A YouTube a karantén nagy nyertese

A legnépszerűbb közösségi médiás platformok közül a YouTube tudta leginkább növelni felhasználói táborát az elmúlt egy évben a felnőtt amerikai körében a Pew Research Center felmérése szerint. A 18-29 évesek körében az Instagram, a Snapchat és a TikTok is tarol.

A felmérés szerint a megkérdezett felnőtt amerikaiak 70 százaléka használt már valamilyen közösségi média felületet. A legnépszerűbb a YouTube a maga 81 százalékos arányával, míg a Facebookról a válaszadók 69 százaléka jelezte, hogy használta már korábban.

A Pew Research Center elemzése szerint az elmúlt években nagyjából stabil volt a legnépszerűbb felületek felhasználói tábora, a legutóbbi, 2019-es méréshez képest komolyabb növekedést csak két platform tudott felmutatni, igaz teljesen más szintről indultak. A YouTube két éve 73 százalékos eléréssel bírt a felnőtt amerikaiak körében, ez most 8 százalékponttal tudták növelni. A Reddit 7 százalékpontos fejlődést tudott felmutatni, igaz ők jóval alacsonyabb szintről indultak, hiszen 2019-ben még csak a megkérdezettek 11 százaléka jelezte, hogy korábban használta a felületet.

Az Instagram kapcsán a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy használta már, míg a Pinterest és a LinkedIn kapcsán egyharmaduk. A TikTok a teljes felnőtt amerikai lakosság körében jócskán lemaradt a maga 21 százalékos elérésével.

Más képet kapunk viszont ha a fiatalabb közönséget vizsgáljuk, a 18-29 évesek körében ugyanis lényegesen jobban teljesít például a rövid videók megosztására szolgáló felület. Az ebbe a korcsoportba tartozó amerikaiak közel fele használja a TikTokot, a Snapchat 65, míg az Instagram 71 százalékos eredményt ért el.