A digitális platformoké lesz a főszerep a brit Glamournál

Az eddigi havi megjelenés helyett a jövőben évente kétszer adják majd ki nyomtatásban a Glamour magazin angliai változatát, a Condé Nast Britain döntése szerint a digitális platformokra helyezik a hangsúlyt. A kiadványnál abban bíznak, hogy a jövőben a tartalommarketing is jelentős bevételforrássá válik.

 

A jelentős változás a jövő év elejétől lép életbe a brit Glamour magazinnál. Az átalakítás részeként összevonják a szerkesztőséget a kereskedelmi csapattal, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy ez mekkora leépítést eredményez majd. Az is kérdéses, hogy marad-e pozíciójában a mostani főszerkesztő, Jo Elvin. Az viszont valószínű, hogy Alessandra Steinherr, akinek 153 ezer Instagram követője van és a közelmúltban a Garnier kampányában is aktívan részt vett, komolyabb szerepet kap majd a kiadványnál.

 

A 2001-ben alapított brit Glamour magazin lesz az első olyan, nőknek szóló kiadvány a Condé Nast angliai portfólióján belül, amelynek nyomtatott verziója átáll a két megjelenésre évente. A kiadónak egyébként más kategóriákban már vannak ilyen magazinjai az Egyesült Királyságban, a Love és a GQ Style.

 

A Glamour 2016-ban jelentős ráncfelvarráson esett át, hogy megállítsák az eladott példányszám és a reklámbevétel csökkenését. A szépségipar az egyike azoknak az utolsó forrásoknak, amelyektől még jelentős bevételt remélhetnek a nyomtatott termékek.

 

A kiadónál abban bíznak, hogy a tartalommarketing komolyan hozzájárul majd a bevételhez. Egy általuk rendelt kutatás szerint a Galmour olvasóinak mintegy háromnegyede vásárol olyan szépségipari termékeket, amelyeket ajánlottak a lapban, míg az olvasók 83 százaléka havonta vesz új terméket ebben a kategóriában.

 

A digitális platformok előtérbe helyezése a közölt számok alapján érthető döntésnek tűnik. Az online felületek látogatottsága egy év alatt 31 százalékkal nőtt a brit Glamour magazinnál, a közösségi felületeken keresztül pedig ötmillió olvasót érnek el. A fizetős nyomtatott kiadvány értékesítése viszont idén január és június között 7,1 százalékkal csökkent, és már nem éri el a 250 ezret.