- Hirdetés -

A tévére továbbra is jelentős szerep hárul

|

- Hirdetés -

Az elképzeléseink szerint alakulnak a dolgok az idén, és jövőre is növekedésre számítunk – mondja Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója szerint noha rengeteg bizonytalansággal szembesülnek a piacon, a tévére továbbra is jelentős szerep hárul.

- Tavaly elég jó évet zártatok. Az idei milyen lesz? Vagy messze még a vége?

- Már látjuk az év végét, így bátran kijelenthetem, hogy az elképzeléseink szerint alakulnak a dolgok, egyelőre hozzuk a várt számokat.

- Idén 25 éves a kereskedelmi televíziózás Magyarországon. Amellett, hogy amúgy is elég komoly nézettségi számokat szállít sok-sok tévéműsor, ez a hype segítheti a tévé további erősödését?

- Sőt, jövőre a lineáris tévénézés stabilizálódására, mi több, a növekedésére is számítunk, bár ezt elsősorban a gazdasági környezet változása befolyásolja majd. Ha maradnak a nehéz körülmények, a fogyasztók a streaming-előfizetésekre várhatóan kevesebbet költenek, így a fajlagosan olcsóbb lineáris televíziózás várhatóan minimum stagnál, de inkább növekszik. Azonban a tévés reklámok előnye ettől függetlenül sem változott: a televízió ugyanis egyesíti mindazt, ami fontos a hirdetők számára. Hatékony eszköz az awarenessépítéshez, gyorsan érhető el magas reach, mindemellett költséghatékony: mindez együtt alátámasztja a szektor erősödésére irányuló előrejelzésünket.

- Gondolom, már ezerrel mennek a 2023-as tárgyalások, milyen a hangulatot érzel a piacon az ügyfeleknél?

- Jelenleg még a jövő év előkészítése zajlik, de ahogy szondázzuk a piacot, rengeteg bizonytalansággal szembesülünk. Természetesen, mint mindig, most is reális vállalásokra bátorítjuk a hirdető partnereinket, hiszen így ők és mi is jobban tudunk tervezni. Illetve ha esetleg változtatni kell az év során a terveken, akkor is jobb, ha van mihez visszanyúlni.

- Mennyi forgatókönyvetek van 2023-ra?

- Egy, a lehető legreálisabb, és mondhatjuk, hogy nem túl pesszimista forgatókönyvvel indulunk neki a 2023-as évnek, és bízunk benne, hogy a vártál jobb lesz a helyzet. Azonban egy nagyon fontos szemléletváltásra szükség lesz. Látva a tartalom-előállítás jelentősen megugró költségeit, kénytelenek vagyunk a kereslet mellett a költségoldalt is figyelembe venni az árképzési stratégiánkban.

- Mit gondolsz, 2023-ban a teljes tévés reklámpiac merre mozdul és mennyire?

- A tévére továbbra is jelentős szerep hárul, a legrosszabb esetben is stagnálást várunk jövőre ezen a piacon, ami mellett az Atmedia természetesen igyekszik nagyobb szeletet kihasítani a tortából. A nagy kérdés ez esetben az előretörő „other” képernyőfogyasztás, vagyis hogy mekkora digitális rezsit engedhetnek meg maguknak a háztartások, mennyit költenek majd streamingszolgáltatókra, ha egyáltalán belefér a fizetős szolgáltatások igénybevétele.

- Az örök kérdés, hogy emelnek-e komolyabban árat a tévék. Ti hogyan készültök? Egyáltalán alkalmas most erre a helyzet?

- A válaszom egy határozott igen. Több B2B-kutatásunk is igazolta az évek során, hogy a televízió és a teljes médiapiac nehézségeit az alacsony tévéárak okozzák. Két számjegyű, transzparens, minden szereplő számára egységes és tervezhető áremeléssel készülünk. Emellett, ha bejönnek a nézettségemelkedési várakozásaink, akkor lehetőségünk lesz kereskedelmi másodperceket is zárni, és így kevésbé zajos, minőségibb környezetet biztosítani a hirdetők számára az emelt árszintért cserébe.

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...