- Hirdetés -

Akcióban az italgyártók

|

A vendéglátóipar újraindulásának segítését tartják a legfontosabbnak a sör- és üdítőital-gyártók. Bár a korlátozások nagy kiesést jelentettek a szektornak, nyáron még felpöröghet a forgalom.

A horecaszektor (szállodák, éttermek, kávéházak) tavaszi leállása a magyar sörgyárak termelésének 30, a kisüzemi termelés 90 százalékát érintette. Ezt a kiskereskedelem csak részben tudta átvenni. „A kisüzemek közvetlen értékesítéssel, a sörgyárak pedig a termékszerkezetük váltásával tudták valamelyest, közel harmadával csökkenteni a veszteségeiket” – mondta el Salamon Zsófia, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) titkára.

A járvány komoly kiesést jelentett a hazai üdítőital-gyártóknak is. „Amíg az első negyedév forgalma 2-3 százalékkal haladta meg 2019 első negyedévének a forgalmát, addig áprilisban 30-40 százalékkal esett vissza az értékesítés volumene úgy, hogy a horecaértékesítés nullára csökkent” – mondta el Bikfalvi Istvánné, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (Magyüsz) titkára. A szektorban a forgalom körülbelül 80 százalékát a kereskedelemben történő értékesítés, 20 százalékát pedig a horeca adja.

A járványügyi korlátozások miatt az év eddigi szakaszában a tavalyihoz képest a felére esett vissza Coca-Cola vendéglátóipari értékesítése. Több mint 8200 étterem, gyorsétterem, büfé, bár, szálloda, panzió két hónapig egyetlen palack üdítőt sem rendelt a vendégek hiánya miatt. A korlátozások ideje alatt az úgynevezett azonnali fogyasztásra vásárolt termékeket értékesítő, hazai Coca-Cola-partnerek mintegy háromnegyedénél gyakorlatilag megállt a fogyasztás, ez a szegmens a vállalat értékesítésének mintegy ötödét teszi ki.

Segítő akciók
„Számos partnerünknél láttuk az elmúlt hetekben, hogy milyen súlyos veszteséggel járt a koronavírus miatti zárvatartás. Ebben az időszakban a fel nem használt sörök visszavásárlásával és szakmai tanácsadással igyekeztünk segíteni nekik. Most, a sikeres újranyitás érdekében úgy látjuk, hogy tájékoztató kiadványaink és szakértőink segítsége mellett az ingyen sör felajánlásával segíthetjük őket leginkább abban, hogy mihamarabb visszanyerjék a fogyasztóikat. Ezért a Dreher országszerte háromezer újranyitó vendéglátóhelyet összesen 300 ezer ingyen pohár sörrel kész támogatni. Emellett ingyen biztosítjuk a sörcsapok szakszerű használatához szükséges tanácsadást és műszaki támogatást, valamint a vendégtérben elhelyezhető Covid–19 információs plakátokat” – mondta el Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.

Az üdítőital-gyártók is a vendéglátás beindítását látják a legfontosabbnak, számos akcióval támogatják a szektort. A Coca-Cola első körben úgy segítette a vendéglátóhelyek és a vendégeik egymásra találását, hogy június 19-én ajándék üdítőitallal várták a kezdeményezésben részt vevő partnereik bárjaiban, kávézóiban a fogyasztókat. „Így közel 50 millió forint értékben, több mint 100 ezer palack Coca-Colával ünnepelte meg az ország a nyár érkeztét és kedvenc vendéglátósát, Magyarország-szerte közel 350 helyen” – mondta el Kerekes Péter, a Coca-Cola magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

A Sió-Eckes a vendéglátóhelyeknek szinte kizárólag nagykereskedőkön keresztül értékesít, akiket többféle módon is támogat. Egyrészt a bizonyos feltételeknek megfelelő partnereik számára átmenetileg könnyítették a fizetési kondíciókat, másrészt a speciálisan a horecaszektor számára értékesített, nagy kiszerelésű BiB (bag-in-box) termékeiknél kompenzációt ajánlottak fel a Covid–19 által leginkább terhelt időszakban. „Véleményünk szerint a piaci szereplők működésének fenntartása, ezen keresztül pedig a fogyasztók ellátása kizárólag közös felelősségvállalással tartható fenn, amelyet a lehetőségeinkhez mérten igyekeztünk maximálisan szem előtt tartani az idén tavasszal is” – mondta el Bognár Emese, a Sió-Eckes kommunikációs és médiamenedzsere.

Nyári remények
„A 2020-as szezont meghatározza, hogy bár a járvány egyre inkább visszaszorul, még nincs vége. Sok a bizonytalanság, de az év második felét várhatóan fokozatosan növekedő, a tavalyi évhez képest enyhébb kereslet jellemzi majd. Arra számítunk, hogy a kiskereskedelmi értékesítésben megjelent enyhe növekedés eltűnik, és ez a többlet a horecaszegmensbe vándorol vissza” – mondta el Szabó Ibolya. A Dreher három évvel ezelőtt megkezdett prémiumizálási stratégiáját folytatva az idén is több új ízzel rukkolt elő, ilyen az alkoholmentes vörös sör, a hatféle komlót tartalmazó Dreher IPA, az alkoholmentes Kozel és a Dreher 24 nyarat idéző, meggy-szeder ízű variánsa.

„A járvány miatt ez idáig realizált kiesést ebben az évben már nem tudjuk pótolni, így az idei forgalom biztosan alacsonyabb lesz, mint a tavalyi. Reményeink szerint a nyári értékesítést a járvány már nem csökkenti jelentősen, de nagyban befolyásolja az időjárás alakulása. A szezon – a szokásosnál esősebb június miatt – nem kezdődik jól ebből a szempontból. És van még egy fontos bizonytalansági tényező: ha a járvány ismét megjelenik Magyarországon, az újra forgalom-visszaesést okozhat az elmúlt évhez képest” – mutatott rá Bikfalvi Istvánné.

Bognár Emese a jelenlegi trendek alapján úgy látja, hogy – bár a vásárlói magatartásban jelentős változásokat tapasztal –megkezdődött a kereskedelmi értékesítés lassú visszarendeződése. „Úgy véljük, hogy a belföldi turizmus fokozatosan visszarendeződik, így a frekventált vidéki célpontokon – elsősorban a Balatonon – történő impulze fejlesztés is kiemelt fontosságú lesz nyáron” – mondta el a Sió-Eckes menedzsere.

Kalocsai Magdolna

(Cikkünk teljes terjedelmében elolvasható a Marketing&Media legújabb számában)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...