- Hirdetés -

A világ legjobbjai között a villányi borok

|

- Hirdetés -

Rendkívüli sikert könyvelhetett el idén a magyar bor, azon belül is a villányi borvidék. A Jammertal Borbirtok 2015-ös Cassiopeia Merlot-ját közel 7500 bor többkörös vakkóstolása során választották a 2021. évi Concours Mondail de Bruxelles szakértő ítészei a világ legjobb vörösborának.

A Jammertal Borbirtok tulajdonosa, dr. Szűcs Róbert eredeti szakmája szerint orvos, orvosi műszereket forgalmazó cégével jelenleg is hazai kórházak jelentős beszállítója. A 90-es évek végén szeretett bele a villányi borvidékbe, egy barátokkal történt látogatás után. A bortúra után építette fel Európa egyik legmodernebb borászatát, amelynek nominális kapacitása évi egymillió palack. A Jammertal Borbirtok 2100 négyzetméteres látogatóközpontja egész évben várja a látogatókat. A birtok különlegessége a hatalmas bortrezor: a 90 ezer palackos tárolóhely világszerte kiemelkedőnek számít. Az alapító eredeti hivatásának megfelelően nagyon fontosnak tartja a tisztaságot, a létező leghigiénikusabb környezetben készülnek a borok a borászatában. És bár a pincészetet 20 évvel ezelőtt elsősorban befektetésnek tekintette, beleszeretett a borászatba, így nagyon sokat tett azért, hogy Villány valóban felkerüljön a vörösborok világtérképére.

„A világon, ahol csak lehetséges volt meglátogatni nagy borvidékeket, minden helyen jártam Ausztrália és Dél-Afrika kivételével”- mondja dr. Szűcs Róbert. - „Próbáltam minél több emberrel beszélni, és leszűrni, hogy mitől tud jól működni ez a vállalkozás. Ezek a szakemberek nem árulják el azonnal a titkokat, de ha értőn figyelsz, az ilyen látogatások már önmagukban sokat adnak. Folyamatosan kell bort kóstolni szerte a világból. Ez egy olyan alap, amit sajnos mind a mai napig sok borász nem tesz meg. Ezt nem lehet könyvből megtanulni. A folyamatos kóstolás nagyon sokat ad ahhoz, hogy milyen borokat készítünk mi magunk is, hiszen mihez tudod hasonlítani a saját borodat, ha nem kóstoltál eleget a világ legjobbjaiból?”

A Jammertal Borbirtok tevékenysége sok tekintetben eltér nemcsak a környező borászatokétól, de általában a hazai borászatoktól is. Ők szüretelik legkésőbb a cabernet fajtákat, mire ők elkezdik, a többiek már rég túl vannak ezen. Ez kockázatot, hiszen az időjárás lehet, hogy hamarabb fordul át hidegebbre, nedvesebbre. Dr. Szűcs Róbert szerint nem volt jó döntés a cabernet franc-t a zászlóshajó villányi bornak megtenni, stratégiai szempontból jobb lett volna a villányi merlot-t választani, hiszen biztosabban beérik és a világon népszerűbb is. Az eredmények és a tények őt igazolják. A 2015-ös Cassiopeia Merlot a világ legjobb vörösbora lett: „A szlogenünk az, hogy Villány tesz minket naggyá. Ez a terroir egy kincs, és Villány fontos nekünk.”

A borászat alapboraival - Jammertal és Wunderlich márkanéven - több magyar kiskereskedelmi hálózatban is lehet találkozni. A Cassiopeia és a Koh-I-Noor név alatt kiadott prémium borokkal viszont nemzetközi értékesítést célzott meg a borászat: öt év kellett, hogy kiépüljön az az értékesítési csatorna, amelynek révén Kína a fő importőre ezeknek a boroknak. Ahogy dr. Szűcs Róbert mondja, Kínában nem kell a magyar boroknak behozhatatlan marketinghátránnyal megküzdeni, viszont nagyra értékelik azt a harminc arany- és nagyaranyérmet, amelyet a Jammertal Borbirtok borai az elmúlt években a világversenyeken begyűjtöttek.

„Egy olyan évjáratban kezdtük a megmérettetést, amikor nagyon sok csapadék és hideg volt. Nem voltunk könnyű helyzetben” - emlékezik vissza dr. Szűcs Róbert. - „A 2005-ös Pinot Noirunk a Concours Mondial de Bruxelles borversenyen ennek ellenére 2008-ban aranyérmes lett. Ez évben ez volt az egyetlen magyar vörösbor, amit aranyéremmel díjaztak. A kínai jelenlétünket azok a borok alapozták meg, melyek a 2006-2007-es év termései voltak. Fontos dolog, hogy mi a kínai piacra elfogadhatóan magas áron tudtunk belépni. Tudatos döntés volt, kereskedő fejjel gondolkodtam. Egy magasan meghatározott árszintből lefelé még mindig lehet menni, de egy alacsonyabbra belőtt árszintet már nem lehet a későbbiekben megemelni.”

A borászat külön kezeli a prémium borokat, külön márkanév alatt dobják piacra őket. Előre tudják, hogy hová és milyen áron kerülnek majd, ez pedig egy teljesen komplex látásmódot és megközelítést igényel. Ha a magyar borkedvelők jó magyar borokat szeretnének inni a jövőben is, kénytelenek lesznek megbarátkozni a gondolattal, hogy a magas minőségű termékek árai az uniós szint felé tendálnak. Magyarországon ma már semmivel nem olcsóbb a világszínvonalú tételek megtermelése, mint Francia- vagy Olaszországban. Ahogy dr. Szűcs Róbert összefoglalja: „A borászat egy nagyon kemény, kitartást igénylő munka, amelyben elméletben és gyakorlatban is tökéletesen felkészültnek kell lenni. Ezt a sikert a Jammertal Borbirtok minden egyes munkatársának, főborászunknak Kövesdi Zsófinak és szőlészeti vezetőnknek, Nagy Zsoltnak pedig név szerint is köszönöm.” A Jammertal Borbirtok és vele együtt a villányi terroir most nagyszerű visszaigazolást kapott arról, hogy jó úton jár, és büszkék rá, hogy ezzel a díjjal felhelyezték Villányt a világ elit vörösboros vidékeinek térképére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....