A hiteles és érzéseket kiváltó „történet mesélés” előtérbe kerül a márkaépítésnél, amellyel fenntartható bevonódást és érzelmi kötődést lehet kialakítani az utazni vágyókban – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese. A tavalyi Marketing Masters első előadója szerint hiánypótló a jó szakmai konferencia, és ő is talált követendő példát a tavalyi esettanulmányok között. A Marketing&Media magazin Top50 hazai marketingvezetőt bemutató rangsorában tavaly az első helyen, idén pedig az ötödik pozícióban végzett szakember ebben az évben is előad majd a Marketing Masters-en.
– Mi jelentette számodra a legnagyobb kihívást a tavalyi Marketing Masters-re való felkészülés során?
– Tavaly első előadóként szólaltam meg, ami mindig kihívás, hiszen megadja a felütését a teljes konferenciának. Ugyanakkor azért is nehezebb a bevezető beszéd műfaj, mivel általánosabb szintről kellett a témát megközelítenem, felvezetve a többi, már egy-egy területet érintő előadást. Élveztem a felkészülést, és kellemesen meglepődtem, hogy már reggel telt házas volt a rendezvény.
– Mennyire lehet hasznos egy ilyen jellegű rendezvény a marketing szakma számára?
– Hiánypótló a jó szakmai marketing konferencia, én is végighallgattam jópár előadást, és találtam számomra is követendő „best practice” témát, megvalósítást. Szeretném kiemelni a viszonylagos homogenitását a programnak, a hagyományos marketingkommunikációs szakma működésének teljes metszetét lehetett végigkövetni, elsősorban megrendelői oldalról.
– Milyen élmény volt a konferencián előadni, hogy érezted magad közben?
– Viszonylag gyakran adok elő különböző konferenciákon, így a drukk-érzés nyilván már nem jelentkezik. Megtiszteltetés volt ilyen előadó kollégák között prezentálni, ritka a hasonlóan erős mezőny egy szakmai rendezvény programjában.
– Mi tetszett, és mit csinálnál máshogy a Marketing Mastersen?
– Kifejezetten tetszett a sok „jó példa” bemutatása, a valós szakmai tapasztalatokból vett előadások és elemzések. Esetleg érdemes lenne elgondolkodni egy kísérő kiadványban, amelyben az elhangzott előadások feldolgozva plusz esettanulmányokkal megjelennek – akár digitális microsite platformon. Sok fiatal szakembert láttam a sorok között, hasznos lenne számukra egy országos, úgynevezett mentor program bevezetése is a Top50 marketingvezető részvételével, ami hosszú távon biztosítja a tudás átadását és a karrier inkubációt a szakma közvetlen együttműködésével. Ezt a kezdeményezést felkarolhatnák a szervezők.
– Véleményed szerint milyen trendek határozzák meg a hazai marketingpiacot?
Azt emelném ki, hogy ma milyen marketingtrendek határozzák meg a turizmus világpiacát, ahol a választás és a customer journey meglepően hasonlóan működik például egy vállalati vagy termék brandhez, mégis mutat eltérő sajátosságokat. Mivel a desztinációk és országok ma már nemzetközi színtéren versenyeznek, ezért a globális utazói fogyasztói szokások lekövetését a legmodernebb eszközökkel kell végeznie a marketing szakembereknek itthon is, ha hosszú távon is a nyertesek közé szeretnénk tartozni.
A hiteles és érzéseket kiváltó „történet mesélés” előtérbe kerül a márkaépítésnél, amellyel fenntartható bevonódást és érzelmi kötődést építhetünk ki az utazni vágyók belső mentális térképén. A digitalizáció átalakította az utazási döntések, vásárlások és információszerzés teljes folyamatát, az utazást tervezők többsége interneten tájékozódik a döntést megelőzően, illetve felerősödik a szerepe az ismerősök ajánlásának a social médiában. Így elengedhetetlen, hogy egy testreszabott, perszonalizált digitális marketinggel elérjük a célcsoportot, amely egyben egy hatékonyabb, könnyebben mérhető platformot is jelenthet. Különösen a kiterjesztett, virtuális valóság technikák működnek jól, egyfajta appetizerként bejárhatóan az adott desztinációt, a nyári kampányaktivitásaink között nagy sikert aratott ez az eszköz.
Másrészt bevonó marketingkommunikációra van szükség, sok social személyes interakcióval, akár dedikált közösségi média ügyfélszolgálattal, így válhatnak ügyfeleink, a turisták hiteles „nagyköveteinkké”, akik személyes meggyőződésből ajánlanak minket. A desztináció-marketing egyik legfontosabb trendje a Collaborative (együttműködő) marketing az utazási iparág (így a kínálat) sokrétűsége miatt: az állami marketing és piaci, szakmai szereplőknek szorosabban érdemes együttműködni a közös célok eléréséért, ebben fontos szerepet kaphat az ügyfelekkel való marketing kollaboráció is, elsősorban a közösségi térben. Talán ez lesz az egyik legfontosabb trend az elkövetkező években.
Az Országos Marketing Konferencia (november 15-17.) második napján ismét megrendezi a Marketing&Media magazin és a Magyar Marketing Szövetség a Marketing Masters konferenciát. Az érdeklődők 25 perces előadásokat hallgathatnak meg a legújabb marketingkommunikációs trendekről, valamint érdekes és friss esettanulmányokat ismerhetnek meg. A 28. Országos Marketing Konferenciát a Park Inn by Radisson Budapestben rendezik meg, regisztrálni itt lehet az eseményre.