- Hirdetés -

Akcióban az italgyártók

|

A vendéglátóipar újraindulásának segítését tartják a legfontosabbnak a sör- és üdítőital-gyártók. Bár a korlátozások nagy kiesést jelentettek a szektornak, nyáron még felpöröghet a forgalom.

A horecaszektor (szállodák, éttermek, kávéházak) tavaszi leállása a magyar sörgyárak termelésének 30, a kisüzemi termelés 90 százalékát érintette. Ezt a kiskereskedelem csak részben tudta átvenni. „A kisüzemek közvetlen értékesítéssel, a sörgyárak pedig a termékszerkezetük váltásával tudták valamelyest, közel harmadával csökkenteni a veszteségeiket” – mondta el Salamon Zsófia, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) titkára.

A járvány komoly kiesést jelentett a hazai üdítőital-gyártóknak is. „Amíg az első negyedév forgalma 2-3 százalékkal haladta meg 2019 első negyedévének a forgalmát, addig áprilisban 30-40 százalékkal esett vissza az értékesítés volumene úgy, hogy a horecaértékesítés nullára csökkent” – mondta el Bikfalvi Istvánné, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (Magyüsz) titkára. A szektorban a forgalom körülbelül 80 százalékát a kereskedelemben történő értékesítés, 20 százalékát pedig a horeca adja.

A járványügyi korlátozások miatt az év eddigi szakaszában a tavalyihoz képest a felére esett vissza Coca-Cola vendéglátóipari értékesítése. Több mint 8200 étterem, gyorsétterem, büfé, bár, szálloda, panzió két hónapig egyetlen palack üdítőt sem rendelt a vendégek hiánya miatt. A korlátozások ideje alatt az úgynevezett azonnali fogyasztásra vásárolt termékeket értékesítő, hazai Coca-Cola-partnerek mintegy háromnegyedénél gyakorlatilag megállt a fogyasztás, ez a szegmens a vállalat értékesítésének mintegy ötödét teszi ki.

Segítő akciók
„Számos partnerünknél láttuk az elmúlt hetekben, hogy milyen súlyos veszteséggel járt a koronavírus miatti zárvatartás. Ebben az időszakban a fel nem használt sörök visszavásárlásával és szakmai tanácsadással igyekeztünk segíteni nekik. Most, a sikeres újranyitás érdekében úgy látjuk, hogy tájékoztató kiadványaink és szakértőink segítsége mellett az ingyen sör felajánlásával segíthetjük őket leginkább abban, hogy mihamarabb visszanyerjék a fogyasztóikat. Ezért a Dreher országszerte háromezer újranyitó vendéglátóhelyet összesen 300 ezer ingyen pohár sörrel kész támogatni. Emellett ingyen biztosítjuk a sörcsapok szakszerű használatához szükséges tanácsadást és műszaki támogatást, valamint a vendégtérben elhelyezhető Covid–19 információs plakátokat” – mondta el Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.

Az üdítőital-gyártók is a vendéglátás beindítását látják a legfontosabbnak, számos akcióval támogatják a szektort. A Coca-Cola első körben úgy segítette a vendéglátóhelyek és a vendégeik egymásra találását, hogy június 19-én ajándék üdítőitallal várták a kezdeményezésben részt vevő partnereik bárjaiban, kávézóiban a fogyasztókat. „Így közel 50 millió forint értékben, több mint 100 ezer palack Coca-Colával ünnepelte meg az ország a nyár érkeztét és kedvenc vendéglátósát, Magyarország-szerte közel 350 helyen” – mondta el Kerekes Péter, a Coca-Cola magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

A Sió-Eckes a vendéglátóhelyeknek szinte kizárólag nagykereskedőkön keresztül értékesít, akiket többféle módon is támogat. Egyrészt a bizonyos feltételeknek megfelelő partnereik számára átmenetileg könnyítették a fizetési kondíciókat, másrészt a speciálisan a horecaszektor számára értékesített, nagy kiszerelésű BiB (bag-in-box) termékeiknél kompenzációt ajánlottak fel a Covid–19 által leginkább terhelt időszakban. „Véleményünk szerint a piaci szereplők működésének fenntartása, ezen keresztül pedig a fogyasztók ellátása kizárólag közös felelősségvállalással tartható fenn, amelyet a lehetőségeinkhez mérten igyekeztünk maximálisan szem előtt tartani az idén tavasszal is” – mondta el Bognár Emese, a Sió-Eckes kommunikációs és médiamenedzsere.

Nyári remények
„A 2020-as szezont meghatározza, hogy bár a járvány egyre inkább visszaszorul, még nincs vége. Sok a bizonytalanság, de az év második felét várhatóan fokozatosan növekedő, a tavalyi évhez képest enyhébb kereslet jellemzi majd. Arra számítunk, hogy a kiskereskedelmi értékesítésben megjelent enyhe növekedés eltűnik, és ez a többlet a horecaszegmensbe vándorol vissza” – mondta el Szabó Ibolya. A Dreher három évvel ezelőtt megkezdett prémiumizálási stratégiáját folytatva az idén is több új ízzel rukkolt elő, ilyen az alkoholmentes vörös sör, a hatféle komlót tartalmazó Dreher IPA, az alkoholmentes Kozel és a Dreher 24 nyarat idéző, meggy-szeder ízű variánsa.

„A járvány miatt ez idáig realizált kiesést ebben az évben már nem tudjuk pótolni, így az idei forgalom biztosan alacsonyabb lesz, mint a tavalyi. Reményeink szerint a nyári értékesítést a járvány már nem csökkenti jelentősen, de nagyban befolyásolja az időjárás alakulása. A szezon – a szokásosnál esősebb június miatt – nem kezdődik jól ebből a szempontból. És van még egy fontos bizonytalansági tényező: ha a járvány ismét megjelenik Magyarországon, az újra forgalom-visszaesést okozhat az elmúlt évhez képest” – mutatott rá Bikfalvi Istvánné.

Bognár Emese a jelenlegi trendek alapján úgy látja, hogy – bár a vásárlói magatartásban jelentős változásokat tapasztal –megkezdődött a kereskedelmi értékesítés lassú visszarendeződése. „Úgy véljük, hogy a belföldi turizmus fokozatosan visszarendeződik, így a frekventált vidéki célpontokon – elsősorban a Balatonon – történő impulze fejlesztés is kiemelt fontosságú lesz nyáron” – mondta el a Sió-Eckes menedzsere.

Kalocsai Magdolna

(Cikkünk teljes terjedelmében elolvasható a Marketing&Media legújabb számában)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...