A neten is tarolt a Super Bowl

Elképesztő forgalmat hozott a közösségi médiában is az amerikai profi futballbajnokság, az NFL döntője, a Facebookon és az Instagramon összesen 415 millió interakció volt a Super Bowl kapcsán. A márkák folytatták az egymással való kommunikációt Twitteren és Facebokon, hogy így egymás közönségét is elnyerjék egy-egy pillanatra, azonban kisebb sikerrel, mint korábban.

 

Bár a tévéképernyők előtt is rengetegen követték az idei Super Bowl-t, a világhálón is hatalmas érdeklődés övezte az eseményt. Az MEC Wavemaker összesítése szerint a Facebookon és Instagramon 415 millió interakció volt az esemény kapcsán, és 27,6 millió tweetben lehetett találkozni a #SB51 kifejezéssel. A Super Bowl a nagy márkák számára is az év egyik kiemelt rendezvénye, így érthető, hogy nagyon rákészültek.

 

Az idei Super Bowl-os márkamegjelenések egyik érdekessége, hogy azok, amelyek a legtöbb interakciót generálták, olyan tartalmakat közvetítettek, amik emocionális alapon fogalmazták meg a vállalati értékeket. Néhány brand, mint az Airbnb, a 84 Lumber és az Audi egyértelműen nyilvánították ki politikai véleményüket, míg például a Budweiser direkt nem fogalmazott meg ehhez kapcsolódó konkrét üzenetet. Végeredményben, a legtöbbször említett 5 brand közül 3 vállalta a politikai álláspontját, habár a fogyasztók megosztottak voltak abban, hogy ezek az üzenetek mennyire hitelesek.

 

A közösségi platformok új szerepet kaptak a márkák kommunikációs stratégiájában. A 27,6 milliós #SB51 használattal a Twitter a Super Bowlról szóló interakciók melegágya volt. A márkák ugyanakkor bevetették a Facebookot, az Instagramot és a YouTube-ot is, hogy kiterjesszék TV kampányaik hatását. Továbbá olyan márkák, mint a Budweiser, a Campbell’s és a Gatorade a Snapchaten kommunikáltak, hogy bevonják a közönségüket – derül ki az MEC Wavemaker közleményéből.

 

Sok márka gyakorlatává vált, hogy a Super Bowl-ra készített reklámjait még a játék előtt teasereli. Ez a megoldás azonban tompíthatja az élő adás – még inkább az élő reklámszünet élményét. A Netflix Stranger Things című sorozata nem állt be e teaserelők sorába, valószínűleg épp ezért érdemelte ki, hogy ez lett a leggyakrabban említett brand a Twitteren (307 ezer).

 

Az elemzés szerint idén a márkák megküzdöttek az élő közvetítéssel. A Squarespace Key & Peele tavalyi élő közvetítésének példáját követve, abban reménykedhettünk, hogy a brandek fejlesztenek az élő bejelentkezéseken, és közvetítésekkel egészítik majd ki a tévében látottakat. Sajnos az a kevés márka sem tudott szintet lépni, aki ilyennel próbálkozott. A Snickers és a Hyundai élő tévészpotokkal próbált kitűnni, de nem nagyon tudta felvillanyozni a közönséget.

 

Az is jól látszik az idei tapasztalatokból, hogy a brandek továbbra is szívesen használnak hírességeket és influencereket, hogy emlékezetesek maradjanak. Ez volt a taktikája a T-Mobile-nak, amely Justin Biebert, Snoop Doggot és Martha Stewartot használta fel erre a célra. Volt olyan márka is, például az Avocados From Mexico, amely kisebb influencereket alkalmazott, hogy hirdesse a nyereményjátékát. Míg ez az akció sikeres volt említésvolumen szempontból, a generált említések nem elég értékesek vagy relevánsak ahhoz, hogy fel tudják használni őket.

 

A márkák folytatták az egymással való kommunikációt Twitteren és Facebokon, hogy így egymás közönségét is elnyerjék egy-egy pillanatra. Korábban ez a taktika számított a legkreatívabbnak, ha ki akart valaki tűnni, de mára már annyira megszokottá vált, hogy nem igazán váltak érdekessé a közönség számára.

 

Egyre inkább a halftime show-ra szűkül a márkák jelenléte. A Nielsen adatai szerint a félidei műsor nézettsége meghaladta a játékét – immáron a második alkalommal. Az Intel és a Tiffany & Co. ezért inkább a halftime show-ra fókuszált, mint magára az egész játékidőre.