- Hirdetés -

A világ legjobbjai között a villányi borok

|

- Hirdetés -

Rendkívüli sikert könyvelhetett el idén a magyar bor, azon belül is a villányi borvidék. A Jammertal Borbirtok 2015-ös Cassiopeia Merlot-ját közel 7500 bor többkörös vakkóstolása során választották a 2021. évi Concours Mondail de Bruxelles szakértő ítészei a világ legjobb vörösborának.

A Jammertal Borbirtok tulajdonosa, dr. Szűcs Róbert eredeti szakmája szerint orvos, orvosi műszereket forgalmazó cégével jelenleg is hazai kórházak jelentős beszállítója. A 90-es évek végén szeretett bele a villányi borvidékbe, egy barátokkal történt látogatás után. A bortúra után építette fel Európa egyik legmodernebb borászatát, amelynek nominális kapacitása évi egymillió palack. A Jammertal Borbirtok 2100 négyzetméteres látogatóközpontja egész évben várja a látogatókat. A birtok különlegessége a hatalmas bortrezor: a 90 ezer palackos tárolóhely világszerte kiemelkedőnek számít. Az alapító eredeti hivatásának megfelelően nagyon fontosnak tartja a tisztaságot, a létező leghigiénikusabb környezetben készülnek a borok a borászatában. És bár a pincészetet 20 évvel ezelőtt elsősorban befektetésnek tekintette, beleszeretett a borászatba, így nagyon sokat tett azért, hogy Villány valóban felkerüljön a vörösborok világtérképére.

„A világon, ahol csak lehetséges volt meglátogatni nagy borvidékeket, minden helyen jártam Ausztrália és Dél-Afrika kivételével”- mondja dr. Szűcs Róbert. - „Próbáltam minél több emberrel beszélni, és leszűrni, hogy mitől tud jól működni ez a vállalkozás. Ezek a szakemberek nem árulják el azonnal a titkokat, de ha értőn figyelsz, az ilyen látogatások már önmagukban sokat adnak. Folyamatosan kell bort kóstolni szerte a világból. Ez egy olyan alap, amit sajnos mind a mai napig sok borász nem tesz meg. Ezt nem lehet könyvből megtanulni. A folyamatos kóstolás nagyon sokat ad ahhoz, hogy milyen borokat készítünk mi magunk is, hiszen mihez tudod hasonlítani a saját borodat, ha nem kóstoltál eleget a világ legjobbjaiból?”

A Jammertal Borbirtok tevékenysége sok tekintetben eltér nemcsak a környező borászatokétól, de általában a hazai borászatoktól is. Ők szüretelik legkésőbb a cabernet fajtákat, mire ők elkezdik, a többiek már rég túl vannak ezen. Ez kockázatot, hiszen az időjárás lehet, hogy hamarabb fordul át hidegebbre, nedvesebbre. Dr. Szűcs Róbert szerint nem volt jó döntés a cabernet franc-t a zászlóshajó villányi bornak megtenni, stratégiai szempontból jobb lett volna a villányi merlot-t választani, hiszen biztosabban beérik és a világon népszerűbb is. Az eredmények és a tények őt igazolják. A 2015-ös Cassiopeia Merlot a világ legjobb vörösbora lett: „A szlogenünk az, hogy Villány tesz minket naggyá. Ez a terroir egy kincs, és Villány fontos nekünk.”

A borászat alapboraival - Jammertal és Wunderlich márkanéven - több magyar kiskereskedelmi hálózatban is lehet találkozni. A Cassiopeia és a Koh-I-Noor név alatt kiadott prémium borokkal viszont nemzetközi értékesítést célzott meg a borászat: öt év kellett, hogy kiépüljön az az értékesítési csatorna, amelynek révén Kína a fő importőre ezeknek a boroknak. Ahogy dr. Szűcs Róbert mondja, Kínában nem kell a magyar boroknak behozhatatlan marketinghátránnyal megküzdeni, viszont nagyra értékelik azt a harminc arany- és nagyaranyérmet, amelyet a Jammertal Borbirtok borai az elmúlt években a világversenyeken begyűjtöttek.

„Egy olyan évjáratban kezdtük a megmérettetést, amikor nagyon sok csapadék és hideg volt. Nem voltunk könnyű helyzetben” - emlékezik vissza dr. Szűcs Róbert. - „A 2005-ös Pinot Noirunk a Concours Mondial de Bruxelles borversenyen ennek ellenére 2008-ban aranyérmes lett. Ez évben ez volt az egyetlen magyar vörösbor, amit aranyéremmel díjaztak. A kínai jelenlétünket azok a borok alapozták meg, melyek a 2006-2007-es év termései voltak. Fontos dolog, hogy mi a kínai piacra elfogadhatóan magas áron tudtunk belépni. Tudatos döntés volt, kereskedő fejjel gondolkodtam. Egy magasan meghatározott árszintből lefelé még mindig lehet menni, de egy alacsonyabbra belőtt árszintet már nem lehet a későbbiekben megemelni.”

A borászat külön kezeli a prémium borokat, külön márkanév alatt dobják piacra őket. Előre tudják, hogy hová és milyen áron kerülnek majd, ez pedig egy teljesen komplex látásmódot és megközelítést igényel. Ha a magyar borkedvelők jó magyar borokat szeretnének inni a jövőben is, kénytelenek lesznek megbarátkozni a gondolattal, hogy a magas minőségű termékek árai az uniós szint felé tendálnak. Magyarországon ma már semmivel nem olcsóbb a világszínvonalú tételek megtermelése, mint Francia- vagy Olaszországban. Ahogy dr. Szűcs Róbert összefoglalja: „A borászat egy nagyon kemény, kitartást igénylő munka, amelyben elméletben és gyakorlatban is tökéletesen felkészültnek kell lenni. Ezt a sikert a Jammertal Borbirtok minden egyes munkatársának, főborászunknak Kövesdi Zsófinak és szőlészeti vezetőnknek, Nagy Zsoltnak pedig név szerint is köszönöm.” A Jammertal Borbirtok és vele együtt a villányi terroir most nagyszerű visszaigazolást kapott arról, hogy jó úton jár, és büszkék rá, hogy ezzel a díjjal felhelyezték Villányt a világ elit vörösboros vidékeinek térképére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA