- Hirdetés -

Aktivista márkát építünk, amivel értéket teremtünk

|

Barna Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője, a Signature 40 első helyezettje számára a listára való felkerülés azt jelenti, hogy jó úton jár, jó emberek veszik körül. Kérdeztük a Telekom Kraftról, valamint mesélt projektjeik fontos pillanatairól is.

- Mire vagy a legbüszkébb a karriered során elért eredmények közül?

- Nagyon büszke vagyok arra, hogy vezethetek egy csapatot, amelynek a tagjai példátlan elszántsággal és motivációval tesznek a közös ügyeink sikeréért. Hogy jó a csapatkohézió, a kollégák segítenek egymásnak, közösen gondolkodnak és dolgoznak. Az pedig külön örömmel tölt el, hogy lehet szerepem a csapattagok egyéni fejlődésében. Látni, hogy van egy szép íve a fejlődésüknek. Ha a projektjeinkre gondolok, fontos pillanatok jutnak eszembe, például a debreceni KraftLab közösségi terünk megnyitója: ott álltam a színpadon, telt ház előtt, és arról beszéltem, hogy a KraftLab attól a naptól a fiataloké, ők tölthetik meg élettel – és meg is teszik. Fantasztikus érzés volt. Friss élmény a Strand Fesztivál utolsó napja, amikor a szakadó esőben táncoltunk egy koncerten, felnéztem, és ott állt hatalmas betűkkel: Telekom Kraft. Ez nemcsak egy név volt, hanem a munkánkat is fémjelezte. A fesztivál során pedig sokszor kaptam el, hogy a fiatalok egymás között emlegetik a Telekom Kraft színpadot, és hogy mikor mire érdemes ott menni. Ez nagyon jó visszajelzés volt, olyan, ami bizonyítja, hogy működik, amit csinálunk. Itt visszacsatolok arra, amivel kezdtem a válaszomat: mindez a csapat érdeme.

- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod? - Szeretem nagy fába vágni a fejszémet, szeretem a tétet, érezni a felelősséget. Ekkor vagyok igazán elememben. Nagy kihívás volt a Flipen dolgozni, szinte nulláról kidolgozni és felépíteni a Telekom second brandjét. Az eddigi legnagyobb szakmai kihívásom a telekomos vezetői szerepem első néhány hónapja volt. Elképesztő nagyságú és komplexitású feladatok érkeztek meg az életembe. Észnél kellett lennem, és szükség volt proaktivitásra, tisztánlátásra, hogy elkezdjem kialakítani azt a struktúrát, ami azt szolgálta, hogy egyre otthonosabban mozogjak ebben a szerepkörben. Amikor elkezdtek volna beállni a dolgok, a pandémia miatt távmunkába vonultunk, és más típusú kihívások jöttek: egy egyébként is újonnan összeálló csapatot kellett egyben tartani személyes jelenlét nélkül. Visszanézve néha nehéz elhinni, hogyan csináltuk végig, de szuper dolgok jöttek ekkor létre, és leraktuk a stratégiai alapjait annak a missziónak, amiért létrejött a csapat.

 

- Személyes élmény, igény adta a Telekom Kraft ötletét?

- A Telekom Kraft a stratégiai megközelítésnek és annak az ambíciónak az eredménye, hogy aktivista márkát építünk, amivel értéket teremtünk a társadalom számára. A Telekom nemcsak kommunikál vagy reklámot csinál, hanem problémákra, kihívásokra ad válaszokat. Ennek része az, hogy elmélyülünk a kultúránkban és megvizsgáljuk a társadalmi folyamatokat. Így amikor a fiatalok felé nyitunk, bevonjuk őket és feltárjuk a legfőbb kihívásaikat. A kezdetektől ez adta a platform alapját, és ez adja folyamatosan azt is, hogy milyen insightokra reagálnak a különböző projektek. A Kraft tehát nem „csupán” egy ötletből jön, hanem egy stratégia, misszió, folyamatos gondolkodás és munka eredménye egy jól meghatározott cél alapján.

- Milyen projekteket támogattok leginkább a KraftLab és a KraftRoad keretein belül?

- A Kraft platform két erős eleméről van szó, más-más módon, de mindkettő azért van, hogy a fiatalok kockázat nélkül tudjanak kísérletezni úgy, hogy támogatást kapnak céljaik megvalósításához. Ott vagyunk velük, segítünk nekik, együtt hozunk létre valamit. A KraftLab közösségi teret nagyon sok fiatal látogatja Debrecenben, többen itt kezdtek bele a podcast- vagy a videókészítésbe, sokaknak pedig egy bázis, ahová a programjaikat hozhatják. A KraftRoad egy hosszú, mély folyamat, ahol azokat a fiatalokat támogatjuk, akiknek van valamilyen, a digitálishoz kapcsolódó ötlete, és meg szeretnék azt valósítani. Sok elképzelés fordult meg itt az előző három évben, például oktatás, közlekedés, fenntarthatóság témában. Külön öröm számomra az is, hogy ebben a design thinking alapú ötletfejlesztési folyamatban sok telekomos szakértő vesz részt és mentorként támogatja a fiatalok fejlődését.

- Mit jelent neked, hogy a lista élére kerültél?

- Hogy érdemes minél nagyobb célokat kitűzni, és minden nap tenni azért, hogy elérjük őket. Hogy jó úton járok és jó emberek vesznek körül.

Tuza Dorottya

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...