A tavalyi teljesítménye alapján továbbra is a Tesco Global Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), a gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacának toplistája élén, közel 790 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal. A forgalmi lista második helyezettje változatlanul a COOP, a dobogó harmadik fokára viszont a SPAR került 2016-ban, megelőzve a CBA-t.
A 2016-os FMCG toplistát közreadó Trade magazin főszerkesztője, Hermann Zsuzsanna kifejtette: a munkaerőhiány 2016-ban még inkább éreztette hatását, mint előző évben, azonban a vasárnapi boltzár visszavonása, a családokat segítő kormányzati intézkedések, az áfakulcs csökkentése egyes termékek esetében, továbbá az alacsonyan maradt infláció összességében élénkülő vásárlási kedvet eredményezett. Ennek következtében szinte minden egyes kereskedelmi lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest – idézi az MTI a Trade magazin közleményét.
A kiskereskedelmi üzleti rangsor alapján 2016-ban az első a Tesco volt, 787,7 milliárd forintos becsült bruttó forgalomra tett szert, a vállalat bruttó forgalma 2015-ben 758,9 milliárd forint volt. A második helyen továbbra is a Coop található 582,0 milliárd forintos bruttó forgalommal, a társaságnak 2015-ben 571,0 milliárd forintos bruttó forgalma volt. A lista harmadik helyére, megelőzve a CBA-t a Spar lépett 516,5 milliárd forinttal, a vállalat tavalyelőtti bruttó forgalma 491,1 milliárd forintot tett ki.
A negyedik a rangsorban a CBA, amelynek múlt évi bruttó forgalma 503,0 milliárd forintra csökkent a 2015-ös 509,0 milliárd forintról. Az ötödik a toplistán a múlt évi becsült bruttó forgalma alapján a Reál 390,4 milliárd forinttal; hatodik a Lidl 383,7 milliárd forinttal; hetedik az Auchan 350,4 milliárd forinttal. Nyolcadik a Penny Market 233,3 milliárd; kilencedik az Aldi 167,8 milliárd; tizedik a dm Magyarország 85,5 milliárd, a tizenegyedik pedig a Rossmann 68,0 milliárd forintos bruttó forgalommal az FMCG 2016-os toplistán.