- Hirdetés -

A legmodernebb eszközökre van szükség

|

A hiteles és érzéseket kiváltó „történet mesélés” előtérbe kerül a márkaépítésnél, amellyel fenntartható bevonódást és érzelmi kötődést lehet kialakítani az utazni vágyókban – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese. A tavalyi Marketing Masters első előadója szerint hiánypótló a jó szakmai konferencia, és ő is talált követendő példát a tavalyi esettanulmányok között. A Marketing&Media magazin Top50 hazai marketingvezetőt bemutató rangsorában tavaly az első helyen, idén pedig az ötödik pozícióban végzett szakember ebben az évben is előad majd a Marketing Masters-en.

 

– Mi jelentette számodra a legnagyobb kihívást a tavalyi Marketing Masters-re való felkészülés során?

 

– Tavaly első előadóként szólaltam meg, ami mindig kihívás, hiszen megadja a felütését a teljes konferenciának. Ugyanakkor azért is nehezebb a bevezető beszéd műfaj, mivel általánosabb szintről kellett a témát megközelítenem, felvezetve a többi, már egy-egy területet érintő előadást. Élveztem a felkészülést, és kellemesen meglepődtem, hogy már reggel telt házas volt a rendezvény.

 

– Mennyire lehet hasznos egy ilyen jellegű rendezvény a marketing szakma számára?

 

– Hiánypótló a jó szakmai marketing konferencia, én is végighallgattam jópár előadást, és találtam számomra is követendő „best practice” témát, megvalósítást. Szeretném kiemelni a viszonylagos homogenitását a programnak, a hagyományos marketingkommunikációs szakma működésének teljes metszetét lehetett végigkövetni, elsősorban megrendelői oldalról.

 

– Milyen élmény volt a konferencián előadni, hogy érezted magad közben?

 

– Viszonylag gyakran adok elő különböző konferenciákon, így a drukk-érzés nyilván már nem jelentkezik. Megtiszteltetés volt ilyen előadó kollégák között prezentálni, ritka a hasonlóan erős mezőny egy szakmai rendezvény programjában.

 

– Mi tetszett, és mit csinálnál máshogy a Marketing Mastersen?

 

– Kifejezetten tetszett a sok „jó példa” bemutatása, a valós szakmai tapasztalatokból vett előadások és elemzések. Esetleg érdemes lenne elgondolkodni egy kísérő kiadványban, amelyben az elhangzott előadások feldolgozva plusz esettanulmányokkal megjelennek – akár digitális microsite platformon. Sok fiatal szakembert láttam a sorok között, hasznos lenne számukra egy országos, úgynevezett mentor program bevezetése is a Top50 marketingvezető részvételével, ami hosszú távon biztosítja a tudás átadását és a karrier inkubációt a szakma közvetlen együttműködésével. Ezt a kezdeményezést felkarolhatnák a szervezők.

 

– Véleményed szerint milyen trendek határozzák meg a hazai marketingpiacot?

 

Azt emelném ki, hogy ma milyen marketingtrendek határozzák meg a turizmus világpiacát, ahol a választás és a customer journey meglepően hasonlóan működik például egy vállalati vagy termék brandhez, mégis mutat eltérő sajátosságokat. Mivel a desztinációk és országok ma már nemzetközi színtéren versenyeznek, ezért a globális utazói fogyasztói szokások lekövetését a legmodernebb eszközökkel kell végeznie a marketing szakembereknek itthon is, ha hosszú távon is a nyertesek közé szeretnénk tartozni.

A hiteles és érzéseket kiváltó „történet mesélés” előtérbe kerül a márkaépítésnél, amellyel fenntartható bevonódást és érzelmi kötődést építhetünk ki az utazni vágyók belső mentális térképén. A digitalizáció átalakította az utazási döntések, vásárlások és információszerzés teljes folyamatát, az utazást tervezők többsége interneten tájékozódik a döntést megelőzően, illetve felerősödik a szerepe az ismerősök ajánlásának a social médiában. Így elengedhetetlen, hogy egy testreszabott, perszonalizált digitális marketinggel elérjük a célcsoportot, amely egyben egy hatékonyabb, könnyebben mérhető platformot is jelenthet. Különösen a kiterjesztett, virtuális valóság technikák működnek jól, egyfajta appetizerként bejárhatóan az adott desztinációt, a nyári kampányaktivitásaink között nagy sikert aratott ez az eszköz.

Másrészt bevonó marketingkommunikációra van szükség, sok social személyes interakcióval, akár dedikált közösségi média ügyfélszolgálattal, így válhatnak ügyfeleink, a turisták hiteles „nagyköveteinkké”, akik személyes meggyőződésből ajánlanak minket. A desztináció-marketing egyik legfontosabb trendje a Collaborative (együttműködő) marketing az utazási iparág (így a kínálat) sokrétűsége miatt: az állami marketing és piaci, szakmai szereplőknek szorosabban érdemes együttműködni a közös célok eléréséért, ebben fontos szerepet kaphat az ügyfelekkel való marketing kollaboráció is, elsősorban a közösségi térben. Talán ez lesz az egyik legfontosabb trend az elkövetkező években.

 

Az Országos Marketing Konferencia (november 15-17.) második napján ismét megrendezi a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Masters konferenciát. Az érdeklődők 25 perces előadásokat hallgathatnak meg a legújabb marketingkommunikációs trendekről, valamint érdekes és friss esettanulmányokat ismerhetnek meg. A 28. Országos Marketing Konferenciát a Park Inn by Radisson Budapestben rendezik meg, regisztrálni itt lehet az eseményre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...