- Hirdetés -

A hagyományos megoldások is fontosak a régióban – interjú Beke Zsuzsával

|

A skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és kommunikációs vezetője. Az idei Marketing Masters-en is előadó szakember szerint a gyógyszeriparban az egyik legnagyobb kihívást a kampányok hatékonyságának mérése jelenti a marketingesek számára.

 

Számos piacon van jelen a Richter, marketing szempontból ez mekkora kihívást jelent, mennyire kell testreszabott megoldásokkal előállni az egyes piacokon?

 

Az egyes piacok még az EU-n belül is nagyon eltérőek a gyógyszeripar esetében, nem is beszélve az orosz és a FÁK piacokról, így hatalmas feladat és kihívás az hogy piaconként eltérő, testreszabott megoldásokkal, kampányokkal legyünk jelen. Ennek ellenére törekszünk azért arra, hogy meg tudjunk valósítani globális kampányokat, van is erre példa, de a hatékony marketing eszközök, a médiahasználat, a fogyasztó – mind orvos mind beteg – elvárások nagyon eltérőek.

 

Hódítanak a digitális eszközök, tapasztalataitok szerint mikor a leghatékonyabbak ezek, illetve mely országokban működnek jól?

 

Ez való igaz, de a digitális platformok elterjedése mellett a gyógyszeripari marketingben továbbra is fontos marad a személyes elérés, az orvos látogatás szerepe. Azt látjuk, hogy a skandináv országokban és a német piacon kiváló hatékonysággal tud működni egy olyan kampány melynek csak digitális lába van, ugyanakkor ez nem igaz már dél-európára vagy a KKE régióra, ahol a „hagyományos” megoldások is fontosak. A digitális eszközök közül kiemelném a különböző egészségügyi applikációkat, melyek igen elterjedtek, és számos kampánynak, vagy úgynevezett compliance programnak képezik fontos elemét.

 

Melyik marketing terület a kedvenced?

 

Ételből és zenéből van kedvencem, marketing területből nincs.:)) Szeretem azokat a marketing aktivitásokat ahol mérhető visszajelzéseket kapunk a piacról, legyen az online vagy nem online, vagy ahol ha nem is azonnal, de belátható időn belül le tudjuk mérni a hatékonyságot, mely a gyógyszeripar esetében nem olyan egyszerű, mivel nagyon komplex hatások alakítják. De az is tud lelkesíteni, ha egy újszerű, előtte még nem használt megoldást be tudunk építeni egy kampányba. Hiszek benne, hogy a gyógyszeripari marketing célja az eladások növelésén vagy a márka építésen túl, sok esetben a beteg edukáció, amivel egyértelműen segítünk is az érintetteknek.

 

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a marketingben számodra?

 

A gyógyszeriparban sokszor nem egyszerű a hatékonyság mérés, nem úgy működik mint például az FMCG szektor, számos tényező hat egyszerre, és nehéz megtalálni azt a megoldást, nem annyira az OTC mint inkább főleg a vényköteles termékek esetében, mely azonnali és hiteles visszajelzést nyújt. Az elmúlt tíz évben jelentősen csökkentek a büdzsék, minden piacon jellemző egy igen erős árerózió, miközben a verseny óriási, a generikus készítmények piacán felgyorsultak a termék bevezetések, kevesebb idő alatt kevesebb pénzből kell kompetitív eszközöket találnunk. Ennek fényében hatalmas szakmai kihívásnak élem, és éljük meg azt, hogy lehetőségünk volt az elmúlt 3 évben új, originális Richter gyógyszer bevezetésére is minden piacon. Jelenleg is folyamatban van egy nemzetközi készítmény bevezetés, ami amellett hogy sok munkát is jelent, óriási élmény, igazi kihívás, amihez fel kellett nőnünk.

 

Az elmúlt egy évből melyik marketing aktivitásotokra vagy a legbüszkébb?

 

Egy nemzetközi nőgyógyászati kampányunkra.

 

Mit tanácsolnál a többi Marketing Döntéshozó számára, hogyan kezeljék az új kihívásokat?

 

Nehéz jó tanácsot adni, vagy újat mondani a szakmailag felkészült, tapasztalt kollégáknak. A nyitottság és a folyamatos tanulni akarás nagyon fontos. Én magam például sokat tanulok a saját leányvállalatainknál dolgozó marketinges kollégáktól, vagy akár azoktól a cégektől akikkel a Richter partneri viszonyban van. A kitartás is nagyon fontos. Nyitottság, kitartás, life-long learning, számomra ezek a kulcsszavak.

 

– Véleményed szerint miért érdemes eljönni a Marketing Masters-re, illetve az Országos Marketing Konferenciára?

 

Egyrészt azért mert végre találkozhatok azokkal a kollégákkal akikkel már hónapok óta tervezzük, csak idő hiányában nem jön össze.:)) Másrészt számos érdekes és számomra hasznos esettanulmány prezentációt hallgathatok végig a szakma krémjétől.

 

Az Országos Marketing Konferencia (november 15-17.) második napján ismét megrendezi a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Masters konferenciát. Az érdeklődők 25 perces előadásokat hallgathatnak meg a legújabb marketingkommunikációs trendekről, valamint érdekes és friss esettanulmányokat ismerhetnek meg. A 28. Országos Marketing Konferenciát a Park Inn by Radisson Budapestben rendezik meg, regisztrálni itt lehet az eseményre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...