- Hirdetés -

Aki teheti, autóval jár dolgozni

|

Járványhelyzetben azt gondolnánk, hogy a tömegközlekedést kerülve egyre többen térünk át alternatív közlekedési eszközökre, ugyanakkor a friss kutatásban részt vevők 80 százaléka saját bevallása szerint nem kerékpározik többet, mint a koronavírus megjelenése előtt: jelenleg a felnőtt lakosság 70 százaléka pattan rendszeresen bringára – derül ki a Vatera legújabb felméréséből1, amelyet az online piactér a közelgő Autómentes nap kapcsán készített.

Ez az eredmény egybecseng a Magyar Kerékpárosklub 2018-ban készített reprezentatív kutatásának eredményeivel, ugyanakkor hosszabb távot vizsgálva a kerékpárhasználatot nézve határozott növekedés látszik, amíg két éve a válaszadók harmada (38%) tekert legalább egyszer hetente, addig most már a bringázók több mint kétharmada (70%) teszi ezt. A kerékpárok értékét a válaszadók átlagosan 52 000 forintra teszik és évente kb. 8 500 forintot költenek karbantartásra. Az online piactéren is népszerű a kategória, 2020 augusztusában és szeptember elején többször kerestek a felhasználók a kerékpár szóra, mint például a maszkokra. A tapasztalatok azt mutatják, hogy inkább használat választanak, az esetek 94 százalékában ezek kerültek az elmúlt egy évben a virtuális kosarakba.

A kerékpározók közel harmada (29%) naponta, vagy naponta többször is teker, továbbá a válaszadók negyede (26%) hetente többször. Legalább hetente egyszer biciklire ül a kutatásban résztvevők 15 százaléka, ennél ritkábban pedig 30%. Többségük (36%) az egészséges életmód jegyében pattan bringára, 19 százalékuk szerint jó hétvégi közös program, kicsit kevesebben, 13 százalék azért választja ezt a közlekedési módot, mert sokszor gyorsabb, mint más közlekedési eszköz és elkerülhetik a dugókat, 12% a tömegközlekedést kerüli így, és elenyésző azoknak a száma, akik azért használnak biciklit, mert nem kell parkolással bíbelődniük (10%), és szép helyekre eljuthatnak így (10%).

Dolgozni inkább autóval megyünk

A munkahelyünket leggyakrabban még mindig autóval közelítjük meg, a válaszadók több mint harmada (43%) négy keréken gurul dolgozni. Fele ennyien (22%) használják a tömegközlekedést a munkába járáshoz, és még kevesebben vannak azok (14%), akik biciklire pattannak. Minden tizedik ember gyalog közlekedik és elenyésző, mindössze 2 százalék utazik robogóval vagy motorral. 9 százalék az egyéb kategóriát jelölte meg, ők nagyrészt azok, akik nem utaznak munkába, otthonról dolgoznak vagy valamilyen oknál fogva nem végeznek munkát. Összességében a szabadidős tevékenységeket is beleszámolva elmondható, hogy nem vagyunk otthonülő típusok, a válaszadók hetente átlagosan 190 kilométert tesznek meg, de olyan is akad, aki saját bevallása szerint hetente 15 000 kilométert utazik.

Mivel rójuk az utakat?

Még mindig inkább a hagyományos bringák hívei vagyunk: csupán a megkérdezettek 5 százaléka használ elektromos biciklit. Egyébként sem feltétlenül a legújabb csúcsmodellek szelik az utakat, csupán a válaszadók 3 százaléka szerezte be idén kerékpárját, és minden tizedik ember hajt 1-2 éves bringát. A kutatásban résztvevők közül közel azonos arányban vannak azok, akik 3-5 éves (22%), és akik 5-10 éves (25%) kerekpárt használnak, de a legtöbben (38%) meglepő módon még 10 évnél is régebbi darabbal gurulnak. A válaszadók értékelése alapján elmondható, hogy átlagosan 52 122 forint értékű kerékpárok róják a bicikli utakat, és a többség (87%) nem is tervezi, hogy idén lecserélje. A karbantartásra viszont a biztonság érdekében óhatatlanul költeni kell, átlagosan évente 8 500 forintot szánnak rá. A beszerzéshez a legtöbben (40%) a hagyományos bicikli boltokat preferálják, és közel ugyanannyian vannak (39%) azok, akik egyéb hagyományos üzletekben vásárolnak, így az kijelenthető, hogy a bringás társadalom szereti a saját szemével megnézni, mire is adja ki a pénzt. Legtöbben mountain bike-ot használnak (38%), de közel azonos a városi kerékpárral közlekedők száma (34%). Trekking kerékpáron teker minden tizedik megkérdezett, országútin pedig 8 százalékuk.

Biciklik az online piactéren

A Vaterán az egyik legnépszerűbb kategória a kerékpár: augusztusban és szeptember elején még a sokat keresett maszkokat is lekörözte a keresőszó. Egy év alatt kb. 69 millió forintot költöttek a kerékpár kategóriában a felhasználók, a különböző kiegészítők mellett kb. 3000 darab biciklit helyeztek a virtuális kosarakba. Az átlagos tranzakcióérték 29 454 forint és elmondható, hogy a használt modellek a népszerűek, 94 százalék vásárolta ezeket. Egyértelmű, hogy a téli időszakban kisebb az érdeklődés a kétkerekűek iránt, a tavasz beköszöntésével viszont nagy ugrás látható: 2020. márciustól májusig tartó időszakban 222 százalékkal emelkedett az eladás a 2019. októbertől 2020. februárig tartó időszakhoz képest.3 A rekordnap 2011-ben volt, április 10-én 133 db tranzakció történt összesen ez azt jelenti, hogy körülbelül 11 percenként kelt egy kerékpár az oldalon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...