Aktivista márkát építünk, amivel értéket teremtünk

Barna Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője, a Signature 40 első helyezettje számára a listára való felkerülés azt jelenti, hogy jó úton jár, jó emberek veszik körül. Kérdeztük a Telekom Kraftról, valamint mesélt projektjeik fontos pillanatairól is.

- Mire vagy a legbüszkébb a karriered során elért eredmények közül?

- Nagyon büszke vagyok arra, hogy vezethetek egy csapatot, amelynek a tagjai példátlan elszántsággal és motivációval tesznek a közös ügyeink sikeréért. Hogy jó a csapatkohézió, a kollégák segítenek egymásnak, közösen gondolkodnak és dolgoznak. Az pedig külön örömmel tölt el, hogy lehet szerepem a csapattagok egyéni fejlődésében. Látni, hogy van egy szép íve a fejlődésüknek. Ha a projektjeinkre gondolok, fontos pillanatok jutnak eszembe, például a debreceni KraftLab közösségi terünk megnyitója: ott álltam a színpadon, telt ház előtt, és arról beszéltem, hogy a KraftLab attól a naptól a fiataloké, ők tölthetik meg élettel – és meg is teszik. Fantasztikus érzés volt. Friss élmény a Strand Fesztivál utolsó napja, amikor a szakadó esőben táncoltunk egy koncerten, felnéztem, és ott állt hatalmas betűkkel: Telekom Kraft. Ez nemcsak egy név volt, hanem a munkánkat is fémjelezte. A fesztivál során pedig sokszor kaptam el, hogy a fiatalok egymás között emlegetik a Telekom Kraft színpadot, és hogy mikor mire érdemes ott menni. Ez nagyon jó visszajelzés volt, olyan, ami bizonyítja, hogy működik, amit csinálunk. Itt visszacsatolok arra, amivel kezdtem a válaszomat: mindez a csapat érdeme.

- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod? - Szeretem nagy fába vágni a fejszémet, szeretem a tétet, érezni a felelősséget. Ekkor vagyok igazán elememben. Nagy kihívás volt a Flipen dolgozni, szinte nulláról kidolgozni és felépíteni a Telekom second brandjét. Az eddigi legnagyobb szakmai kihívásom a telekomos vezetői szerepem első néhány hónapja volt. Elképesztő nagyságú és komplexitású feladatok érkeztek meg az életembe. Észnél kellett lennem, és szükség volt proaktivitásra, tisztánlátásra, hogy elkezdjem kialakítani azt a struktúrát, ami azt szolgálta, hogy egyre otthonosabban mozogjak ebben a szerepkörben. Amikor elkezdtek volna beállni a dolgok, a pandémia miatt távmunkába vonultunk, és más típusú kihívások jöttek: egy egyébként is újonnan összeálló csapatot kellett egyben tartani személyes jelenlét nélkül. Visszanézve néha nehéz elhinni, hogyan csináltuk végig, de szuper dolgok jöttek ekkor létre, és leraktuk a stratégiai alapjait annak a missziónak, amiért létrejött a csapat.

 

- Személyes élmény, igény adta a Telekom Kraft ötletét?

- A Telekom Kraft a stratégiai megközelítésnek és annak az ambíciónak az eredménye, hogy aktivista márkát építünk, amivel értéket teremtünk a társadalom számára. A Telekom nemcsak kommunikál vagy reklámot csinál, hanem problémákra, kihívásokra ad válaszokat. Ennek része az, hogy elmélyülünk a kultúránkban és megvizsgáljuk a társadalmi folyamatokat. Így amikor a fiatalok felé nyitunk, bevonjuk őket és feltárjuk a legfőbb kihívásaikat. A kezdetektől ez adta a platform alapját, és ez adja folyamatosan azt is, hogy milyen insightokra reagálnak a különböző projektek. A Kraft tehát nem „csupán” egy ötletből jön, hanem egy stratégia, misszió, folyamatos gondolkodás és munka eredménye egy jól meghatározott cél alapján.

- Milyen projekteket támogattok leginkább a KraftLab és a KraftRoad keretein belül?

- A Kraft platform két erős eleméről van szó, más-más módon, de mindkettő azért van, hogy a fiatalok kockázat nélkül tudjanak kísérletezni úgy, hogy támogatást kapnak céljaik megvalósításához. Ott vagyunk velük, segítünk nekik, együtt hozunk létre valamit. A KraftLab közösségi teret nagyon sok fiatal látogatja Debrecenben, többen itt kezdtek bele a podcast- vagy a videókészítésbe, sokaknak pedig egy bázis, ahová a programjaikat hozhatják. A KraftRoad egy hosszú, mély folyamat, ahol azokat a fiatalokat támogatjuk, akiknek van valamilyen, a digitálishoz kapcsolódó ötlete, és meg szeretnék azt valósítani. Sok elképzelés fordult meg itt az előző három évben, például oktatás, közlekedés, fenntarthatóság témában. Külön öröm számomra az is, hogy ebben a design thinking alapú ötletfejlesztési folyamatban sok telekomos szakértő vesz részt és mentorként támogatja a fiatalok fejlődését.

- Mit jelent neked, hogy a lista élére kerültél?

- Hogy érdemes minél nagyobb célokat kitűzni, és minden nap tenni azért, hogy elérjük őket. Hogy jó úton járok és jó emberek vesznek körül.

Tuza Dorottya