- Hirdetés -

A világ legjobbjai között a villányi borok

|

- Hirdetés -

Rendkívüli sikert könyvelhetett el idén a magyar bor, azon belül is a villányi borvidék. A Jammertal Borbirtok 2015-ös Cassiopeia Merlot-ját közel 7500 bor többkörös vakkóstolása során választották a 2021. évi Concours Mondail de Bruxelles szakértő ítészei a világ legjobb vörösborának.

A Jammertal Borbirtok tulajdonosa, dr. Szűcs Róbert eredeti szakmája szerint orvos, orvosi műszereket forgalmazó cégével jelenleg is hazai kórházak jelentős beszállítója. A 90-es évek végén szeretett bele a villányi borvidékbe, egy barátokkal történt látogatás után. A bortúra után építette fel Európa egyik legmodernebb borászatát, amelynek nominális kapacitása évi egymillió palack. A Jammertal Borbirtok 2100 négyzetméteres látogatóközpontja egész évben várja a látogatókat. A birtok különlegessége a hatalmas bortrezor: a 90 ezer palackos tárolóhely világszerte kiemelkedőnek számít. Az alapító eredeti hivatásának megfelelően nagyon fontosnak tartja a tisztaságot, a létező leghigiénikusabb környezetben készülnek a borok a borászatában. És bár a pincészetet 20 évvel ezelőtt elsősorban befektetésnek tekintette, beleszeretett a borászatba, így nagyon sokat tett azért, hogy Villány valóban felkerüljön a vörösborok világtérképére.

„A világon, ahol csak lehetséges volt meglátogatni nagy borvidékeket, minden helyen jártam Ausztrália és Dél-Afrika kivételével”- mondja dr. Szűcs Róbert. - „Próbáltam minél több emberrel beszélni, és leszűrni, hogy mitől tud jól működni ez a vállalkozás. Ezek a szakemberek nem árulják el azonnal a titkokat, de ha értőn figyelsz, az ilyen látogatások már önmagukban sokat adnak. Folyamatosan kell bort kóstolni szerte a világból. Ez egy olyan alap, amit sajnos mind a mai napig sok borász nem tesz meg. Ezt nem lehet könyvből megtanulni. A folyamatos kóstolás nagyon sokat ad ahhoz, hogy milyen borokat készítünk mi magunk is, hiszen mihez tudod hasonlítani a saját borodat, ha nem kóstoltál eleget a világ legjobbjaiból?”

A Jammertal Borbirtok tevékenysége sok tekintetben eltér nemcsak a környező borászatokétól, de általában a hazai borászatoktól is. Ők szüretelik legkésőbb a cabernet fajtákat, mire ők elkezdik, a többiek már rég túl vannak ezen. Ez kockázatot, hiszen az időjárás lehet, hogy hamarabb fordul át hidegebbre, nedvesebbre. Dr. Szűcs Róbert szerint nem volt jó döntés a cabernet franc-t a zászlóshajó villányi bornak megtenni, stratégiai szempontból jobb lett volna a villányi merlot-t választani, hiszen biztosabban beérik és a világon népszerűbb is. Az eredmények és a tények őt igazolják. A 2015-ös Cassiopeia Merlot a világ legjobb vörösbora lett: „A szlogenünk az, hogy Villány tesz minket naggyá. Ez a terroir egy kincs, és Villány fontos nekünk.”

A borászat alapboraival - Jammertal és Wunderlich márkanéven - több magyar kiskereskedelmi hálózatban is lehet találkozni. A Cassiopeia és a Koh-I-Noor név alatt kiadott prémium borokkal viszont nemzetközi értékesítést célzott meg a borászat: öt év kellett, hogy kiépüljön az az értékesítési csatorna, amelynek révén Kína a fő importőre ezeknek a boroknak. Ahogy dr. Szűcs Róbert mondja, Kínában nem kell a magyar boroknak behozhatatlan marketinghátránnyal megküzdeni, viszont nagyra értékelik azt a harminc arany- és nagyaranyérmet, amelyet a Jammertal Borbirtok borai az elmúlt években a világversenyeken begyűjtöttek.

„Egy olyan évjáratban kezdtük a megmérettetést, amikor nagyon sok csapadék és hideg volt. Nem voltunk könnyű helyzetben” - emlékezik vissza dr. Szűcs Róbert. - „A 2005-ös Pinot Noirunk a Concours Mondial de Bruxelles borversenyen ennek ellenére 2008-ban aranyérmes lett. Ez évben ez volt az egyetlen magyar vörösbor, amit aranyéremmel díjaztak. A kínai jelenlétünket azok a borok alapozták meg, melyek a 2006-2007-es év termései voltak. Fontos dolog, hogy mi a kínai piacra elfogadhatóan magas áron tudtunk belépni. Tudatos döntés volt, kereskedő fejjel gondolkodtam. Egy magasan meghatározott árszintből lefelé még mindig lehet menni, de egy alacsonyabbra belőtt árszintet már nem lehet a későbbiekben megemelni.”

A borászat külön kezeli a prémium borokat, külön márkanév alatt dobják piacra őket. Előre tudják, hogy hová és milyen áron kerülnek majd, ez pedig egy teljesen komplex látásmódot és megközelítést igényel. Ha a magyar borkedvelők jó magyar borokat szeretnének inni a jövőben is, kénytelenek lesznek megbarátkozni a gondolattal, hogy a magas minőségű termékek árai az uniós szint felé tendálnak. Magyarországon ma már semmivel nem olcsóbb a világszínvonalú tételek megtermelése, mint Francia- vagy Olaszországban. Ahogy dr. Szűcs Róbert összefoglalja: „A borászat egy nagyon kemény, kitartást igénylő munka, amelyben elméletben és gyakorlatban is tökéletesen felkészültnek kell lenni. Ezt a sikert a Jammertal Borbirtok minden egyes munkatársának, főborászunknak Kövesdi Zsófinak és szőlészeti vezetőnknek, Nagy Zsoltnak pedig név szerint is köszönöm.” A Jammertal Borbirtok és vele együtt a villányi terroir most nagyszerű visszaigazolást kapott arról, hogy jó úton jár, és büszkék rá, hogy ezzel a díjjal felhelyezték Villányt a világ elit vörösboros vidékeinek térképére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felújított okosmobilokat értékesítő startup indult

A világ négy vezető telefonmárkájának (Apple, Samsung, Xiaomi és Huawei) mintegy 300 különböző modellje érhető el nagyon kedvező áron a Rejoy.hu-n, a felújított telefonok újonnan indult piacterén. Ezek nem egyszerűen használt telefonok, a szigorú...

Inspiráló embereket díjaz az InStyle

Első alkalommal adják át az InStyle magazin #képesvagyok díját, az elismerésben olyan emberek részesülhetnek, akik átlépték saját korlátaikat és történetük inspirációként szolgálhat mindenki más számára. A szerkesztőség hírességeket és civileket egyaránt jelölt hét kategóriában....

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Elviszi az infláció a készpénzes megtakarításokat

A jelenlegi piaci környezet egyértelműen azt mutatja, hogy a készpénzes megtakarítás tévút: az infláció emelkedése miatt, csak Magyarországon közel 1000 milliárd forint tűnhet el. A K&H alapok kezelőjének szakértői ezért olyan megoldáskereső stratégiákat javasolnak,...

3 milliós fizetés gazdáját keresi az RTL

Az álommeló című új műsorban egy üzletember keresi az elnöki asszisztensét, aki havi bruttó 3 millió forintos fizetésért dolgozhat majd. A világ egyik legsikeresebb üzleti realityje az Apprentice megérkezett Magyarországra (Gyártó: UFA Magyarország Kft.), Az...

Az üzleti szektort is meghódította a TikTok és a LinkedIn

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót. A Facebook van legrégebb óta velünk, tréfásan azt is szokták mondani, hogy aki nincs fent rajta, az nem is létezik....

Így spórolhatunk a fűtésen

A rezsicsökkentés módosításáról szóló júliusi kormánybejelentést követően szinte azonnal, már a nyári hőségben reagált a lakosság. A Praktiker áruházlánc országos adatai alapján gyorsan megindult, és azóta is folyamatosan tart a fűtéshez kapcsolódó termékek, köztük...

Nyitottak a magyarok a vegán termékekre

A magyar lakosság csaknem 30 százaléka kóstolt már növényi alapú, vegán húshelyettesítő terméket, sőt, 5 százalék rendszeresen fogyasztja is – derül ki a Pápai Hús Kft. által a témában készített, reprezentatív kutatásából. A válaszok...

Ezt kaphatjuk 30 millióért az ingatlanpiacon

A korábbi évektől eltérően 10 millióval magasabb, vagyis 20 helyett, minimum 30 millió forintos képzeletbeli határral érdemes számolnia annak, aki ingatlanvásárláson gondolkodik a közeljövőben. A legtöbb megyeszékhelyen és a fővárosi kerületekben is szobaszámban mérhető...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna...

Felújított okosmobilokat értékesítő startup indult

A világ négy vezető telefonmárkájának (Apple, Samsung, Xiaomi és Huawei) mintegy 300 különböző modellje érhető el nagyon kedvező áron a Rejoy.hu-n, a felújított telefonok újonnan indult piacterén. Ezek nem egyszerűen használt telefonok, a szigorú...

Inspiráló embereket díjaz az InStyle

Első alkalommal adják át az InStyle magazin #képesvagyok díját, az elismerésben olyan emberek részesülhetnek, akik átlépték saját korlátaikat és történetük inspirációként szolgálhat mindenki más számára. A szerkesztőség hírességeket és civileket egyaránt jelölt hét kategóriában....

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Elviszi az infláció a készpénzes megtakarításokat

A jelenlegi piaci környezet egyértelműen azt mutatja, hogy a készpénzes megtakarítás tévút: az infláció emelkedése miatt, csak Magyarországon közel 1000 milliárd forint tűnhet el. A K&H alapok kezelőjének szakértői ezért olyan megoldáskereső stratégiákat javasolnak,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....