- Hirdetés -

Akcióban az italgyártók

|

- Hirdetés -

A vendéglátóipar újraindulásának segítését tartják a legfontosabbnak a sör- és üdítőital-gyártók. Bár a korlátozások nagy kiesést jelentettek a szektornak, nyáron még felpöröghet a forgalom.

A horecaszektor (szállodák, éttermek, kávéházak) tavaszi leállása a magyar sörgyárak termelésének 30, a kisüzemi termelés 90 százalékát érintette. Ezt a kiskereskedelem csak részben tudta átvenni. „A kisüzemek közvetlen értékesítéssel, a sörgyárak pedig a termékszerkezetük váltásával tudták valamelyest, közel harmadával csökkenteni a veszteségeiket” – mondta el Salamon Zsófia, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) titkára.

A járvány komoly kiesést jelentett a hazai üdítőital-gyártóknak is. „Amíg az első negyedév forgalma 2-3 százalékkal haladta meg 2019 első negyedévének a forgalmát, addig áprilisban 30-40 százalékkal esett vissza az értékesítés volumene úgy, hogy a horecaértékesítés nullára csökkent” – mondta el Bikfalvi Istvánné, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (Magyüsz) titkára. A szektorban a forgalom körülbelül 80 százalékát a kereskedelemben történő értékesítés, 20 százalékát pedig a horeca adja.

A járványügyi korlátozások miatt az év eddigi szakaszában a tavalyihoz képest a felére esett vissza Coca-Cola vendéglátóipari értékesítése. Több mint 8200 étterem, gyorsétterem, büfé, bár, szálloda, panzió két hónapig egyetlen palack üdítőt sem rendelt a vendégek hiánya miatt. A korlátozások ideje alatt az úgynevezett azonnali fogyasztásra vásárolt termékeket értékesítő, hazai Coca-Cola-partnerek mintegy háromnegyedénél gyakorlatilag megállt a fogyasztás, ez a szegmens a vállalat értékesítésének mintegy ötödét teszi ki.

Segítő akciók
„Számos partnerünknél láttuk az elmúlt hetekben, hogy milyen súlyos veszteséggel járt a koronavírus miatti zárvatartás. Ebben az időszakban a fel nem használt sörök visszavásárlásával és szakmai tanácsadással igyekeztünk segíteni nekik. Most, a sikeres újranyitás érdekében úgy látjuk, hogy tájékoztató kiadványaink és szakértőink segítsége mellett az ingyen sör felajánlásával segíthetjük őket leginkább abban, hogy mihamarabb visszanyerjék a fogyasztóikat. Ezért a Dreher országszerte háromezer újranyitó vendéglátóhelyet összesen 300 ezer ingyen pohár sörrel kész támogatni. Emellett ingyen biztosítjuk a sörcsapok szakszerű használatához szükséges tanácsadást és műszaki támogatást, valamint a vendégtérben elhelyezhető Covid–19 információs plakátokat” – mondta el Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.

Az üdítőital-gyártók is a vendéglátás beindítását látják a legfontosabbnak, számos akcióval támogatják a szektort. A Coca-Cola első körben úgy segítette a vendéglátóhelyek és a vendégeik egymásra találását, hogy június 19-én ajándék üdítőitallal várták a kezdeményezésben részt vevő partnereik bárjaiban, kávézóiban a fogyasztókat. „Így közel 50 millió forint értékben, több mint 100 ezer palack Coca-Colával ünnepelte meg az ország a nyár érkeztét és kedvenc vendéglátósát, Magyarország-szerte közel 350 helyen” – mondta el Kerekes Péter, a Coca-Cola magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

A Sió-Eckes a vendéglátóhelyeknek szinte kizárólag nagykereskedőkön keresztül értékesít, akiket többféle módon is támogat. Egyrészt a bizonyos feltételeknek megfelelő partnereik számára átmenetileg könnyítették a fizetési kondíciókat, másrészt a speciálisan a horecaszektor számára értékesített, nagy kiszerelésű BiB (bag-in-box) termékeiknél kompenzációt ajánlottak fel a Covid–19 által leginkább terhelt időszakban. „Véleményünk szerint a piaci szereplők működésének fenntartása, ezen keresztül pedig a fogyasztók ellátása kizárólag közös felelősségvállalással tartható fenn, amelyet a lehetőségeinkhez mérten igyekeztünk maximálisan szem előtt tartani az idén tavasszal is” – mondta el Bognár Emese, a Sió-Eckes kommunikációs és médiamenedzsere.

Nyári remények
„A 2020-as szezont meghatározza, hogy bár a járvány egyre inkább visszaszorul, még nincs vége. Sok a bizonytalanság, de az év második felét várhatóan fokozatosan növekedő, a tavalyi évhez képest enyhébb kereslet jellemzi majd. Arra számítunk, hogy a kiskereskedelmi értékesítésben megjelent enyhe növekedés eltűnik, és ez a többlet a horecaszegmensbe vándorol vissza” – mondta el Szabó Ibolya. A Dreher három évvel ezelőtt megkezdett prémiumizálási stratégiáját folytatva az idén is több új ízzel rukkolt elő, ilyen az alkoholmentes vörös sör, a hatféle komlót tartalmazó Dreher IPA, az alkoholmentes Kozel és a Dreher 24 nyarat idéző, meggy-szeder ízű variánsa.

„A járvány miatt ez idáig realizált kiesést ebben az évben már nem tudjuk pótolni, így az idei forgalom biztosan alacsonyabb lesz, mint a tavalyi. Reményeink szerint a nyári értékesítést a járvány már nem csökkenti jelentősen, de nagyban befolyásolja az időjárás alakulása. A szezon – a szokásosnál esősebb június miatt – nem kezdődik jól ebből a szempontból. És van még egy fontos bizonytalansági tényező: ha a járvány ismét megjelenik Magyarországon, az újra forgalom-visszaesést okozhat az elmúlt évhez képest” – mutatott rá Bikfalvi Istvánné.

Bognár Emese a jelenlegi trendek alapján úgy látja, hogy – bár a vásárlói magatartásban jelentős változásokat tapasztal –megkezdődött a kereskedelmi értékesítés lassú visszarendeződése. „Úgy véljük, hogy a belföldi turizmus fokozatosan visszarendeződik, így a frekventált vidéki célpontokon – elsősorban a Balatonon – történő impulze fejlesztés is kiemelt fontosságú lesz nyáron” – mondta el a Sió-Eckes menedzsere.

Kalocsai Magdolna

(Cikkünk teljes terjedelmében elolvasható a Marketing&Media legújabb számában)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....