- Hirdetés -

Alábecsülik a cégek az adatbiztonsági kockázatokat

|

- Hirdetés -

Folyamatosan növekszik a nyugat-magyarországi vállalkozások digitális fejlettségi szintje, a cégvezetők nagy részében azonban fel sem merül, hogy cégük kiberbiztonsági támadás áldozatává válhat, a saját adatbiztonsági felkészültségükkel pedig meglepően elégedettek — derült ki a Pencloud felméréséből.

A szombathelyi székhelyű Pencloud Üzleti Informatika Kft. online kutatást végzett a régió cégeinek digitális fejlettségi szintjének felmérése érdekében. Összesen 107 nyugat-magyarországi kis- és középvállalati döntéshozó vett részt, főként a szolgáltatási és a kereskedelmi szektorból. A kutatás során arra kerestek válaszokat a szakértők, hogyan látják a ma már szinte kötelező technológiai újításokkal kapcsolatos kihívásokat a régiós cégek, illetve mennyire tartják felkészültnek vállalkozásukat digitális szinten arra, hogy az online vagy hibrid munkavégzést biztosítsák kollégáik részére. A felmérés során több témakört is alaposan megvizsgáltak, úgymint a járványhelyzet hatása a vállalkozások működésére, a digitalizáció szerepe és fontossága a cégek életében, informatikai hátterük állapota és ezzel kapcsolatos fejlesztési terveik, illetve, hogy felkészültek-e a cégek a növekvő adatbiztonsági kockázatokra.

Ahogyan Fonyó Szabolcs a Pencloud ügyvezetője is elmondta, a Covid-helyzetnek rengeteg munkavégzést érintő pozitív hozadéka van, azonban a növekvő digitalizáció támadhatóbbá teszi a vállalkozásokat: „Kevesebbet utazunk, elfogadottabb lett a videókonferencia, az otthoni munkavégzés. Ez azonban katalizátorként hathat a külső fenyegetettségre. Sokkal sebezhetőbbek lettek a rendszereink, ma már nem tudok olyan embert mondani, akinek vagy aki ismerősének ne lett volna zsarolóvírus-támadása.”

A hibrid megoldás váltja fel a régi munkarendet

Nagyon úgy tűnik, hogy a távmunka és a hibrid munkavégzési mód nemcsak velünk marad, de egyre népszerűbbé válik majd, a cégeknek pedig fel kell készülniük az új világra, ha versenyképesek szeretnének maradni. A válaszadók 84%-a gondolta úgy, hogy a távmunka a céges mindennapok szerves részévé fog válni. Nem meglepő, hogy a kutatásban résztvevő vállalatok közel fele végzett jelentősebb informatikai fejlesztéseket az elmúlt pár évben fennálló járványhelyzet miatt. A fejlesztések többsége a távoli munkavégzést támogatta: sokat költöttek mobileszközök beszerzésére, videokonferencia rendszerek installálására, illetve az otthoni hálózatok biztonsági fejlesztésére, például VPN megoldások segítségével. Míg a vállalati döntéshozók 45%-a mondta, hogy a járványhelyzet vége után is lehetővé teszik majd a távmunkát, a megkérdezettek egyharmada a legszigorúbb lezárások alatt sem élt ezzel a lehetőséggel. A legnépszerűbb kapcsolattartási megoldásnak egyértelműen a hibrid megoldás bizonyult, a válaszadók 74%-a állította, hogy részben online, részben személyesen tartják a kapcsolatot ügyfeleikkel.

Berobbant a digitalizáció, de rengeteg még a kiaknázatlan lehetőség

A résztvevő vezetők 89%-a egyetértett abban, hogy a járványhelyzet növelte a kis- és középvállalkozások digitális felkészültségét, valamint abban is, hogy a digitalizáció növeli a versenyképességet. Ennek ellenére a válaszadók mindössze 29%-a rendelkezik modern, újszerű IT gépparkkal, informatikai eszközeiket pedig leginkább átlagos állapotúnak tartják. A felmérés azt is megmutatta, hogy weboldala szinte már minden cégnek van (99%) és a többség vállalati Facebook oldallal is rendelkezik (75%), kevesen használják viszont a külföldön jól ismert LinkedIn-t. Egyre jobban elterjedtek továbbá a felhőalapú szolgáltatások is. Ezzel kapcsolatban leginkább azt emelték ki előnyként, hogy mobilon és számítógépen keresztül is könnyen hozzáférhetnek a munkához szükséges levelezéshez és adatbázisokhoz, ami rugalmasabb munkavégzést tesz lehetővé. Meglepő módon a költséghatékonyság csak a harmadik legfontosabb szempont volt, a biztonság és az egyszerűbb karbantartás pedig alig szerepeltek a fő döntési tényezők között.

Túlbecsülik a cégek saját adatbiztonságuk erősségét

Optimisták voltak a válaszadók az adatbiztonsággal kapcsolatos kérdéseknél. Bár a többség felismeri, hogy az otthoni munkavégzés extra biztonsági kockázatokkal járhat, a válaszadók negyedében ez fel sem merült, 70%-uk pedig egyáltalán nem tart attól, hogy kiberbiztonsági incidens éri a vállalkozását. Saját adatbiztonsági rendszereikben is nagy a bizalmuk: 10-es skálán átlagosan 7 pontra értékelték felkészültségüket ezen a téren. Aggodalomra ad okot azonban, hogy a kutatásban részt vevő cégek negyede volt már vírustámadás áldozata, így ez a terület mindenképpen több figyelmet és elővigyázatosságot igényelne. A felmérés arra is rávilágított, hogy leginkább akkor költenének erre a cégek, ha ajándékba kapnák a pénzt. Arra a kérdésre, hogy mire használnák az IT fejlesztésre kapott 5 millió forintot, a legtöbben az adatbiztonság megerősítését említették. A kutatás egyben arra is rámutatott, hogy a kiberbiztonsági felkészültség fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Az elmúlt években exponenciálisan megnőtt a vírustámadások száma, a vállalatoknak pedig reálisabban kell majd felmérniük a kockázatokat, hogy meg tudják védeni magukat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....

Újabb rossz hírek a magyar gazdaságról

Nemcsak a kiskereskedelemben, hanem az ipari termelésben is a vártnál rosszabbul kezdődött a második negyedév. A KSH adatai szerint az ipari termelés volumene éves szinten 5,8 százalékkal csökkent a munkanaphatással igazított adatok szerint. A...

Nyáron sem maradunk új sorozatok nélkül

A következő hónapokban is számos új sorozat lesz látható az HBO Maxon és a Discoveryn, íme néhány ígéretes produkció.A kormányzó ötös (First Five)premier: június 9. HBO MAX, a 3 részes sorozat összes epizódja elérhető...

A saját márkás média párbajra hívja a tömegmédiát

A blogok szabadsága után most a podcastekben találja meg magát mindenki, ömlik ránk a tartalom, a cégek ügyeket karolnak fel, honlapot hoznak létre, saját csatornát indítanak. De hol lesz ennek a vége, és vajon...

Új tulajdonost keresnek a Telegraph-lapcsoportnak

Eladó az egyik legbefolyásosabb brit lapcsoport, a Telegraph Media Group, miután jelenlegi tulajdonosát, a B.UK nevű holdingot a cég legnagyobb hitelezője, a Lloyds bankkonglomerátum csődgondnokság alá helyezte. A B.UK lapportfóliója, amelynek legfőbb tagja a The...

Fergeteges buli készülődik a hétvégén

Geszti Péter és Váczi Eszter koncertje zárja a 10 millió Fa ingyenes hétvégi eseményét A Grundban, de nem csak a zene szerelmesei találják meg számításukat. Az érdeklődők találkozhatnak Boldizsár Ildikóval, Szabó Simonnal, Döbrösi Laurával,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....