

Senior tervezőgrafikus: Földi Bianka

Project manager: Fodor Kata, Izsáki Boglárka

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...