- Hirdetés -

Aki akar, akár ingyen is tanulhat programozónak

|

- Hirdetés -

A vírushelyzet sokak számára szakmai fordulópontot is jelent: az eddigi feltételek megváltoztak, a munkavégzés talán végérvényesen átalakult. Akadtak, akik a korábbi munkahelyüket voltak kénytelenek otthagyni, míg mások egyenesen karriert váltanának a viszontagságok miatt. Nekik nyújt most kivételes lehetőséget egy ösztöndíjprogram.

“A járvány számos szektorban jelentős visszaesést eredményezett, de az IT-ról ez nem mondható el: a piac itt nem állt meg, sőt, egyre jobban kell a munkaerő” – árulta el Muraközy Andrea, a Progmatic ügyvezetője.

A cég éppen ezért határozott úgy, hogy új lehetőséget nyit azok számára, akik a pályaváltást fontolgatják: junior programozói képzésük idén ösztöndíjjal is elérhető, így 100 vagy 50 százalékos térítéssel is elvégezhető azon jelentkezők számára, akik a legalkalmasabbnak bizonyulnak a felvételi során. Ennek előfeltétele a középfokú nyelvtudás, a képzés után pedig egy partnercégnél való elhelyezkedés.

A képzés nem korhoz kötött: az eddigi legfiatalabb tanuló 18, míg a legidősebb 49 éves volt, de mindenki számára nyitott a lehetőség, hogy megismerkedjen egy új és kiemelten jövedelmező területtel.

Miért menjünk éppen most programozónak?

A programozás nem véletlenül slágerszakma ebben az évtizedben, és várhatóan a következőkben is az lesz: tele van innovatív lehetőségekkel és izgalmas kihívásokkal, ráadásul a hazai viszonyok közt kiemelkedő kereseti lehetőséget biztosít. Egy junior programozó kezdő fizetése is havi 350-400 ezer bruttó körül indul, majd meredeken emelkedhet felfelé.

“Programozóként viszonylag hamar el lehet érni olyan fizetést, amit más szakmákban nem igazán. Pár év alatt szenior szakemberré válhat valaki, ott már akár hétszámjegyű összegről is beszélhetünk” – mondja Andrea.

Az ügyvezető azt is hozzáteszi: a tanfolyam során a Spring nevű back-end keretrendszer használatát is megismertetik a tanulókkal. Ez nagyot lendít a munkakeresésnél, mivel az IT piacot nyomon követve határozzák meg a tananyagot.

Az elhelyezkedés már csak azért sem jelent kihívást, mert a Progmatic számos partnercéggel is kapcsolatban áll, ahol a tanfolyamot elvégzettek álláshoz juthatnak. Ezek közt akadnak olyan nagy nemzetközi cégek, mint a Morgan Stanley, de kis -és középvállalkozások is, hiszen a multi környezet nem való mindenkinek.

A tanfolyamot követően a Progmatic mindenkit pályáztat, ha az illető több ajánlatot is kap, maga döntheti el, hol próbálná ki magát a legszívesebben. Ha mégse jönne össze, akkor sem kell elkeseredni: a cég állásgaranciát is vállal, ha valaki fél éven belül nem talál munkát ezen a területen, annak a tanfolyam költségének fele visszajár.

Most akár ingyen is elvégezhetjük

A képzésre bárki jelentkezhet, aki úgy érzi, rendelkezik némi matematikai készséggel, és a középfokot megközelítő angoltudással bír. Nem kell előkeresnünk se a nyelvvizsgát, se az érettségi bizonyítványt, kizárólag a jelentkező rátermettsége számít.

“Nálunk csak a saját felvételi dönt, semmiféle papírt nem kérünk számon a jelentkezőkön. A kétlépcsős folyamat elején először egy logikai, matematikai feladatokból álló online tesztet kell kitölteni, ami semmiféle programozással kapcsolatos kérdést nem tartalmaz. Ezt követi a szóbeli, ahol már a motivációt is vizsgáljuk, emellett egy angol szövegértési tesztre és szóbeli logikai feladatra is sor kerül” – hangsúlyozza Andrea.

Az idei tanfolyamon újdonság, hogy a cég néhány jelentkező részére teljes, míg másoknak még könnyebben elérhető, 50 százalékos költségtérítést biztosít. A honlapon külön lehet jelentkezni mindkét típusú támogatásra, a döntést a felvételi és a személyes motiváció alapján hozzák meg. Akinek ez mégse jönne össze, az három fajta finanszírozási konstrukció közül választhat, erről is a honlapon lehet bővebben tájékozódni. Április 19-én, hétfőn pedig az érdeklődők egy online infóesten is részt vehetnek, ahol az egyik legnagyobb partnercég is bemutatkozik, és több végzett diák is mesél a tapasztalatairól.

Fotó: progmatic.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA