- Hirdetés -

Adózási könnyítések segítik a vállalkozásokat

|

- Hirdetés -

A jelenlegi társadalmi és gazdasági helyzet miatt kialakult korlátozások nyomán világszerte rengeteg vállalkozás kerül rendkívül nehéz pénzügyi helyzetbe. A nemzeti kormányok az adózás terén is a vállalatok segítségére siettek.

A körülmények, illetve az ehhez kapcsolódó biztonsági intézkedések következményei számos gazdasági szektort rendkívül súlyosan érintenek úgy globálisan, mind Európa-szerte, és ez alól Magyarország sem kivétel. A fogyasztás visszaesése, a turizmus és számos kulcsfontosságú gyár leállása, a vendéglátóhelyek bezárása, az üzletek korlátozott nyitva tartása nyomán rengeteg vállalkozás kerül nehéz helyzetbe, az egyes államok pedig – egyéb intézkedések mellett – az adózás terén is igyekeznek gyors segítséget nyújtani az érintetteknek.

Spanyolország: fizetési könnyítést ad a 30.000 euró alatti adótartozásra biztosítéknyújtás nélkül, valamint 6 millió euró forgalom alatt olyan adónemekre is, amelyekre eddig mindez tiltott volt. Csehországban csökkentett illeték mellett valósul meg ugyanez az intézkedés.

Belgium: a spanyolokhoz hasonló fizetési könnyítést adnak, valamint az adófizetési késedelem esetén már nem szabnak ki kamatot és halasztják a bírságolást is.

Csehország: bizonyos összeghatár alatt nem bírságolnak a bevallási, adatszolgáltatási határidők elmulasztása miatt, valamint elhalasztották az éppen bevezetés alatt álló e-riportinggal kapcsolatos kötelezettségeket.

Bulgária: a bevallási és adófizetési határidőt kamatmentesen vagy csökkentett késedelmi kamattal terjesztették ki.

Finnország: március 1-re visszamenőleg a késedelmi pótlék mértékének csökkentéséről döntött 7 százalékról 4 százalékra, fizetési határidő elhalasztását is bevezették, valamint az évközi társasági-adóelőleg módosításáról döntöttek a csökkenő bevételekre tekintettel. A finnek sem bírságolnak az adóbevallás késedelmes benyújtásáért.

Románia: szintén kamatmentesen lehet halasztani a vagyonszerzési és öröklési illetékbefizetéseket.

Franciaország: lehetőséget ad az utolsó, megfizetett törlesztőrészlet visszaigénylésére, illetve az önfoglalkoztatók adóbefizetéseinek (amilyen például Magyarországon a KATA vagy az EKHO) halasztására is. Engedélyezték továbbá a fizetési késedelmeket is, valamint a részletfizetések következő törlesztőrészleteinek kamatmentes elhalasztását, sőt az utolsó részlet visszaigénylését is. Emellett az önfoglalkoztatók adóbefizetéseinek (mint nálunk pl. a KATA, EKHO) elhalasztása mellett döntöttek.

Norvégia: a 2020. évben keletkezett veszteség – korlátozások mellett – visszamenőleg elszámolható a 2018-2019. nyereséggel szemben. Továbbá egyéb intézkedések mellett csökkentették a kedvezményes áfa kulcsot (12%-ról 8%-ra) és eltörölték a légiutas-különadót.

A kialakult helyzet miatt hazánkban is számos könnyítést jelentett be a kormány és továbbiak várhatók a következő időszakban, amik segíthetik a vállalkozások túlélését. Korábban a Magyar Nemzeti Bank javaslatára rendkívüli, azonnali intézkedéseket jelentettek be a lakosság és az üzleti szektor megsegítésére (moratórium, THM rögzítése, rövid lejáratú hitelek futamidejének kitolása). Az első gazdaságvédelmi akcióterv alapján a Kormány a legsúlyosabban érintett ágazatokra vonatkozóan járulékcsökkentést jelentett be, könnyítette egyes katás vállalkozók kötelezettségeit, elengedte a turizmusfejlesztési hozzájárulást és a legérintettebb ágazatokban megtiltotta a bérleti díj növelését és a bérleti szerződések felmondását.

A 2020. március 23-án bejelentett intézkedések szintén ebbe az irányba mutatnak: KATA mentesség körének bővítése, médiaszolgáltatók támogatása, a kilakoltatások, lefoglalások és az adóvégrehajtás felfüggesztése, valamint a lejáró gyes- és gyed-jogosultságok fenntartása.

„A mostani helyzetben két dolog egyértelmű: senki sem látja előre a megoldást, a gazdaságnak viszont muszáj segítséget nyújtani. Az biztos, hogy a magyar kormány követi az európai trendeket és a bevezetett intézkedések valóban érdemi segítséget jelenthetnek az érintett vállalkozásoknak” – mondta dr. Bajusz Dániel, a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda adóperes szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA